TF2000 Türk tipi firkateyn formu geliştirilmesi - Model Deneyleri Ar-Ge Projesi
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 18 Temmuz 2022, 19 Mayıs 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
AGEM-Yüksek Hızlı Askeri Akaryakıt Gemisi - En düşük dirence göre gemi formu araştırmaları ve deneysel doğrulama çalışması
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 21 Şubat 2022, 29 Aralık 2022
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Design, manufacture and install a retrofit gate rudder system (GATERS), Avrupa Birliği 7.
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 4 Ekim 2020
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Gemilerde Yeşil Taşımacılık (Green Shipping) Bağlamında Enerji Verimliliği Yüksek Gemiler Ve Düşük Emisyon Sağlayan Enerji Tasarruf Teknikleri
Proje Bütçesi : ₺ 650.350,00, 1 Kasım 2019, 6 Ekim 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Sediman Birikimini Azaltacak Balast Tankı Tasarımı
Proje Bütçesi : ₺ 109.878,00, 15 Mart 2016, 15 Temmuz 2018
|
Konu
Balast tanklarında biriken sediman birçok probleme neden olmaktadır. Bunların başında istilacı türlerin taşınımı gelmektedir. Tanktaki sediman çeşitli yaşam evrelerindeki organizmalara ev sahipliği yapabilmekte, balast arıtılmış dahi olsa sedimandan suya geçebilecek organizmalar biyolojik istila riskini sürdürmektedir. Bu nedenle IMO sözleşmesinin yürürlüğe girmesinin ardından, balast sedimanı ancak sediman alım tesislerine verilerek bertaraf edilebilecektir. Bu da gemi işletenlere zaman ve ekonomik bakımdan ek bir maliyet getirecektir. Tüm bunlara ek olarak tanklarda biriken sediman, ağırlığının zamanla artması nedeniyle, geminin toplam kargo kapasitesinde kümülatif bir düşüşe neden olurken, tank korozyonunu da hızlandırmaktadır. Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi ve sözleşmenin uygulanabilmesi için hazırlanan rehberler, balast tanklarının sediman alımını en aza indirme ve mevcut sedimanın boşaltılmasını kolaylaştırma amaçlarına yönelik olarak tasarlanmasını ve inşa edilmesini gerektirmekte bu amaçla bilimsel çalışmalar yapılmasını tavsiye etmektedir. Bu proje kapsamında İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi İlham Artüz Deniz Teknolojisi ve Oşinografi Laboratuvarı’xxnda gemilerin balast tanklarında sediman birikimini azaltacak yapısal önlemler ve tank dizayn alternatiflerinin geliştirilmesi için deneysel çalışmalar gerçekleştirilmiştir.
|
AVT-252 STOCHASTIC DESIGN OPTIMIZATION FOR NAVAL AND AERO MILITARY VEHICLES
Proje Tipi : Diğer (Uluslararası), 3 Ocak 2016, 2 Aralık 2018
|
Konu
Simulation-based-design (SBD) paradigm is rapidly replacing traditional build-and-test design approach for naval and aero
military vehicles, offering innovative out-of-the-box design opportunities for the 21st century previously not realizable due to
technological limitations. Enabling technologies include high-fidelity multi-physics fluid/thermal/structural high-performance
computing analysis capabilities; local and global optimization methods; computer-aided geometry modification methods;
operational and environmental modeling methods and recent advancements in stochastic uncertainty quantification (AVT-191
Application of Sensitivity Analysis and Uncertainty Quantification to Military Vehicle Design). All of which enable the
development/implementation and demonstration of robust and/or reliability based design capability.
|
TÜRK DENİZ YETKİ ALANLARINDAKİ BATIK GEMİLERİN ÇEVRESEL AÇIDAN İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), Proje Bütçesi : ₺ 372.000,00, 2 Nisan 2015, 8 Kasım 2015
|
Konu
Bu çalışmada Türk deniz yetki alanlarında batık halde bulunan gemiler disiplinlerarası bir yaklaşımla ile incelenmiş ve değerlendirilmiştir Batık gemilerin yaratabileceği potansiyel çevresel riskler belirlenerek risklerin önlenmesi ve batıkların çıkarılması sırasında alınması gereken önlemler değerlendirilmiştir Çalışmanın ikinci bölümünde batık haldeki gemilerin envanteri çıkartılarak bu gemilere ilişkin bir veritabanı oluşturulmuştur Envanterde yer alan batık gemiler için risk değerlendirme esasları ve tabloları oluşturulmuştur Bu kısımda batık gemiler sınıflandırılarak batık gemilerin çıkarılmasında izlenmesi gereken yöntemler belirlenmiştir Çalışma mevcut batıkların durumu göz önüne alınarak ileride batık hale gelebilecek gemilere yönelik planlama müdahale ve kaldırma faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin önerilerle sonlanmıştır
|
SU ÜSTÜ VE SU ALTI SAVAŞ GEMİLERİNİN PERVANE KAYNAKLI GÜRÜLTÜ KARAKTERİSTİKLERİNİN SAYISAL HESABI
Proje Bütçesi : ₺ 121.341,00, 1 Kasım 2010, 1 Şubat 2013
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Flowmart - Fast low wash maritime transportation
Proje Tipi : Avrupa Birliği, Proje Bütçesi : , 1 Şubat 2000, 31 Ocak 2003
|
Konu
The objective of this project is to formulate a Computational Fluid Dynamics (CFD) method and software to assess the wave and wash making characteristics of High Speed Craft (HSC). Several CFD technique will be developed before validation by means of model testing and full-scale trials on 3 typical hull forms: High Speed Catamaran, Conventional Catamaran and High Speed Monohull. The most promising candidate CFD technique will then be combined with both interactive and non-interactive numerical optimisation methods and used to develop two demonstrator hull forms (High-Speed Catamaran and High-Speed Monohull) for further testing and analysis. Finally, guidelines and criteria will be drawn up covering the effects of wash making on the environment and means by which this can be minimised.
|
Euclid RTP 10.14 - Optimal Techniques for Hull Geometry
Proje Tipi : Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar, Proje Bütçesi : ₺ 3.000.000,00, 1 Mart 1999, 1 Mart 2002
|
Konu
Optimal Techniques for Hull Geometry
|