PROJELER

Konu

Laser scanning is a widely used method to obtain a 3D surface profile image of a large object. In a typical 3D laser scanner, a single profile line is used to scan the entire target surface. A 3D model of the object is created using the data obtained during the scanning process. It is often impractical to take this approach for endoscope imaging due to limitations in the miniature size of the entire probe size. The endomicroscopic package with structured light laser scanning can have two different configurations, sideways and forward facing. The side view is suitable for endomicroscopic imaging of tubular organs or vasculature such as respiratory organs and is also divided into en-face or circumferential imaging . On the other hand, the forward configuration offers many benefits, especially for gastrointestinal applications because the scanning laser beam is positioned parallel to the endoscopic camera. Raster scanning stands out compared to other scanning methods as it provides many advantages for high-speed laser scanning devices due to both device use and ease of viewing. The geometric relationship between a camera, laser source, and an object surface point enable 3D modeling of an object using the principle of triangulation . Triangulation mainly works with the help of the angle between the camera and the laser source. A higher angle between the camera and the laser illumination direction provides a better optical resolution and the capability to detect finer steps with a higher capability of resolution. Creating an angle inside a probe is the main challenge in our area.

Konu

Deformasyon

Konu

Tarihi yapıların insansız hava aracı (İHA) ile ölçmesi ve üç boyutlu modellemesinin yapılarak, elde edilen bu üç boyutlu modellerin Coğrafi Bilgi Sistemlerine (CBS) entegre edilmesi amaçlanmaktadır. İHA'lar ile yapıların üç boyutlu modellerin çıkartılabilmesi ile tarihi yapıların modellenmesinde, yapı ile doğrudan temasın sağlanmaması, yapının zarar görmemesi avantajı elde edilmektedir. Çalışma kapsamında kullanılacak yöntem, “insansız hava aracı ile modelleme” olarak belirlenmiştir. Elde edilen bu üç boyutlu modeller (3B) daha sonra restorasyon çalışmaları, yapılardaki deformasyonların izlenmesi gibi pek çok farklı amaçla kullanılabilmektedir. CBS ise günümüzde mühendislik bilimlerinden temel bilimlere kadar pek çok farklı alanda daha çok 2 boyutlu olarak kullanılan bir teknolojidir. Ancak, gürültü tahmin modeli, taşkın modelleri, hava kirliliği modeli, jeolojik modeller gibi bazı durumlarda 2 boyutlu modeller yetersiz kalmaktadır. 3 boyutlu mekan modeline ihtiyaç duyulan diğer alanlar ise şehir planlama, çevresel gözlemler, telekomünikasyon, kurtarma operasyonları, arazi planlamadır. Böylelikle, elde edilen üç boyutlu modellerin CBS' ye entegrasyonu ile ileride yapılacak olan çalışmalar için bir altlık oluşturulmuş olacaktır.

Konu

Atatürk Barajında Jeodezik Yöntemlerle Deformasyon İzleme Çalışması

Konu

Projede, taşınabilir ve hidrografik ölçmeleri otonom olarak gerçekleştirebilecek donanımı rahatça taşıyabilecek nitelikte prototip geliştirilmiş ve farklı gövdeye ve itki sistemine sahip tekne üretilmiştir. Visual Basic.Net ile Yer Kontrol Yazılımı geliştirilmiş otonom güzergah bu yazılım ile tasarlanmış ve tekneye rota bilgisi verilmiştir. Radyo ünitesi aracılığıyla otopilot ve yer kontrol yazılımı arasında iletişim kurulmuş ve aralarında bilgi aktarımı sağlanmıştır. iletişim kanalı ile konum, derinlik, IMU değerleri kontrol istasyonu yazılımına aktarılmış vekaydedilmiştir. Otonom hareketi ve GNSS, transdüser, IMU sensörlerinin eş zamanlıçalışmasnı sağlamak amacıyla bir kontrol kartı tasarlanmıştır. Tüm sensörlerden 1 hz frekansile veri aktarımı sağlanmıştır.

Konu

Peyzaj desenlerinin mekansal ve ekolojik açıdan ele alındığı Enez İlçesi nin doğal ve kültürel potansiyellerinin değerlendirildiği ÖNAP Projesidir

Konu

CBS Sel Heyelan Hasar Tahmini

Konu

TABİS Projesinden elde edilen Temel Topografik ve Afet Obje Model Kataloglarının İstanbul Zeytineburnu İlçesi Pilot Olmak Üzere tüm İstanbula Uygulanması

Konu

Kaya Dolgu olan Atatürk Baraj gövdesinin ve yan palyelerin deformasyonlarının izlenmesi, geoteknik olarak risk değerlendirmelerinin yapılması

Konu

Ikonos ve Quickbird uydu görüntüleri sağladıkları yüksek çözünürlük nedeniyle birçok çalışmanın araştırma konusu olmuştur. Fakat yüksek çözünürlüklü bir uydu olan OrbView-3 uydusu için bilimsel anlamda yeterli doğruluk çalışmaları henüz yapılmamıştır. Bu proje kapsamında Orbview-3 uydusundan elde edilen görüntülerin geometrik (yatay ve düşey) ve tematik doğrulukları analiz edilmiş ve mühendislik uygulamalarında kullanım olanakları araştırılmıştır.

Konu

Proje Amerika’da FEMA ve NSF tarafından desteklenen çok amaçlı afet risk değerIendirme araçlarından biri Olan MAEviz sistemini temel almaktadır. Genel olarak Türkiye için geliştirilen yeni program, risk değerIendirmenin tüm yönlerini ele almakta ve bu amaçla analizler yapmaktadır. Bu proje kapsamında yapılan çalışmada pilot bölge olarak Zeytinburnu ilçesi seçilmiş ardından tüm İstanbul ili için mevcut bina verileri kullanılarak uygulanmıştır. Geliştirilen HAZTURK programının, tehlike karakterizasyonu ve kayıp azaltma kapasitesinin yanında, doğal tehlike risk yönetiminde, program geliştirmede, Türkiye’xxnin mevcut altyapısının sismik tehlikelere karşı dayanıklılığının geliştirilmesinde, insanlar için daha güvenli ve daha istikrarlı ekonomi oluşturmada yardımcı olması amaçlanmaktadır.

Konu

Fethiye- Burdur fay zonundaki tektonik hareketlerin GPS Ölçüleriyle Belirlenmesi

Konu

Türkiye genelinde afet bilgi sistemi için obje kataloglarının belirlenmesi, 5000 ölçekli obje kataloğu standardının belirlenmesi

Konu

Kuzey Anadolu Fayının Bölümünün Hareketlerinin Hassas GPS Ölçmeleri İle Yespit Edilmesi

Konu

Ambarlı Altaş Liman Tesisleri Sahasında Jeodezik ve Geoteknik Yöntemlerle Heyelan İzleme Çalışması