Uzay Araştırmaları için Rover Araçlarının Tüm Sisteminin Modellenmesi, Tasarımı ve Üretimi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 70.000,00, 26 Aralık 2022, 5 Ocak 2024
|
Konu
Uzay Araştırmaları için Rover Araçlarının Tüm Sisteminin Modellenmesi, Tasarımı ve Üretiminin Gerçekleştirilmesi.
|
Elektrikli Kişisel Ulaşım Çözümleri Tasarım ve Üretim
Proje Bütçesi : ₺ 250.000,00, 1 Mayıs 2022, 2 Ocak 2024
|
Konu
Gerek paylaşımlı sistem sahipleri için ve gerekse kendi E-scooter’una sahip olmayı isteyenler için ürün sağlayıcılar için olsun, bitmiş ürün olarak ithal edilen hub motor ve sürücü sistemini elektronik bileşenleri ve akıl ile donatarak yüksek katma değerli olarak tasarlamak ve üretimini gerçekleştirmektir.
|
PMaSynRM'nin Beyaz Eşya Uygulamaları için Yenilikçi bir Gerçek Zamanlı Model ve Kontrol Sistemi Tasarımı
Proje Bütçesi : ₺ 750.000,00, 1 Şubat 2021, 6 Mayıs 2024
|
Konu
Beyaz Eşya Uygulamaları için PMaSynRM'nin Yenilikçi bir Gerçek Zamanlı Model ve Kontrol Sistemi Tasarımı
|
Yüksek Taşıma Kapasiteli ve Uzun Menzilli Çoklu Rotor Döner Kanatlı İnsansız Hava Aracı Geliştirilme Projesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 11.000.000,00, 1 Ekim 2020, 8 Ekim 2021
|
Konu
Yüksek Taşıma Kapasiteli ve Uzun Menzilli Çoklu Rotor Döner Kanatlı İnsansız Hava Aracı Geliştirilme Projesi
|
Çamaşır Makinesi Uygulamaları için Geniş Hız Aralığına Sahip Algılayıcısız Mıknatıs Destekli Senkron Relüktans Motor Sürücü Tasarımı
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 54.000,00, 21 Şubat 2019, 7 Ekim 2022
|
Konu
Çamaşır Makinesi Uygulamaları için Geniş Hız Aralığına Sahip Algılayıcısız Mıknatıs Destekli Senkron Relüktans Motor Sürücü Tasarımı projenin ana konusu olup, bu kapsamda parametre değişimlerine gürbüz ve düşük hız performansı geliştirilmiş sürücü sisteminin tasarımı hedeflenmektedir.
|
Tam Elektrikli Araçlar için Kablolu/Kablosuz İzoleli Batarya Şarj Sistemi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 20.000,00, 1 Haziran 2018, 13 Ekim 2023
|
Konu
Elektrikli araçlar için hem kablolu hem de kablosuz birbiri ile entegre izoleli batarya şarj sisteminin geliştirilmesi ana konusudur. Kablolu ve kablosuz şarj sistemlerinde kullanılacak ortak elemanlar optimize edilerek toplam sistem veriminin artımı sağlanırken, maliyet, hacim ve ağırlık azaltımı yapılmış kompakt ve güç yoğunluğu artırılmış bir yapı oluşturulacaktır.
|
TÜBİTAK 1007 - KAMAG - E5000 Tip Elektrikli Lokomotif Geliştirilmesi. Proje No: 116G021
Proje Bütçesi : ₺ 2.075.728,00, 1 Ekim 2017
|
Konu
Proje kapsamında elektrikli bir lokomotifin bütün ara birimleriyle tasarımı gerçekleştirilecektir. Proje kapsamndaki ana sorumluluk asenkron motor yapısındaki CER motorunun analitik ve nümerik tasarımı, üretimi ve motorun sürücü sisteminin geliştirilerek lokomotif üzerinde uygulanmasıdır. Projenin son aşamasında CER motor ve sürücü sistemi tamamlanıp, TÜBİTAK MAM kapsamındaki deney düzeneğinde testleri gerçekleştirilmiş olup lokomotif üzerinde test edilme aşamasına gelinmiştir.
