Propel - Pozitif Dayanıklı Ped Alanları
Proje Tipi : Avrupa Birliği, Proje Bütçesi : ₺ 900.000,00, 1 Şubat 2023
|
Konu
Projenin hedefi, teknolojik ve kentsel tarımda toplumsal yenilik, yeşil/atık yönetimi ve ulaşım için pozitif enerji bölgeleri (PED) kavramının uygulanabilirliğinin gerçekleştirilmesi ve geliştirilmesidir. Bu amaçla, PED’lere yenilikçi bileşenler ile dönüştürülmesi, kentsel-kırsal sistemleri de içerecek şekilde kentsel sistemlere esnek enerji tedariği sağlanması, döngüsel ekonomi ve sosyal yenilikçiliğe dayalı etik iş modelleri geliştirilmesi hedeflenmektedir. Projeden elde edilmek istenen sonuç, yenilikçi ve kapsayıcı pozitif enerji topluluklarının yaratılmasıyla birlikte yeni ve geliştirilmiş PED'leri desteklemeyi amaçlayan genişletilmiş PED'ler (basitleştirilmiş sistem sistemleri modeli) için geliştirilmiş yönetmelik ve kılavuzlardır.
PROPEL projesi, öncelikle yenilikçi PED bileşenleri geliştirecektir. Bu bileşenlerden biri, karar destek sistemidir. Bu sistem yeni bir PED tasarlanırken ve/veya yönetilirken kullanılacaktır. Bu karar destek sisteminde, tasarım alternatifleri, simülasyonlar ve testler yapılabilecektir. Gıda, atık ve ulaştırma için yeni PED modelleri geliştirilecektir. Davranış bilimleri, sosyal bilimleri, toplumsal cinsiyet ve çevresel avantajları içerecek yeni iş modelleri tasarlanacaktır. Geliştirilecek iş modeli, karar destek sistemi simülasyonları ile test edilecektir. Geliştirilen tüm kavramlar ve modeller, iş modelleri ve iş akışları için yenilikçi olan veri-değişim platformunda test edilecektir. Bu veriye dayalı iş modeli, simülasyonlar ile test edilecektir.
|
Yapı Bilgi Modeli Tabanlı Yangın Tahliye Simülasyonu (YBİMS)
Proje Bütçesi : ₺ 1.500.000,00, 25 Mart 2021, 26 Eylül 2024
|
Konu
apı Bilgi Modeli Tabanlı Yangın Tahliye Simülasyonu (YBIMS) projesinin amacı, yangın tahliyesi sırasındaki insan davranışları ile ortam ve işlem adımlarını sanallaştırarak, riski çok yüksek ve kavramsal olarak karmaşık yangın tahliye senaryoları için karar vericilere etkin karar verme olanağı sunulmasıdır. Proje dört ana aşamadan oluşmaktadır. Bunlar; a) bina içi acil durum yönetim planları oluşturulmasında gereken detaylı geometrik ve semantik bilgiyi içeren, disiplinler arası veri paylaşımı açısından avantajları kanıtlanmış üç boyutlu Yapı Bilgi Modeli (YBM) üretilmesi, b) yangın anının simülasyonu ile bulunacak alev ve dumanın yayılımı, dinamik riskler ve yapıya ait statik risklerin bütünleşik olarak modellendiği üç boyutlu dinamik risk haritaları ve bunlara bağlı kapalı alan navigasyon rotalarının oluşturulması, c) tahliye sürecindeki farklı insan davranışlarının modellenebildiği senaryolar üreterek, insanların davranışları, diğer insanlar ile etkileşimleri ve bina ile etkileşimlerinin mekansal/mekansal olmayan karar fonksiyonları ile modellenmesi, d) afetin neden olacağı dinamik değişimlerin ve buna bağlı olarak tahliye sürecinin bir arada ele alınarak tahliye simülasyonlarının oluşturulmasıdır. Tüm bu aşamalar, geliştirilecek yöntemler ve kavramsal model, İstanbul Teknik Üniversitesi, İnşaat Fakültesi binasında test edilecektir. Projenin başarıya ulaşması için konularında uzman, disiplinler arası bir ekip bir araya gelmiş olup, detaylı bir yönetim planı ve iş akışı projede sunulmuştur.
|
HIGH-END CLIMATE IMPACTS AND EXTREMES (HELIX)
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 5 Temmuz 2017, 18 Ekim 2017
|
Konu
İklim Değişikliği ve ekstrem senaryolar-ulaştırma alanı
|
Adaptation of transport to climate change
Proje Tipi : Avrupa Konseyi, 15 Mayıs 2016, 19 Aralık 2017
|
Konu
Avrupa Birliği için İklim değişikliğinin ulaştırma sektörüne etkisi Uyumlaştırma
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Tabanlı Karayolu Ulaşımı Erişilebilirlik Analizi
Proje Bütçesi : ₺ 207.336,00, 1 Nisan 2016, 1 Temmuz 2018
|
Konu
Arazi kullanımı, ekonomik ve sosyal faaliyetleri belirlerken, oluşan yolculuk talebi, ulaştırma altyapılarının planlama ve performansına etki etmektedir. Şehirler için karmaşık bir problem haline gelen ve yönetilmesi gereken etkileşimin parametreleri mekansal analiz yöntemleri ile belirlenebilir. Bu amaçla, ulaştırma altyapı yatırımı planlanmadan önce ve inşa edilip hizmete sunulduktan sonra zamana bağlı olarak değişen mekansal arazi kullanımı, erişilebilirlik değerleri ve ağ bütünlüğü göstergeleri CBS tabanlı bir modelde analiz edilmiştir. Etkileşim belirlendikten sonra, yıllara bağlı olarak ortaya çıkan desen yardımıyla, karar vericiler için gelecek yılları simüle edebilecek bir sistem tasarlanmıştır. Çalışma bölgesi olarak İstanbul ili Avrupa yakasına bağlı 19 ilçe, bu bölgedeki karayolları ve bu ilçeden geçen önemli bir ulaştırma altyapı yatırımı olan metrobüs hattı seçilmiştir. 1975, 1987, 1997, 2007 ve 2014 yılları arasında gerçekleştirilen ulaştırma altyapı yatırımlarının arazi örtüsü/kullanımına etkisi sayısal olarak belirlenmiş, Cumhuriyetin 100. kuruluş yılı olan 2023 için simülasyon modelleri oluşturulmuştur. Geliştirilen model ve yöntemlerin otomasyonu için Türkçe arayüzler geliştirilmiş ve paydaş kuruluş olan İETT’ye sunulmuştur.
