PROJECTS

Topic

Gemi Balast Suyu Arıtım Teknolojisinin geliştirilmesi

Topic

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Topic

Balast tanklarında biriken sediman birçok probleme neden olmaktadır. Bunların başında istilacı türlerin taşınımı gelmektedir. Tanktaki sediman çeşitli yaşam evrelerindeki organizmalara ev sahipliği yapabilmekte, balast arıtılmış dahi olsa sedimandan suya geçebilecek organizmalar biyolojik istila riskini sürdürmektedir. Bu nedenle IMO sözleşmesinin yürürlüğe girmesinin ardından, balast sedimanı ancak sediman alım tesislerine verilerek bertaraf edilebilecektir. Bu da gemi işletenlere zaman ve ekonomik bakımdan ek bir maliyet getirecektir. Tüm bunlara ek olarak tanklarda biriken sediman, ağırlığının zamanla artması nedeniyle, geminin toplam kargo kapasitesinde kümülatif bir düşüşe neden olurken, tank korozyonunu da hızlandırmaktadır. Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi ve sözleşmenin uygulanabilmesi için hazırlanan rehberler, balast tanklarının sediman alımını en aza indirme ve mevcut sedimanın boşaltılmasını kolaylaştırma amaçlarına yönelik olarak tasarlanmasını ve inşa edilmesini gerektirmekte bu amaçla bilimsel çalışmalar yapılmasını tavsiye etmektedir. Bu proje kapsamında İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi İlham Artüz Deniz Teknolojisi ve Oşinografi Laboratuvarı’xxnda gemilerin balast tanklarında sediman birikimini azaltacak yapısal önlemler ve tank dizayn alternatiflerinin geliştirilmesi için deneysel çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

Topic

Aim of the project is the development of a new hybrid BW treatment technology (UV, filters and electrolysis) into a self-controlled BW treatment system. The main objective of the proposed project is the invention of an effective treatment technology incorporating non- permanent, seawater-generated active substances as a necessary measure to UV and Filter treatment technology. By producing active substances through electrolysis of sea- water, there will be no need to carry or store hazardous and corrosive chemicals onboard ships. It also represents a more economical alternative to using chemicals for treating large volume of ballast water onboard ships.

Topic

A new multiparametric in-site spectroscopic measurement platform for coastal water quality assessment will be developed based on an original prototype containing a high-resolution spectrometer and light sources. Research concentrates on innovative optical sensors and new sensor surfaces for high analytic specific detection as well as for group specific detection (sum parameter). Complementary sensors will be included to account for the highly variable coastal water quality. The data will be evaluated by means of pattern recognition for improved reliability. An extensive qualifying programme will include field tests at relevant European sites to end up with an approved system that will be ready for use.