Süperiletken Maglev Araçlarının Dinamik Ve Statik Kuvvet Parametrelerinin, Çok-Yüzeyli (Multisurface) HTS-PMG Etkileşimleri Kullanılarak İyileştirilmesi
Proje Bütçesi : ₺ 452.300,00, 4 Şubat 2019, 9 Mart 2022
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Değişik manyetik nüve arayüzü düzenlerine göre süperiletken manyetik dişli tasarımı ve gerçekleştirilmesi
Proje Tipi : ARAŞTIRMA PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 49.984,11, 1 Kasım 2017
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Hts Grubu Bulk Süperiletkenlerin Optimum Manyetik Özelliklerinin Deneysel Ve Sayısal Yöntemlerle Maglev Tren Uygulamaları İçin Araştırılması
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 156.976,00, 1 Ekim 2012, 1 Ekim 2014
|
|
Sm123 1 x Nd123 x Süperiletkenlerindeki Katkı Miktarının Düşük Sıcaklıklarda Manyetik Kaldırma Kuvvetine Etkisinin İncelenmesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 222.961,00, 1 Nisan 2011, 1 Ekim 2013
|
|
Sm(123)1-x Nd(123)x Süperiletkenlerindeki Katkı Miktarının Düşük Sıcaklıklarda Manyetik Kaldırma Kuvvetine Etkisinin İncelenmesi
Proje Bütçesi : ₺ 305.610,00, 1 Nisan 2011, 1 Ekim 2013
|
|
Süperiletken Manyetik Yatakların Statik ve Dinamik Denge Kararlık Parametrelerinin Belirlenmesiyle Süperiletken Mıknatıs Histeretik Modelinin oluşturulması
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 254.327,00, 1 Şubat 2009, 1 Şubat 2012
|
Konu
Süperiletken Manyetik Yatak
|
108E178 - Süperiletken Manyetik Yatakların Statik ve Dinamik Denge Kararlık Parametrelerinin Belirlenmesiyle Süperiletken-Mıknatıs Histeretik Modelinin Oluşturulması
Proje Bütçesi : ₺ 254.327,00, 1 Şubat 2009, 1 Ağustos 2012
|
Konu
Bu projede, Evershed tipi flywheel içeren manyetik yatak sisteminin kararlı rotor modellemesi amaçlanmaktadır. Sistemin ana bileşenlerini oluşturan süperiletken ve daimi mıknatıslar arasındaki kuvvet, yay sabiti (stiffness), rezonans frekansı ve histerisiz (hysteresis) kayıpları şeklindeki etkileşim statik ve dinamik açıdan modellenecektir. Bu çalışma ile söz konusu bu etkileşimi mevcut analitik ve sayısal (Sonlu Elemanlar Metodu) yöntemlerle belirleyecek bir matematiksel modelin tesis edilmesi planlanmaktadır. Bu amaçla kullanılacak deneysel düzeneğin yanında teorik hesaplamalar yapılması da gerekli olacaktır. Böylece, deneysel olarak statik kuvvet ölçümleri ve dinamik titreşim analizleri şeklinde yapılacak çalışmalar ile elde edilecek veriler literatürdeki mevcut modellerle birleştirilerek süperiletken ve daimi mıknatısların histeretik etkileşmeleri modellenecektir.
Şimdiye kadar yapılan çalışmalar daha çok statik açıdan kuvvet ve dinamik açıdan ise frekans analizini içermektedir. Bu sistemlerin, “yay sabiti analizleri” deneysel çalışmaların haricinde hem analitik hem de sayısal yöntemlerle fazla araştırılmamıştır. Deneysel çalışmaları destekleyen teorik modellerin büyük bir çoğunluğu nitel değerlendirmeler içermektedir. Bu proje ile süperiletken mühendisliğinde çok geniş bir uygulama alanı bulan süperiletken manyetik taşıyıcı sisteminin deneysel ve teorik tasarımının bu anlamda geliştirilmesi hedeflenmektedir.
|
Superiletken Manyetik Yataklarda Daimi Mıknatıs Rotor Modellemesi
Proje Tipi : ARAŞTIRMA PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 7.000,00, 17 Kasım 2008, 15 Şubat 2011
|
|
Endüstriyel verimin senkron ve asenkron elektrik makineleri tarafından artırılması ve sınıflandırılması
Proje Tipi : ARAŞTIRMA PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 83.000,00, 1 Aralık 2004, 10 Ekim 2005
|
|
Endüstriyel verimde Transformatör ve DC Elektrik Makinelerinin Optimizasyonu
Proje Tipi : ARAŞTIRMA PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 30.000,00, 10 Ekim 2004, 10 Ekim 2006
|
|
Evershed Tipi Manyetik yataklı süperiletken enerji depolama sisteminin geliştirilmesi
Proje Tipi : ARAŞTIRMA PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 40.000,00, 1 Ocak 2002, 1 Şubat 2005
|
Konu
Süperiletken Manyetik Yatak
|
Energy Storage Flywheel
Proje Tipi : Avrupa Birliği, Proje Bütçesi : $ 400.000,00, 1 Mart 2000, 1 Ekim 2001
|
|