PROJELER

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Rotor sistemi, Magnus kuvvetinin oluşması için boyuna ekseni etrafında dönen dairesel kesitli silindirik bir yapıdır. Magnus teorisine göre, sabit açısal hızda silindir çapındaki artışın kaldırma kuvvetini arttırdığı söylenebilir. Buradaki temel düşünce, rotorların eksenel dönüş yönlerinin geminin yalpa yönüne göre ayarlanmasıyla Magnus kuvvetinin zıt yönlü olarak üretilebilmesidir. Hesaplamalar, rotor sistemindeki çap ve açısal hız değişimine bağlı olarak Magnus kuvvetindeki artışın gemi yer değiştirme ve ivmelenmelerinin azalmasında etkili olduğunu ortaya koymakla birlikte, bazı zaman aralıklarında gemi yalpa hareketinin desteklenebildiğine de işaret etmektedir. Bu çerçevede, yapılan çalışma, otomatik kontrol çalışmalarında döner silindirik rotorlar kullanılarak yalpa hareketlerinin matematiksel modeli, tekneye ait hidrodinamik katsayılar, aktif olarak sürülen silindirik yüzeylerin sağlayacağı kontrol momentini içermektedir. Yalpa hareketi ve Magnus etkisinin sayısal olarak incelenmesi için, sıkıştırılamaz Reynolds-Ortalaması-Alınmış Navier-Stokes (RANS) denklemleri ile zamana bağlı olarak (URANS) k-? (SST) türbülans modeli kullanılarak dönen dairesel kesitli silindir ve çıplak gemi ve rotor-gemi sistemindeki akış alanları modellenmiştir. Döner silindirlerin hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) analizleri sonucunda hem kaldırma kuvveti verileri elde edilmiş, hem de iz bölgesindeki girdaplılık hali incelenmiştir. Doğrulama çalışmaları için deneylerde 2.6 metre boyunda bir tekne modeli ve bu modele uygun dairesel silindirler tasarlanmış ve üretilmiştir. Deneyler, İTÜ Ayazağa Kampüsünde bulunan ve içerisinde dalga üreteçlerinin bulunduğu Ata Nutku model deney havuzunda yapılmıştır. Tekne modeli, çeşitli yalpa hareketleri yaparken anlık açısal konum, hız, ivme gibi durum değişkenleri sensör ve gözlemci yardımıyla elde edilmiştir. Geri beslenen durum değişkenleri ve tasarlanan kontrolcüler kullanılarak, model tekneyi dengelemek için, rotorları gereken hücum açılarına getirecek olan servo motorlara uygulanması gereken anlık gerilimler elde edilmiştir. Her örnekleme periyodunda hesaplanan gerilimlerin motorlara uygulanması ile otomatik kontrol döngüsü tamamlanmıştır. Böylece, bilgisayar ortamında elde edilen hareket sönümlemeleri, yapılan deneyler ile desteklenmiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Doğrudan Enerji Dönüşümü ve Enerji Depolaması , LSPMSM, enerji verimliliği, IE4,

