PROJELER

Konu

Projenin sayısal ve deneysel olmak üzere iki temel hedefi bulunmaktadır. Sayısal hedef doğrultusunda helikopter pallerinde aktif şekil kontrolü (aktif flap, aktif burulma, aktif kamburluk vb.) ve bu amaçlara hizmet edebilecek ileri malzeme/eyleyici teknolojileri (şekil hafızalı malzemeler, piezoelektrik malzemeler veya yeni nesil kompozit malzemeler) üzerine sayısal çalışmalar yürütülmektedir. Yukarıda bahsi geçen teknolojilerden en az birisinin titreşim sönümleme (ya da verim artışı) anlamında getireceği faydaların sayısal/teorik olarak ispatlanması amacıyla, öncelikli olarak çoğunlukla üniversite temelli olarak geliştirilmiş ve belirli bir olgunluğa erişmiş yazılımlar kullanılmaktadır. Deneysel hedef doğrultusunda, bir önceki aşamada yürütülen sayısal çalışmaların “doğrulama” aşamalarında kullanmak ve aynı zamanda aktif şekil kontrolü özelliği taşıyan pal modellerinin performanslarını test etmek için laboratuvar ölçeğinde bir deney düzeneği tasarlanıp ürettirilmiştir ve aktif flap kontrollü helikopter palleri üzerinde ilgili deneyler yürütülmektedir. Yukarıda bahsi geçen hedeflere ek olarak proje kapsamında yürütülen çalışmalarda görev alan, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine pal teknolojileri, aktif şekil kontrolü ve ileri malzeme/eyleyici teknolojileri, deneysel verilerin toplanıp doğru bir biçimde değerlendirilmesi gibi konularda detaylı bir eğitim verilerek yetişmiş insan gücü oluşturulmaktadır.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Hareket halindeki bir kanat etrafında değişik zaman ve mekan çözünürlüğünde DPIV Digital Particle Image Velocimetry Sistemi kullanılarak elde edilen hız alanı verilerinden basınç kuvvet tahmini yapılacaktır ve elde edilen değerler DPIV ile eş zamanlı yapılmış olan kuvvet moment ölçüm sonuçları ile karşılaştırılacaktır Böylece deney zaman ve olanaklarının optimum kullanımına kuvvet tahmini açısından güvenilir sonuçların elde edilmesine yönelik ölçüm parametreleri belirlenecektir

Konu

The motivation for the AVATAR project lies in the fact that upscaling wind turbine designs towards 10 20MW requires radical innovations to make this feasible The overall objective of the AVATAR project is then to evaluate validate and improve aerodynamic andaero elastic tools to ensure applicability for large wind turbines The capability of these models to producevalid load calculations at all modeling complexity levels needs to be demonstrated This leads to a number of secondary objectives related to the assessment and evaluation of such designs eventually culminating in new design guidelines

Konu

Proje akışa bozucu etkisi olmayan ve optik esaslı bir deneysel yöntem olan DPIV Digital Particle Image Velocimetry Parçacık Görüntüleyerek Hız Ölçümü kullanılarak elde edilen hız verilerinden basınç kuvvet hesaplanmasına yöneliktir Proje partneri olarak özellikle hareketli ve esnek cisimler etrafındaki akışlar ve bu durumlarda cisme etki eden kuvvetlerle ilgili çalışılmakta ve projeye katkı sağlanmaktadır

Konu

Proje konusu özetle çırpan kanat aerodinamiğinde itki verimliliğine etki eden unsurların belirlenmesidir Bu amaçla deneysel olarak eş zamanlı olarak akış yapıları ve kanada etki eden yükler elde edilmiştir Akış yapıları DPIV Dijital Parçacık Görüntüleme Hızölçeri tekniği kullanılarak kanada etki eden yükler ise kuvvet duyargası kullanılarak elde edilmiştir Deneyler büyük ölçekli serbest yüzeye sahip bir su kanalında modele yunuslama ve ötelenme verdirecek iki servo motor kullanılarak gerçekleştirilmiştir Çalışma amaçlarıyla uyumlu olarak aşağıdaki değişkenleri ve deneyleri kapsamıştır çift taraflı sınırlandırılmış 2 boyutlu kanat ve sonlu kanat sonlu kanat için değişik açıklık oranları kanat profili SD7003 NACA0012 keskin veya yuvarlatılmış kenarlı ince dikdörtgen kanat hareketini etkileyen değerler serbest akım hızı periyodik yunuslama ve ötelenme durumunda frekans hücum açısısı ve veya ötelenme başlangıç değerleri ve genlik ani ve geçici yunuslama durumunda genlik ve hareket hızı kanat planform şekli esnek kanat