PROJECTS

Topic

Değişken Strok Hacmi ve Atkinson Çevrimi Stratejilerinin Bir Arada Kullanılmasının Kıvılcım Ateşlemeli Motorlarda İncelenmesi : Tasarımsal, Deneysel Ve Nümerik Bir Araştırma

Topic

Teklif edilen bilimsel araştırma projesi planlanan bir AR-GE projesinin bir ön çalışması şeklindedir. Bu proje geleceğin motor teknolojilerinden “Mild Hibrit Taşıtlar” ın Atkinson çevrim ile çalışan benzin motorunda kullanılması ile yakıt tüketimi ve kirletici emisyonlarda elde edilecek iyileştirmeleri konu almıştır. Proje, laboratuvar deneylerini otomotiv pazarına aktarmayı amaçlayan yeni bir konsept fikri sunmaktadır. Hafif hibrit küçültülmüş teknolojinin yanı sıra, bir benzin motoru için değişken valf zamanlaması ve değişken sıkıştırma oranı stratejilerinin kombinasyonunu tek boyutlu sayısal model kullanarak incelemektedir. Birleşik stratejinin birkaç kararlı durum çalışma noktasında modellenmesi ve daha sonra her simülasyon durumunda maksimum fren torku sağlayarak en iyi ateşleme zamanlamasında optimize edilmesi amaçlanmıştır. Sayısal sonuçlar deneysel verilere göre doğrulanacaktır. Bu çalışmanın son amacı, kıvılcım zamanlaması optimizasyonu ile ilgili optimize edilmiş bir sabit durum (steady-state) motor modelini ve Avrupa Şehir İçi ve Dışı çevrimlerindeki gibi belirli bir sürüş döngüsü için gerçek zamanlı bir ortamda bir benzinli motorun otomatik şanzıman optimizasyonuna ilişkin optimize edilmiş bir araç modelini birleştirmektir.

Topic

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Topic

İçten yanmalı benzin motorlarında çevrim atlatma metodu ile geliştirilen mekanizma yardımı ile yakıt tüketimimin düşürülmesi

Topic

İçten Yanmalı Motorlar