|
E5000 Tip Elektrikli Lokomotif Geliştirilmesi Projesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 22.724.070,00, 1 Ekim 2017, 1 Ekim 2021
|
|
Sürekli Mıknatıslı Senkron Motorlar için Karma Gözleyicili Sensörsüz Sürücü Sistemi Geliştirilmesi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 15.000,00, 18 Kasım 2016, 3 Mayıs 2019
|
Konu
Sürekli Mıknatıslı Senkron Motorlar için Karma Gözleyicili Sensörsüz Sürücü Sistemi Geliştirilmesprojenin ana konusu olup, bu kapsamda geliştirilecek karma gözleyici ile parametre değişimlerine gürbüz ve düşük hız performansı geliştirilmiş sürücü sisteminin tasarımı hedeflenmektedir.
|
Current Source Converters for High Power Laser Diode Driver Applications
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 15.000,00, 18 Kasım 2016, 24 Şubat 2020
|
Konu
Bu proje kapsamında, yüksek güçlü lazer sistemlerinde kullanılan pompa diyotlara yönelik sabit akım kaynağı tasarımı gerçekleştirilecektir. Projede tasarlanacak DC/DC güç çeviricisi için akım regülasyonuna uygun topolojiler araştırılacak ve uygulanacak, yeni nesil (GaN, SiC) yarı iletken anahtarlar kullanılacak ve geliştirilecek kontrol algoritmaları ile yüksek güç yoğunluklu bir sistem elde edilecektir. Literatürde hem akım kaynakları hem de lazer diyot sürücülerine yönelik çalışmalar oldukça sınırlıdır, modern güç elektroniği metotlarının uygulanacağı bu proje ile hem literatürdeki bu boşluk doldurulacak, hem de endüstrideki ihtiyacı kapatmaya yönelik bir tasarım ortaya çıkarılacaktır.
|
The National Science Foundation - International Research Experience for Students in Electrified and Autonomous Transportation
Proje Bütçesi : $ 250.000,00, 20 Haziran 2016, 13 Ekim 2023
|
Konu
The University of Maryland’s Department of Electrical Computer Engineering, with support from the National Science Foundation is offering exciting research opportunities for graduate and undergraduate students in the broad area of electrical engineering internationally. The Electrified and Autonomous Transportation program combines cutting-edge, team-based research with technical and educational seminars. This program annually recruits 5 talented students (2 graduate and 3 undergraduate students), trains them in basic research, and provides laboratory experience in challenging projects performed internationally with research mentors from Istanbul Technical University in Turkey and the University of Maryland at College Park (UMD).Representative Research Projects:Propulsion Machine Integrated Onboard Charger for Electric VehiclesFuel Efficient Driving for Autonomous Electric VehiclesThermally Integrated Wide Band Gap Power Electronic Packaging for Electric VehiclesEnergy Management for Hybrid Energy Storage Systems in Electric VehiclesIntegrated Bidirectional Charger and Auxiliary Load DC/DC Converter for Electric Vehicles
|
Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motorlar için Doğrudan Tork Kontrollü Sürücü Devresi Tasarımı
Proje Tipi : Kalkınma Bakanlığı, Proje Bütçesi : ₺ 20.000,00, 1 Mart 2016, 31 Mart 2018
|
Konu
Kalıcı mıknatıslı senkron motorlar için doğrudan tork kontrollü algoritmalarının geliştirilmesi, benzetişimi ve sürücü devre tasarımı ile beraber sistemin gerçekleştirilmesi projenin ana konusudur.
