Zorlu Uzay Ortamlarında Çalışan Yapısal Bileşenler için Tasarlanmış Yapay Zeka Destekli Görüntü İşleme Algoritması Geliştirilmesi
Project Type : Scientific Research Project Supported by Higher Education Institutions, Project Budget : ₺ 3.970.378,80, 28 Ocak 2025
|
Topic
Zorlu Uzay Ortamlarında Çalışan Yapısal Bileşenler için Tasarlanmış Yapay Zeka Destekli Görüntü İşleme Algoritması Geliştirilmesi
|
Bouligand Yapılı Kompozit Malzemelerin Basma Yükleri Altındaki Davranışlarının Sayısal ve Deneysel Olarak İncelenmesi
Project Type : Scientific Research Project Supported by Higher Education Institutions, Project Budget : ₺ 104.398,67, 23 Aralık 2024
|
Topic
Bouligand Yapılı Kompozit Malzemelerin Basma Yükleri Altındaki Davranışlarının Sayısal ve Deneysel Olarak İncelenmesi
|
Metal Eklemeli İmalat ile Üretilen 2B Sandviç Yapıların Patlama Yanıtlarının Deneysel İncelenmesi ve Etkin Veri Toplanması
Project Budget : ₺ 44.970,00, 26 Ağustos 2022, 3 Nisan 2023
|
Topic
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Yenilikçi Hava-Uzay Yapıları için Metal Katmanlı İmalat ile 2B Meta-malzeme Nüveli Sandviç Yapıların Üretilmesi ve Patlama Yanıtlarının Deneysel ve Sayısal Olarak İncelenmesi
Project Type : Scientific Research Project Supported by Higher Education Institutions, Project Budget : ₺ 74.973,99, 13 Ocak 2022, 26 Haziran 2024
|
Topic
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Filament Sarma Yöntemi ile Üretilmiş Kompozit Tüplerin Ezilme Yanıtı İçin
Hasar Kriteri Geliştirilmesi, Geometrik Süreksizliklerin Deneysel ve Sayısal
Olarak İncelenmesi
Project Type : Scientific Research Project Supported by Higher Education Institutions, Project Budget : ₺ 49.418,40, 30 Mart 2020, 17 Aralık 2020
|
Topic
Filament sarma yöntemi gibi homojen kompozit üretim yöntemleri ile otomobillerde pasif güvenlik bileşeni olan çarpışma kutuları üretilebilmektedir. Kompozit oluşundan bağımsız olarak çarpışma kutularının tasarımı, geliştirilmesi önemi her yıl 1,5 milyon insanın trafik kazalarında ölümü ele alınırsa önem arzetmektedir. Bu alt sistemler 0-20 m/s hızlarda darbelerde çarpma enerjisini iç enerjiye dönüştürerek depolarlar ve araç içerisindeki canlılara hasarın minimum ulaşmasına katkı sağlarlar.
Tasarımda, her defa üretip test etmek pahalı olup kararlı ve doğruya yakın sayısal analiz sonuçları veren paket programlar kullanılmaktadır. Yükleme tipi; çarpma, eğme, iç basınç olabilen kompozitler için farklı hasar algoritmalarının farklı sonuçlar verebileceği görülmüştür. Nedeni, olay bazlı hasarların kompozitlerde tek bir kriter ile tahmin edilmesinin zorluğudur. Ayrıca, filament sarma yöntemi için ise ezme yükü altında multi-skalada spesifik hasar algoritmaları bulunmamaktadır.
Bu çalışma kapsamında otomobillerde pasif güvenlik bileşeni olan dairesel kesitli ve filament sarma ile üretilmiş karbon elyaf lifli tüplerin ezilme davranışının doğru modellenebilmesi ele alınacaktır. Bu üretim yöntemine uygun olan doğrusal olmayan kopma kriteri (non-linear failure criteria) fiziki durumdaki gibi elyafların gerçekten modellendiği mikro-mekaniğinin ve mezo-mekaniğinin birlikte çalışılacak ve 24 ayı kapsayan deney ve analiz karşılaştırma çalışması yapılacaktır. Buna ek olarak geliştirilen algoritmanın, geometrik süreksizlik olan delik açılmış ve montaj noktası olabilecek (cut-out) gibi kısımlar barındıran tüplerin ve deney uyumu incelenmiştir. Süreç sonunda fiber açıları optimize edilmiş tasarım önerileri, otomotiv ve havacılık endüstride yaygın şekilde kullanılacak hasar algoritması elde edilmiş olacaktır.
|
Uçak Motor Türbin Pallerinde Kullanılan RENE41 (AMS5545)Nikel Tabanlı Süper Alaşımının Yüksek Sıcaklık Oksidasyon Özellikleri
Project Type : Scientific Research Project Supported by Higher Education Institutions, Project Budget : ₺ 7.500,00, 6 Mayıs 2018, 9 Haziran 2019
|
Topic
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Kanopi ve Palaya Kuş Çarpması Etkisinin İncelenmesi
Project Type : Other Public Institutions (Excluding Higher Education Institutions), Project Budget : , 4 Kasım 2015, 30 Kasım 2017
|
Topic
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Establishing Fuzzy Fiber Architectures of Boron Nitride Nanotubes on SiC Fibers to Achieve Enhanced Properties for CMSs
Project Type : Other (International), Project Budget : ₺ 750.000,00, 30 Eylül 2015, 1 Aralık 2018
|
Topic
Establishing Fuzzy Fiber Architectures of Boron Nitride Nanotubes on SiC Fibers to Achieve Enhanced Properties for CMSs
|
Anlık basınç yüküne ve balistik çarpmaya dayanıklı takviye elemanlarla güçlendirilmiş ince cidarlı kompozit sandviç plakların çok hedefli genetik algoritmlar ile optimal tasarımı ve deneysel doğrulaması
Project Budget : ₺ 312.525,00, 5 Eylül 2015, 22 Şubat 2018
|
Topic
Optimal design of stiffened thin-walled composite sandwich plates resistant to ballistic impact and blast load by using multi-objective genetic algorithms and experimental validation
|
Parçacık Çarpması Etkisinin İncelenmesi ve Malzeme Modeli Kurulması
Project Type : Other Public Institutions (Excluding Higher Education Institutions), Project Budget : ₺ 474.875,00, 1 Eylül 2015, 1 Haziran 2017
|
Topic
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Theoretical and experimental investigation of sandwich composite plates with viscoelastic core under the blast load
7 Eylül 2008, 18 Eylül 2011
|
Topic
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|