PROJECTS

Topic

GATE Rudder System as a Retrofit fort he Next Generation Propulsion and Steering of Ships (Project no: 860337)

Topic

İTÜ KATMANSİS Projesi Çekme Tankı Testleri -ROKETSAN

Topic

Dinamik Konumlandırma Gemisi Manevra Türevleri ve Gemi/Denizaltı Paraketesi için Hız Kalibrasyonu (DİKMAN&PARKAL) Geliştirme Projesi-ASELSAN

Topic

Dinamik Konumlandırma Sistemi Geliştirme Projesi (DİKONS)-ASELSAN

Topic

Denizaltı manevra testleri için doğrulama modeli üretimi (Proje no:39781)

Topic

1196.TGSD.2015-Denizaltı ve su üstü gemileri hidrodinamik deneyleri için kendinden hareketli test sistemi

Topic

0761.TGSD.2014-Sualtı, uzay ve sağlık çalışmaları için karbondiyoksit absorpsiyonu ve oksijen üretimi yapan portatif solunum sistemi

Topic

Türk Savaş gemilerinin hidro-akustik özelliklerinin iyileştirilmesi için kavitasyon tüneli ve manevra deney sistemi (KATMANSİS)

Topic

0819.TGSD.2013 Zıt dönüşlü pervane sistemi

Topic

0755.TGSD.2013-Proton exchange membran yakıt pillerinin su altı, havacılık ve uzay araçlarında kullanımı için reaktant hidrojen ve oksijenin indirgenmesi

Topic

0814.TGSD.2013-Denizaltılar için düşük hidroakustik karakterli pervane tasarımı

Topic

Propulsion of surface and under water ships with low noise characteristics depends on a number of factors in terms of their safety and operational performances, and it is crucial to predict and control their underwater noise characteristics. In this respect, the main scope of this study is to calculate numerically the propeller noise, which is one of the main sources of underwater noise. Therefore, propeller noise is studied numerically and experimentally for non-cavitating conditions. Flow around the propeller is solved with a commercial CFD software, while hydro-acoustic analysis is performed using a model based on Ffowcs Williams-Hawking equation. In order to verify and validate numeric codes used in the analysis noise measurements were carried out for a navy vessel model propeller at Ata Nutku Cavitation Tunnel of Istanbul Technical University. This paper reports on preliminary results of the study. The paper includes the details of the study and tests conducted in the Ata Nutku Cavitation Tunnel and discusses further improvement of the methodology.