PROJELER

Konu

Bu projenin amacı yedek parçalar için tedarik ve talep tarafındaki risklerin varlığında üç boyutlu yazıcıların yedek parçalar için 1) orijinal ve yazılmış parçalar arası kalite farkı, 2) parça kalite seviyesinin dinamik olarak değiştirilebilir olması ve 3) mavi kopyanın periyodik lisanslanması faktörleri dikkate alınarak kullanılmasına yönelik envanter kontrol modellerinin geliştirilmesidir. Proje kapsamı, egzojen ve endojen tedarik risklerinin yanı sıra talep tarafındaki değişkenliklerin etkilerinin azaltılması için üç boyutlu yazıcıları kullanmanın optimum maliyet ve tedarik kararları üzerindeki etkisinin araştırılmasını içermektedir. Ayrıca, yazdırılacak parçanın kalite seviyesinin mevcut envanter durumuna göre dinamik olarak kontrol edilebilir olmasının optimum politikayı ve üç boyutlu yazıcıların sağlayacağı maliyet tasarrufunu nasıl etkileyeceği analiz edilecektir. Yöntemsel olarak projedeki envanter kontrol modelleri Markov Karar Süreçleri ile geliştirilecektir. Kontrat tipinin analizi ise oyun teorisi ile ele alınacaktır. Envanter kontrol modellerinin analizleri optimum kontrol politikasının karakterizasyonunu, oyun teorisi modeli ise optimum mavi kopya lisanslama kontrat tipini verecektir. Elde edilecek sonuçların benzetim modelleriyle test edilmesi için MATLAB kullanılacaktır. Proje mevcut literatüre birçok yönden katkı sağlayacaktır. Üç boyutlu yazıcılar ve ikili tedarik sistemlerine odaklanan çalışmalardan hiçbirinde tedarik riskleri ve talep dağılımındaki değişiklikler kalite ve envanterin birlikte dinamik optimizasyonu ve mavi kopya lisansı dikkate alınmamıştır. Ayrıca mevcut 3 boyutlu yazıcıları dikkate alan çalışmaların hiçbiri genel bir OPT termin süresi için yapılmamıştır. Projedeki çalışmalar literatürdeki bu boşluğu dolduracaktır.

Konu

Havacılıkta uçak ve sistemlerin üzerinde yapılan tüm Bakım, Onarım ve Yenileme (BOY) (Maintenance, Repair and Overhaoul -MRO) faaliyetleri ağırlıklı olarak kalifiye işgücüne dayanan bir hizmet sektörüdür. BOY faaliyetlerinin çıktısı temel olarak uçak ve sistemlerinin belli uçuş süreleri ve iniş-kalkış sayısında kullanımları sonucunda azalan Sistem Güvenirliği değerlerinin, tasarımları aşamasında belirlenmiş olan seviyelerine getirilmesidir. BOY şirketleri ürünlerinin gerekli güvenirlik seviyelerini sağlama konusunda doğrudan kendilerini yetkilendiren Sivil Havacılık Otoritelerine (SHO) karşı sorumludurlar. Havayolu şirketleri de uçakların Sistem Güvenirliğini BOY kuruluşlarından istemek zorundadır. Havayolu ve BOY şirketleri Sürekli Uçuşa Elverişlilik konusundaki sorumluluk ve görevlerini SHO’xxnun sürekli denetimi (Continuous Surveillance) altında yerine getirirler. Havayolu şirketleri, BOY hizmetlerinin mümkün olabilecek en kısa sürede, kendilerine en uygun zamanlarda ve maliyet etkin olarak yapılmasını isterler. Ancak bir uçağın bakımı, 2-5 hafta sürebilen, 1000’xxe yakın rutin ve 500e yakın rutin olmayan bakımlar içeren ve 100lerce kalifiye teknisyenin binlerce adam saat harcadığı bir süreçtir. Bu proje ile, bu sürecini maliyet başta olmak üzere en optimum şekilde çizelgeleyen bir yazılım geliştirilecek ve BOY firmalarına hitap ederek yurt içi ve yurt dışında büyük bir pazarı hedefleyecektir.

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.

Konu

Vivense şirketinin İnegöl’de bulunan operasyon merkezi için bir nakliye optimizasyon algoritması tasarlanması ve yazılımının gerçekleştirilmesi

Konu

Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.