PROJELER

Konu

Kapalı integrasyonların çözümlenmesiyle, sönüm oranının deprem tarafından yapıya aktarılan enerjiye etkisinin araştırılması amaçlanmıştır.

Konu

Hızlı tren hatlarında kullanılmak üzere yeni nesil ön üretim ray döşeme hatlarının geliştirilmesi

Konu

Öngerilmeli boşluklu döşeme elemanları üzerinde farklı birleşim detayları kullanılarak yapısal kaplama betonu uygulaması yapılacaktır.Oluşturulan kompozit döşeme elemanları artan eğilme momentleri etkisinde bırakılarak, öngerilmeli boşluklu döşeme elemanı ile yapısal kaplama betonu ara yüzündeki kenetlenme problemi deneysel olarak incelenecektir.

Konu

Öngerilmeli boşluklu döşeme elemanları üzerinde farklı birleşim detayları kullanılarak yapısal kaplama betonu uygulaması yapılacaktır. Oluşturulan kompozit döşeme elemanları artan eğilme momentleri etkisinde bırakılarak öngerilmeli boşluklu döşeme elemanı ile yapısal kaplama betonu ara yüzeyindeki kenetlenme problemi deneysel olarak incelenecektir.

Konu

Yakın dönemde yürürlüğe girecek olan Yeni Deprem Yönetmeliğinde, prekast betonarme ve çelik binalarda çatı düzlem içi rijitliğinin hesaplara yansıtılması istenmektedir. Bu alanda yapılan literatür taraması, konunun önemini ve yeni deneysel çalışmalara olan gereksinimi ortaya koymuştur. Gerçekleştirilecek deneysel çalışmanın sonuçlarına dayalı olarak, sandviç panel türü örtü malzemeleri ile sağlanacak çatı düzlem içi rijitliğini temsil edebilen eşdeğer çubuk özellikleri belirlenecektir.İki farklı aşamadan oluşan deneysel çalışma İTÜ İnşaat Fakültesi Yapı ve Deprem Mühendisliği Laboratuvarında gerçekleştirilecektir. Deneylerde iki farklı tip poliüretan sandviç panel kullanılacaktır. Bunlar sırasıyla, üç ve beş hadveli 40 mm toplam kalınlıklı ve 0.40-0.50 mm saç kalınlıklı elemanlardır.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Önüretimli cephe kaplama elemanlarının ana yapı bağlantılarının incelenmesi

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.