Konu
Bu projede müşteri olarak yer alan IPSOS Türkiye, hanelerin satın alma davranışlarını ölçümleyip takip eden bir tüketici paneli sistemine sahiptir. Panel, bir hanedeki tüm bireylerin hızlı tüketilen mallar (HTM) sektöründe satın aldığı ürünlerin kaydını sürekli ve düzenli aralıklarla sisteme göndermesi prensibiyle çalışmaktadır. IPSOS Türkiye kaydını tuttuğu alışveriş sepetlerini, sepetin toplam tutarı, gerçekleştiği satış kanalı, içerdiği ürün sayısı ve çeşitliliği gibi faktörleri göz önünde bulundurarak anlamlı gruplara ayırmayı, bu grupları temel alarak, HTM sektöründe faaliyet gösteren üretici firmaların pazarlama kararlarını desteklemek üzere yeni alışveriş misyonları tanımlamayı ve bu misyonlarla birlikte mevcut panel metriklerini de kullanarak tüketicileri segmentlere ayırmayı hedeflemektedir. Bu bilgiler ışığında projenin konusu dört madde halinde özetlenebilir: 1- Denetimsiz yapay öğrenme tekniklerinden yararlanılarak alışveriş misyonlarının ve tüketici segmentlerinin oluşturulabilmesi için gerekli yazılımın geliştirilmesi.2- Denetimli yapay öğrenme tekniklerinden faydalanarak, yeni alışveriş sepetlerinin ve panele kaydolan yeni hanelerin bu misyonlara ve segmentlere atanabilmesi için gerekli modellerin kurulması.3- Oluşturulan misyonları ve segmentasyon yapısını temel alan yeni analizler geliştirilmesi, analizlerin etkin bir şekilde görselleştirilmesi marka geçişi, beraber alım, sadakat ve tekrar satın alma gibi mevcut analizlerin alışveriş misyonları ve tüketici segmentleri temelinde zenginleştirilmesine yönelik yazılımın geliştirilmesi.4- Bu çalışmaların, promosyonların etkinliğine yönelik analizlerin ve modellerin zenginleştirilmesi, fiyat esnekliği ve enflasyon modellerinin güncellenmesi ve veri görselleştirilmesine yönelik yan çalışmalarla desteklenmesi.