PROJECTS

Topic

Direkt püskürtme yönteminin Wankel motoruna uygulaması, Wankel motora türbülanslı jet tutuşma metodunun uygulanması, dört zamanlı olan Wankel motorunun iki zamanlı olarak çalıştırılması ve Wankel motorunda çevrim atlatma yöntemin uygulanması

Topic

Bu projede alternatif yakıtlar içerisinde en fazla ilgi gören doğal gaz yakıtı ile tek silindirli bir deney motorunda farklı çalışma koşulları altında deneyler yapılmıştır. Bunun için öncelikle benzin ile çalışan deney motorunun doğal gaz yakıt dönüşümü gerçekleştirilmiştir. Deneylerde egzoz gazı emisyonları ve silindir içi basınç değerleri ölçülmüştür. Deney motorunun esnek bir kontrol sistemine sahip olması nedeniyle ateşleme avansı her durumda en yüksek motor döndürme momentine göre belirlenmiştir. Farklı hava hareketleri oluşturan üç farklı yanma odası geometrisi kullanılmıştır. Deneylere başlarken sıkıştırma oranı 12 olarak seçilmiştir. İlerleyen süreçte doğal gaz yakıtı için vuruntu olmaması nedeniyle sıkıştırma oranı 14 e yükseltilmiştir. Bu şartlarda verim ve güç değerlerinde artış elde edilmiştir.

Topic

İçten yanmalı motorlar Farklı yanma odası geometrileri Fakir karışım

Topic

Wankel motorlarının farklı yük ve motor hızlarında modelleme ve deneysel olarak incelenmesi

Topic

Buji ateşlemeli benzin yakıtlı motorlarda kısmi yükte verimi artırmak için yeni bir yöntemin geliştirilmesi

Topic

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Topic

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Topic

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.