PROJELER

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Balast tanklarında biriken sediman birçok probleme neden olmaktadır. Bunların başında istilacı türlerin taşınımı gelmektedir. Tanktaki sediman çeşitli yaşam evrelerindeki organizmalara ev sahipliği yapabilmekte, balast arıtılmış dahi olsa sedimandan suya geçebilecek organizmalar biyolojik istila riskini sürdürmektedir. Bu nedenle IMO sözleşmesinin yürürlüğe girmesinin ardından, balast sedimanı ancak sediman alım tesislerine verilerek bertaraf edilebilecektir. Bu da gemi işletenlere zaman ve ekonomik bakımdan ek bir maliyet getirecektir. Tüm bunlara ek olarak tanklarda biriken sediman, ağırlığının zamanla artması nedeniyle, geminin toplam kargo kapasitesinde kümülatif bir düşüşe neden olurken, tank korozyonunu da hızlandırmaktadır. Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi ve sözleşmenin uygulanabilmesi için hazırlanan rehberler, balast tanklarının sediman alımını en aza indirme ve mevcut sedimanın boşaltılmasını kolaylaştırma amaçlarına yönelik olarak tasarlanmasını ve inşa edilmesini gerektirmekte bu amaçla bilimsel çalışmalar yapılmasını tavsiye etmektedir. Bu proje kapsamında İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi İlham Artüz Deniz Teknolojisi ve Oşinografi Laboratuvarı’xxnda gemilerin balast tanklarında sediman birikimini azaltacak yapısal önlemler ve tank dizayn alternatiflerinin geliştirilmesi için deneysel çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

Konu

Simulation-based-design (SBD) paradigm is rapidly replacing traditional build-and-test design approach for naval and aero military vehicles, offering innovative out-of-the-box design opportunities for the 21st century previously not realizable due to technological limitations. Enabling technologies include high-fidelity multi-physics fluid/thermal/structural high-performance computing analysis capabilities; local and global optimization methods; computer-aided geometry modification methods; operational and environmental modeling methods and recent advancements in stochastic uncertainty quantification (AVT-191 Application of Sensitivity Analysis and Uncertainty Quantification to Military Vehicle Design). All of which enable the development/implementation and demonstration of robust and/or reliability based design capability.

Konu

Bu çalışmada Türk deniz yetki alanlarında batık halde bulunan gemiler disiplinlerarası bir yaklaşımla ile incelenmiş ve değerlendirilmiştir Batık gemilerin yaratabileceği potansiyel çevresel riskler belirlenerek risklerin önlenmesi ve batıkların çıkarılması sırasında alınması gereken önlemler değerlendirilmiştir Çalışmanın ikinci bölümünde batık haldeki gemilerin envanteri çıkartılarak bu gemilere ilişkin bir veritabanı oluşturulmuştur Envanterde yer alan batık gemiler için risk değerlendirme esasları ve tabloları oluşturulmuştur Bu kısımda batık gemiler sınıflandırılarak batık gemilerin çıkarılmasında izlenmesi gereken yöntemler belirlenmiştir Çalışma mevcut batıkların durumu göz önüne alınarak ileride batık hale gelebilecek gemilere yönelik planlama müdahale ve kaldırma faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin önerilerle sonlanmıştır

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

The objective of this project is to formulate a Computational Fluid Dynamics (CFD) method and software to assess the wave and wash making characteristics of High Speed Craft (HSC). Several CFD technique will be developed before validation by means of model testing and full-scale trials on 3 typical hull forms: High Speed Catamaran, Conventional Catamaran and High Speed Monohull. The most promising candidate CFD technique will then be combined with both interactive and non-interactive numerical optimisation methods and used to develop two demonstrator hull forms (High-Speed Catamaran and High-Speed Monohull) for further testing and analysis. Finally, guidelines and criteria will be drawn up covering the effects of wash making on the environment and means by which this can be minimised.

Konu

Optimal Techniques for Hull Geometry