Konu

Dünyada artan nüfus ve kişi başına düşen enerji tüketiminin artmasına paralel olarak sınırlı olan doğal enerji kaynaklarının hızla azaldığı bilinmektedir. Bu doğrultuda, devletler yeni enerji kaynaklarının araştırılması ve bir yandan da enerjinin dikkatli tüketimi konusunda bilinç kazandırma politikaları yürüterek mevcut kaynaklarını korumaya çalışmaktadır. Ülkemizde endüstride tüketilen enerjinin yaklaşık 70’inin elektrik motorları tarafından harcandığı bilinmektedir. Enerji verimliliğini arttırma politikasına bağlı olarak yüksek verimlilik sınıfındaki motorların kullanımı şart koşulmaktadır. Mevcut asenkron motor teknolojisinin IE4 sınıfı verimlilik değerlerini sağlamak konusunda yeterli olmadığı bilinmektedir. Sürekli mıknatıslı senkron motorlar endüstrinin yüksek verim talebini karşılayacak bir çözüm olarak görülmektedir. Bu motorların asenkron motorlara kıyasla verimleri ve güç faktörleri daha yüksektir, çalışma sıcaklıkları daha düşüktür. Endüstride kullanılan asenkron motorlar ağırlıklı olarak 2.2 kW ve 4 kW güç aralığındadır. Ülkemizde bu güçler için IE4 verim sınıfında motor üretimi henüz yapılmamaktadır. Projede sürekli mıknatıslı senkron motor teknolojisi kullanılarak bu güçler için IE4 verimlilik sınıfına ulaşılacaktır. Tasarlanan motorlar halen kullanılmakta olan asenkron motorları idame edeceği için senkron motorun da aynı standartlara uyumlu olması projenin teknik gereklilikleri arasında yer almaktadır. Bu proje kapsamında Arçelik A.Ş. ortaklığında ülkemizde henüz üretilmeyen 400V geriliminde 2.2 kW ve 4 kW güç seviyeleri için IE4 verimlilik sınıfına sahip sürekli mıknatıslı senkron motor tasarımı ve prototip imalatı yapılması amaçlanmaktadır. Proje ile hedeflenen sonuca ulaşılması durumunda motorun seri üretim hazırlıkları yapılarak motorun ticarileşmesi sağlanacaktır. Bu projedeki motivasyonumuz, proje sonucunda IE4 ve üstü verimlilik seviyesine sahip motor teknolojisini millileştirmek, sürekli mıknatıslı motor teknolojisi hakkında bilgi birikimi ve yetkinlik kazanmaktır.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

The research and development under this project was focused on the following three major objectives: Objective 1: Identification of critical in-vessel SMR components for remote monitoring and development of their low-order dynamic models, along with a simulation model of an integral pressurized water reactor (iPWR). Objective 2: Development of an experimental flow control loop with motor-driven valves and pumps, incorporating data acquisition and on-line monitoring interface. Objective 3: Development of stationary and transient signal processing methods for electrical signatures, machinery vibration, and for characterizing process variables for equipment monitoring. This objective includes the development of a data analysis toolbox

Konu

Bu projenin amacı, özgün bir elektrikli araç sürüş sistemi tasarlamak ve üretmektir. Araç gövdesi ve şasisi temin edilerek, elektrikli tahriki sağlayacak elektrik motoru, güç elektroniği ve kontrol devreleri tasarlanacak ve imal edilecektir. Yüksek erimli, sürekli mıknatıslı elektrik motoru özel olarak bilgisayarda tasarlanacak ve hizmet alımı ile imal edilecektir. Aynı şekilde, güç elektroniği ve kontrol devreleri de özgün olarak tasarlanacak ve gerçekleştirilecektir. Ayrıca elektrikli aracın enerji yönetim sistemi de bilgisayar tabanlı olarak gerçekleştirilecektir. Fosil yakıtların azalmakta olduğu günümüzde, araçlar için geliştirilen alternatif sistemlerin önemi giderek artmaktadır. Bunun sonucunda, elektrikli araçlar üzerine çalışmalarda çok büyük artışlar olmuştur. Bu çalışmalar kapsamında en önemli çalışma alanları, elektrik makinası tasarımı, güç elektroniği sürüş devreleri, akü teknolojisi ve enerji yönetim sistemleridir. Proje kapsamında, gövdesi ve şasisi temin edilecek bir araç tümüyle elektrikli araç haline getirilecektir. Özel tipte elektrik makinası, sürüş devreleri ve kontrol sistemi özgün olarak tasarlanacak ve imal edilecektir. Sistemlerin araçla entegrasyonu sağlanacak ve sonuçlar yol deneyleri ile belirlenecektir. Yapılacak tam elektrikli araç, İTÜ tanıtımlarında ve öğrencilerin ileri araştırmaları amacıyla kullanılacaktır. Ayrıca proje grubu, elektrikli araçlar konusunda farkındalık toplantıları düzenleyecektir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.