PROJELER

Konu

Çok gövdeli yapıların oluşturduğu dalga sistemlerinin girişimi, gövde açıklığının belirlenmesinde ana belirleyicilerden biridir. Bir tasarım sürecinde belirli deniz durumlarında ve gemi hızlarında girişim etkisi hakkında yapılacak bir çalışma, etkileşimi en aza indirerek katamaranın hidrodinamik performansını (özellikle direnç, denizcilik) iyileştirilebilir. Bu çalışmanın amacı, yüksek hızlı bir çift gövdeli (katamaran) formun gövdeler arası açıklığının denizcilik karakteristikleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amamla sayısal çalışmalar, yaygın olarak kullanılan DC372 adıyla anılan Delft katamaran modeli ve S/L=0.15 ile 0.35 arası en az 3 konfigürasyonla Fr=0.30-0.75 aralığında değişen çeşitli tekne hızlarında gerçekleştirilecektir. Sakin su koşullarında hesaplamalı akışkanlar dinamiği yöntemleri vasıtasıyla elde edilen sonuçlar, literatürde mevcut olan deneysel sonuçlar ile karşılaştırılarak sayısal kurulumun doğrulanacaktır. Bu aşamada elde edilen bulgular, ilerleyen aşamalarda dalga direncinin tespiti için kullanılacaktır. Ardından, modelin farklı fizikî koşullar altında denizcilik karakteristikleri elde edilecektir: Düzenli ve karşıdan gelen dalgalar 1/60 oranında dalga dikliğine (dalga yüksekliği/dalga boyu) ve 1 - 2.5 arasında değişen dalga boyu/gemi boyu oranlarına sahip olacaktır. Akış problemi, zamana bağlı Reynolds-Avareged-Navier-Stokes (URANS) denklemlerinin seçilecek türbülans modeline bağlı olarak türbülans taşınma denklemlerinin çözülmesi yoluyla analiz edilecek, serbest yüzey etrafındaki akışın çözümü için Volume of Fluid (VOF) modeli tercih edilecektir. Girişim etkisi araştırması, düzenli dalgalardaki çeşitli gövde açıklıklarında ek direnç, gemi hareketleri (baş-kıç vurma, dalıp-çıkma), dalga deformasyonlarını, gövde üzeri basıncı ve hız alanlarının incelenmesini amaçlayan kapsamlı bir sayısal çalışma olması planlanmaktadır. Proje, bir katamaranın gövdeleri arasındaki açıklığın, girişim etkisine ve geminin denizcilik performansına olan etkilerini araştıran ilk çalışmalardan biri olma niteliğine sahiptir.

Konu

TURKISH PETROLEUM OFF-SHORE TECHNOLOGY CENTER A.Ş. (TP-OTC) firmasına, gemiler için bir dinamik konumlandırma sistemi projesi geliştirilmesi planlanmaktadır. Bu bağlamda, proje için ilk aşamada gemi modelinin ve eklentilerinin (pervane, dümen vb.) üretilerek İTÜ Ata Nutku Model Deney Laboratuvarında direnç, sevk, denizcilik deneylerinin yapılması ve İTÜ Gölet içerisinde model kontrol testleri gibi fiziksel çalışmalar; daha sonra ise alınan sonuçlar kullanılarak geminin dijital modelinin matematiksel olarak oluşturulması, gemi hareketlerinin simüle edilerek ilgili hareket katsayılarının hesaplanması (özitme ve manevra simülasyonları ile), dümen ve baş itici parametrelerinin belirlenmesi, modelin kodlanması ve validasyonu yapılacaktır. Daha sonra belirlenen parametre ve katsayılara göre kontrolcüler ve gerekli yazılımlar geliştirilecek; kontrolcüler fiziksel gemi modeline entegre edilerek model tekrar İTÜ Gölet’ de fiziksel ortamda test edilecektir. Nihai olarak fiziksel modelin rota koruma, konum takibi ve konum koruma kabiliyetleri ölçülerek geliştirilen matematiksel modelin doğruluğu kontrol edilecektir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.