Konu
Havacılıkta uçak ve sistemlerin üzerinde yapılan tüm Bakım, Onarım ve Yenileme (BOY) (Maintenance, Repair and Overhaoul -MRO) faaliyetleri ağırlıklı olarak kalifiye işgücüne dayanan bir hizmet sektörüdür. BOY faaliyetlerinin çıktısı temel olarak uçak ve sistemlerinin belli uçuş süreleri ve iniş-kalkış sayısında kullanımları sonucunda azalan Sistem Güvenirliği değerlerinin, tasarımları aşamasında belirlenmiş olan seviyelerine getirilmesidir. BOY şirketleri ürünlerinin gerekli güvenirlik seviyelerini sağlama konusunda doğrudan kendilerini yetkilendiren Sivil Havacılık Otoritelerine (SHO) karşı sorumludurlar. Havayolu şirketleri de uçakların Sistem Güvenirliğini BOY kuruluşlarından istemek zorundadır. Havayolu ve BOY şirketleri Sürekli Uçuşa Elverişlilik konusundaki sorumluluk ve görevlerini SHO’xxnun sürekli denetimi (Continuous Surveillance) altında yerine getirirler. Havayolu şirketleri, BOY hizmetlerinin mümkün olabilecek en kısa sürede, kendilerine en uygun zamanlarda ve maliyet etkin olarak yapılmasını isterler. Ancak bir uçağın bakımı, 2-5 hafta sürebilen, 1000’xxe yakın rutin ve 500e yakın rutin olmayan bakımlar içeren ve 100lerce kalifiye teknisyenin binlerce adam saat harcadığı bir süreçtir. Bu proje ile, bu sürecini maliyet başta olmak üzere en optimum şekilde çizelgeleyen bir yazılım geliştirilecek ve BOY firmalarına hitap ederek yurt içi ve yurt dışında büyük bir pazarı hedefleyecektir.