PROJELER

Konu

Bu araştırmanın amacı, yapı malzemelerinin fiziksel özelliklerini geliştirmek için Nanoteknolojiden faydalanmaktadır. Atmosferik koşullardan kaynaklanan yağmur suyu ve nem, inşaat malzemelerinin zarar görmesinin, aşınmasının ve eskimesinin temel nedenleridir. Beton, inşaat sektöründe yaygın bir biçimde kullanılan temel yapı malzemesi olma özelliğini sürdürmektedir. Bunun pek çok nedenleri arasında betonu oluşturan bileşenlerin kolayca ve ucuz temin edilebilmesi, kolaylıkla istenilen formda üretilebilir olması, bakım ve onarım maliyetinin alternatif malzemelere göre daha ucuz gerçekleşmesi ve maruz kaldığı zararlı ortam şartlarına karşı performansının yüksek olması sayılabilir. Bu yapılarla ilgili en yaygın sorunlardan biri, su ve bundan kaynaklanan nemdir. Nemin neden olduğu zararlar aşınmaya, çözünmeye ve lekelenmeye neden olabilir, böylece beton bileşenlerinin direnci azalabilir. Bu proje, yeni bir yaklaşımla, doğal hidrofobik hammaddelere sahip bir hidrofobik nano karışımı ve hidrofobik nanoparçacıkların bir kombinasyonunu üreterek, çimento esaslı yapı malzemelerin (beton ve harç) fiziksel korunmasında son teknolojilerden biri olan nanoteknolojiyi kullanmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada nano teknoloji yardımı ile çimento esaslı yapı malzemelerini korumak amacıyla malzeme üzerine su geçirmez bir tabaka oluşturulmaktadır. Bu tabaka, malzemeyi atmosferik koşullardan kaynaklanan hasarlardan koruyarak, malzemeye daha uzun hizmet ömrü sağlamaktadır. Nano malzemelerin kullanılması ve sürdürülebilir gelişim hedefleriyle oluşturulacak hidrofobik nano-karışım, sürdürülebilir, ekolojik, ve ekonomik yönlere sahip bir ürün sunarak, modern malzemelerde uygulanmasına yönelik etkili bir adıma sahip olacaktır. Yapı malzemeler için kullanılan bu karışım, tamamen ucuz ve ekonomik olmasının yanı sıra, çevresel bir zararı olmayıp biyolojik olarak da uyumludur.

Konu

LBTGC(Load Bearing Timber-Glass Composites) WoodWisdom Net2 ve ERA NET Bioenergy destekli uluslararası bir Avrupa Birliği araştırma projesidir. Projede Türkiye Almanya Avusturya İsveç Slovenya Brezilya ve Şili yeralmıştır. Baş araştırmacı olarak, Türkiye yürütücülüğünü ve uluslararası yürütme kurulu üyeliğini yaptığım bu uluslararası araştırma projesinde ahşap ve camdan oluşan kompozit yapı elemanlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. LBTGC Avrupa Birliği araştırma projesinde geliştirilen ahşap cam elemanlarının genel performansını değerlendirmek amacıyla tasarım konseptleri fizibilite çalışmaları ve dayanımları deneysel ve teorik olarak incelenmiştir. Araştırmanın deneysel bölümünde ahşap cam ve yapıştırıcı bileşenleri ile çeşitli boyutlardaki ahşap cam kompozit elemanlarının dayanımları çeşitli yükleme ve çevre koşullarında yapılan deneyler ile incelenmiştir. Deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçlar teorik çalışmalardan elde edilen analitik sonuçlar ile birlikte yorumlanmıştır. Bir sonraki aşamada pilot projeler oluşturularak geliştirilen farklı ahşap cam kompozit elemanları gerçek yapılarda uygulanmıştır. Deneysel ve teorik çalışmalar değerlendirilirken araştırma projesinde yeralan uluslararası ortakların lokal şartları dikkate alınmıştır.

Konu

Cam ahşap yapılarda cephe elemanı olarak sıkça kullanılmasına rağmen cam ve ahşabın taşıyıcı kompozit sistem elemanı olarak yeralması geleneksel yapı yöntemleri arasında çok sık rastlanmamaktadır Akrilatlarla yapıştırılan cam ve ahşabın ısı genleşme katsayılarının birbirine yakın olması birleşim kuvvetini arttırmakta ömrünü uzatmakta ve malzemeler arasındaki yük aktarımını mümkün kılmaktadır Ahşap ve cam kompozit elemanının üretimi için ağır sanayiye ihtiyaç olmaması da önemli bir özelliktir Tam aksine bu kompozit elemanlar hızlı ve düşük enerji sarfiyatı üretim teknikleri ile imal edilmektedirler Kullanılan malzemelerin ekolojik yapı tarzına daha uygun olması ahşap cam kompozit elemanların değerini daha da arttırmaktadır Bu araştırma projesi kapsamında ülkemizde çok tanınmayan ahşap ve cam kompozit taşıyıcı elemanların daha yaygın olarak ve güvenle kullanılabilmesi için deneysel ve teorik çalışmalar yapılarak ahşap cam ve bu iki malzemeyi birleştiren tutkallar üzerinde daha fazla veri elde edilmiştir Ahşap cam kompozit yapı elemanlarının deprem gibi yatay yükler ve çevresel etkiler altındaki davranışları deneysel çalışmalar ile incelenmiştir Ayrıca deneysel sonuçların pilot proje uygulama önerileri yardımıyla ahşap cam kompozit taşıyıcı yapı elemanlarının gelecekte çekici bir alternatif olması için teşvik edilmiştir Son olarak anket çalışmaları düzenlenerek piyasa araştırması yapılmıştır Ürünün çok yönlü özellikleri ve mükemmel uyumuna deneyler sonrası alınan olumlu sonuçlara rağmen ilk hemen piyasada kabul gören ve eline geçiren bir ürün olması beklemek iyimser bir yaklaşım olabilir Ancak projenin ana hedeflerinden biri ülkemizde de yavaş da olsa örnekleri görülen ekolojik az enerji tüketen yapılar için olumlu bir yapı sistemi oluşturmaktır Ekolojik yapıların vazgeçilmez malzemesi olan ahşabın kullanım alanlarının arttırılması ve cam kullanımının beton ve çelik ile beraber kullanılmasının dışında özendirilmesi amaçlanmıştır

Konu

Çelik Kiriş Kolon Birleşimlerinin Tersinir Yükler Altındaki Davranışı Üzerine Deneysel Bir Çalışma