PROJECTS

Topic

6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen depremlerde Antakya Kentsel Sit Alanı’nda yer alan çok sayıda anıt ve sivil mimarlık örneği yapı hasar görmüştür. İTU¨ Restorasyon Programı, L isansüstü derslerinden RST514 kodlu Koruma Projesi II dersi kapsamında 2003 ve 2005 yıllarında, Antakya Kentsel Sit Alanı’nda tescilli yapıların yoğun olduğu bölgelerde hem kentsel ölçekte hem de anıtsal yapıları ve geleneksel konutları kapsayacak şekilde tek yapı ölçeğinde tespitler yapılmıştır. Alana ve yapılara ilişkin tespitlerin yanında tarihsel kent peyzajının önemli bileşeni olan sokakların da silüetleri belgelenmiştir. Bu belgelemeler kapsamında kentsel sit alanı içinde çalışılan bölgeye ilişkin bir fotoğraf ve çizim arşivi elimizde bulunmaktadır. Belgeleme çalışmaları yanında proje kapsamında kent ve tek yapı ölçeğinde geliştirilmiş olan öneriler ve alan sakinleriyle yapılan görüşmelerin ortaya koyduğu veriler deprem sonrası alanın rehabilitasyonu için çok önemli bir kaynaktır. Önerilen proje, eldeki veriler ve yerinde yapılacak deprem sonrası hasar tespitlerine dayanarak, Antakya kent merkezinin deprem sonrası onarım ve yeniden yapılanma sürecine rehberlik edecek koruma planlaması stratejileri üretmeyi amaçlamaktadır.

Topic

İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Binası olarak kullanılan Taşkışla, İstanbul’un 19.yy’a tarihlenen önemli yapılarındandır. Kâgir bir yapı olarak inşa edilen Taşkışla, yapımının ardından farklı işlevlerle kullanılmıştır. 1983 yılında I. Derecede Korunması Gereken Kültür Varlığı olarak tescil edilen yapı, İTÜ Mimarlık Fakültesi binası olarak hem İTÜ kurum tarihinde hem de kent belleğinde önemli bir yere sahiptir. Önemli mimarlar tarafından farklı dönemlerde üretilen dönem eklerine sahip Taşkışla’nın günümüzde bir bütün olarak ve sağlıklı biçimde değerlendirilebilmesi için güncel bir analitik rölövesinin oluşturulması önem kazanmıştır. Bu araştırma, Taşkışla binasının kapsamlı ve bütüncül tespitlerine yönelik planlanan ilk çalışmadır. Araştırmanın tamamlanması ile öncelikle anıtsal yapının üç boyutlu tarama verileri elde edilmiş olacaktır. Bu veriler, yapının bir doğal afet karşısında yaşayabileceği kayıp ve riskler açısından önemlidir. Araştırmanın çıktısı olan mimari çizimler, rapor ve fotoğraf albümü, 3B mesh model ve fotogerçekçi model ileride yapının mekânsal değişiklikleri ve onarımları için verilecek kararların hızlı ve doğru olarak belirlenmesini sağlayacak, kültür varlığı olan yapıda gerçekleşecek bu tür uygulamalar için gereklilikler sağlanmış olacaktır.

Topic

Avrupa Birliği Erasmus+ Programı Ana Eylem 2 Mesleki Eğitim Alanı Stratejik Ortaklıklar kapsamında desteklenen projede mimari mirasın restorasyonunda çalışan işçi/ustalara yönelik bir eğitim programı hazırlanmaktadır. Fikri çıktılar: IO1: Mevcut Ulusal Yeterlilik Düzeylerinin Karşılaştırılması Yoluyla Çerçevenin Oluşturulması IO2: Avrupa Müfredatı ECVET IO3: Restorasyon İşçileri için Eğitim Materyalleri IO4: Zengin İçerikli Eğitim Platformu IO5: Eğitim içeriğinin VET’le ilişkilendirilmesi Rehberi (VET: Vocational Education / Training) The European Framework for Action on Cultural Heritage looks at cultural heritage as a resource for the future, to be safeguarded and enhanced. In this context, the commission has been supporting the conservation and restoration of heritage sites. Experts of Architectural Restoration are provided by universities through two or four years of education and their duties in the restoration areas are planning the restoration and doing the elaborative works. Remaining works are implemented by workers who do not have sufficient information on how to restore these works or how to work in historical places. The result of this situation directly affects the quality of the work since these low-skilled workers tend to make mistakes due to their lack of knowledge. The key competences of these workers are not fully developed since the training provided to these workers is generally on basic construction skills not restoration skills. Finding qualified workers for restoration is difficult in almost all European countries. The skills and qualifications inside Europe are not transparent and they are not consistent with each other. The proposed project is aimed to provide training opportunities to low qualified and skilled restoration workers via an online platform. The training will be planned as the European Curriculum to contribute to the transparency of the skills and qualifications. Skills Platform to be developed by this proposed project will provide an opportunity to develop skills agendas in a targeted, innovative and sustainable way and to include those directly involved in the provision, application, and updating of specific skills. Through this platform and training contents developed depending on the skills on the demand in the labour market, personal skills will be supported. Intellectual outputs developed for the RE-VET project are; - Preparation of framework through Comparison of Current National Competencies for Restoration Workers. Our project will produce a European wide curriculum to contribute to the transparency of the skills so the first action will be comparing the training curriculum and finding out the required skills for restoration workers in all partner countries. Partners will make desk researches and focus meetings to find out these skills and competences. - European Curriculum Based on ECVET; After completing the framework that has the information on the needed skills and competencies of restoration workers in Europe, partners will prepare a curriculum based on the results of the first step. The curriculum will be piloted by experts from the fields to ensure its efficiency. - Training materials for the construction workers: Partners will develop training modules at EQF4 level for low-skilled and low-qualified workers. The foreseen modules are Workplace safety, Protecting the environment, Construction elements, Disaster management. The modules of the project will not be limited to these but may include these. - Content-rich e-learning platform: Since our target group is low skilled they do not have much budget or time for self-development. Therefore the project will provide free and easy to reach the platform with training materials. The platform will be enriched with learning materials and visuals to attract the user.

Topic

İTÜ BAP Genel Araştırma Projesi, Proje ID:41975

Topic

Restorasyon, mudurnu,endüstri mirasi, dünya mirası, koruma,

Topic

4 07 2016 tarih ve 2016 1 DE01 KA203 002900 sayılı Avrupa Birliği Erasmus Programı Ana Eylem 2 Yükseköğretim Alanı Stratejik Ortaklıklar kapsamında desteklenen proje 1 Eylül 2016 tarihinde başlamıştır ve toplam süresi 36 aydır Proje modern binaların sürdürülebilirlik esasları bağlamında yeniden kullanımında Avrupa kıtasının bölgesel iklimsel kültürel mekânsal ve yapısal farklılıklarını değerlendiren ortak tanımların yaklaşımların ve metodolojilerin yer aldığı lisans üstü ve profesyonel düzeyde ortak bir eğitim çerçevesi oluşturmayı amaçlamaktadır Bu kapsamda RMB öğrenci öğretim üyesi değişimini de destekleyerek proje ağlarının geliştirilmesi ve ortak eğitim programları yardımıyla mevcut yapı stokunun iyileştirilmesinde sürdürülebilir bina tasarımı ile ilgili teknik bilginin geliştirilerek paylaşımına da olanak sağlamayı hedeflemektedir

Topic

İstanbul Kültür Varlıkları Sayısal Envanteri