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS)Tabanlı Karayolu Ulaşımı Erişilebilirlik Analizi
1 Ocak 2016, 9 Ekim 2018
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
ZAMAN MEKÂNSAL HARİTALAMA YÖNTEMİ İLE ÜNİVERSİTE YERLEŞKERİNDE DIŞ MEKÂNLARIN KULLANIM SONRASI DEĞERLENDİRMESİ
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 15 Eylül 2015, 25 Haziran 2018
|
Konu
ZAMAN MEKÂNSAL HARİTALAMA YÖNTEMİ İLE ÜNİVERSİTE YERLEŞKERİNDE DIŞ MEKÂNLARIN KULLANIM SONRASI DEĞERLENDİRMESİ
|
Urban Big Geodata Avrupa Birliği Cost projesi
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 24 Haziran 2015, 28 Ekim 2015
|
Konu
Mekansal büyük verinin şehirler için kullanım olanaklarının araştırılmasıdır
|
2015 1 TR01 KA107 017201Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumların uluslararasılaşmalarına büyük katkı sağlayacak ülkelerarası hareketliliği geliştirme stratejileri belirlenmektedir
|
2015 1 TR01 KA203 022279 Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumları arasında uluslararası stratejik ortaklıklar geliştirmektir
|
2015 1 TR01 KA203 021625 Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumları arasında uluslararası stratejik ortaklıklar geliştirmektir
|
2015 1 TR01 KA203 021816 Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumları arasında uluslararası stratejik ortaklıklar geliştirmektir
|
2015 1 TR01 KA203 021866 Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumları arasında uluslararası stratejik ortaklıklar geliştirmektir
|
2015 1 TR01 KA107 020191Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumların uluslararasılaşmalarına büyük katkı sağlayacak ülkelerarası hareketliliği geliştirme stratejileri belirlenmektedir
|
2015 1 TR01 KA107 017474 Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumların uluslararasılaşmalarına büyük katkı sağlayacak ülkelerarası hareketliliği geliştirme stratejileri belirlenmektedir
|
2015 1 TR01 KA107 021279 Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumların uluslararasılaşmalarına büyük katkı sağlayacak ülkelerarası hareketliliği geliştirme stratejileri belirlenmektedir
|
2015 1 TR01 KA107 019475 Avrupa Birliği Yüksek Öğretim Programları Erasmus
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Nisan 2015, 15 Haziran 2015
|
Konu
Yüksek eğitim kurumların uluslararasılaşmalarına büyük katkı sağlayacak ülkelerarası hareketliliği geliştirme stratejileri belirlenmektedir
|
Avrupa Birligi Eurostars E 9729 FEaTS
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 15 Mart 2015, 16 Nisan 2015
|
Konu
Gerçek zamanlı tarfik bilgisinin ve hava kirliliği parametrelerinin ölçülebilmesi için mobil bir araç geliştirmek amaçlanmaktadır
|
Impacts of Climate Change on transport a focus on road and rail transport infrastructures
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 29 Ağustos 2012, 16 Eylül 2014
|
Konu
İklim değişikliğinin ulaştırma sektörüne etkisi araştırıldı
|
Uzaktan Algılama Teknolojileri Kullanılarak Ürün Çeşitliliğinin Belirlenmesi ve Bağ Alanlarının Mekânsal dağılımının Tespiti
Proje Bütçesi : ₺ 197.000,00, 15 Mayıs 2010, 15 Mayıs 2012
|
Konu
Hiperspektral veriler yardımı ile bağ alanlarının tespiti ve 1200 çeşitli bağ gen kütüphanesinin oluşturulması
|
Çeşitli Avrupa Birliği FP7 hakemliği 7 kez
Proje Tipi : Avrupa Birliği
|
Konu
DG Transport DG Information society
|
NEARCTIS Excellence in Cooperative Traffic Management European Union Network of Excellence Associate Partner 2013
Proje Tipi : Avrupa Birliği
|
Konu
Avrupa Birliği Trafik Yönetimi ile ilgili çalışmalar gerçekleştirldi
|
Climate Impacts in Europe European Commission s Joint Research Centre EC JRC PESETA II Project Project member 2011 2013
Proje Tipi : Avrupa Birliği
|
Konu
İklim değişikliğinin farklı sektörlere olan ekonomik etkilerinin araştırması gerçekleştirilmişitr
|
Analyzing the general characteristics of Filyos Watershed area by means of Satellite Images and DEM
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Using remote sensing technologies to identify grape diversity and to determine the spatial distribution of vineyard areas
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|