|
Senkron Relüktans Motorların Çamaşır Makinesi için Tasarımı ve Optimizasyonu
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 36.000,00, 2 Şubat 2016, 2 Mayıs 2018
|
Konu
Elektrik Makineleri Tasarımı ve Optimizasyonu - Senkron Relüktans Motorların Çamaşır Makinesi için Tasarımı ve Optimizasyonu
|
Çamaşır Makinaları Için Sürekli Mıknatıs Destekli Senkron Relüktans Motor (Pmasynrm) Tasarım Ve Eniyilemesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 2.713.820,00, 1 Eylül 2015, 1 Eylül 2017
|
|
Çamaşır Makinaları Için Sürekli Mıknatıs Destekli Senkron Relüktans Motor (Pmasynrm) Tasarım Ve Eniyilemesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 2.713.820,00, 1 Eylül 2015, 1 Eylül 2017
|
|
Çamaşır Makinaları için sürekli mıknatıs destekli senkron relüktans motor (PMaSynRM) tasarım ve eniyilemesi. Proje No: 115E416
Proje Bütçesi : ₺ 271.382,00, 1 Eylül 2015, 1 Şubat 2018
|
Konu
”Elektrik Makinneleri Tasarımı ve OptimizasyonuÇamaşır Makinaları için sürekli mıknatıs destekli senkron relüktans motor (PMaSynRM) tasarım ve eniyilemesi” isimli 115E416 No’lu TÜBİTAK 1001 projesi kapsamında, PMaSynRM bir çamaşır makinesi uygulaması için tasarlanmıştır. Tasarımlar analitik ve nümerik (FEA) olarak gerçekleştirilmiş olup üretilen prototip motor ile beraber deneysel doğrulamalar yapılmıştır. Bu uygulamanın temel gerekliliği yıkama ve sıkma durumları için ayrı hız değerine ihtiyaç duyulmasıdır. Yıkama işletmesi için 563 devir/dk ve sıkma işletmesi için 13200 devir/dk aralıklarında geniş bir moment-hız karakteristiğine sahip motor tasarımı gerçeklenmiştir. Motorun plaka değerleri 370 W, 230 V, 1.62 A ve baz hızı 3000 devir/dk’dır.
|
MAGNETIDE-Improved Magnets for Energy Generation through Advanced Tidal Technology
Proje Bütçesi : ₺ 35.000,00, 1 Eylül 2014, 1 Aralık 2014
|
Konu
1MW gücünde sürekli mıknatıslı özel yapıdaki mıknatıs teknolojisi ile senkron generatör tasarımı
|
Beyaz Eşya Motorları İçin Özgün Alan Yönlendirmeli Kontrol Yönteminin Geliştirilmesi. Proje No: 5130069
Proje Bütçesi : ₺ 275.728,00, 1 Haziran 2014, 30 Kasım 2015
|
Konu
Projenin ana konusu beyaz eşya motorları için motor parametre değişimlerine dayanıklı, düşük hız performansı yüksek algılayıcısız bir kontrol algoritmasının sürekli mıknatıslı senkron motorlar için geliştirilmesidir. Bu kapsamda Kalman Filtreleme tekniği ile beyaz eşya motorları için özgün alan yönlendirmeli kontrol yöntemi geliştirilmiştir.
|
The Global Climate and Energy Project
Proje Tipi : Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar, Proje Bütçesi : $ 343.000,00, 1 Haziran 2011, 31 Mayıs 2013
|
Konu
Battery Charger Topologies Charging Power Levels and Infrastructure for Plug in Electric and Hybrid Vehicles
|
Elektrikli Araçlar İçin 7.2kW Harici Şarj Ünitesi Tasarımı
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 40.000,00, 1 Mayıs 2011, 20 Şubat 2012
|
Konu
Elektrikli Araçlar için 7.2kW Harici Şarj Ünitesi Tasarımı ve Gerçeklenmesi
|
SAE Formula Hybrid Vehicle Project
Proje Tipi : Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar, Proje Bütçesi : $ 83.000,00, 1 Nisan 2011, 10 Şubat 2012
|
Konu
Seri hibrit elektrikli araç tasarımı ve gerçeklenmesi
|
Elektrikli Araç Geliştirme Projesi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 50.000,00, 1 Ocak 2010, 31 Ocak 2012
|
Konu
Elektrikli bir araç için motor ve sürücü tasarımı araç uygulaması
|
Start Stop Mild Hibrit Sisteminin Geliştirilmesi
Proje Tipi : ARAŞTIRMA PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 400.000,00, 1 Mart 2008, 31 Ocak 2010
|
Konu
Start Stop Mild Hibrit Sisteminin Geliştirilmesi ve Uygulanması
|
İTÜ Güneş Enerjili Araç Projesi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 30.000,00, 1 Ocak 2007, 31 Mayıs 2008
|
Konu
Güneş enerjili aracın tüm elektriksel ve mekaniksel sisteminin tasarımı ve gerçeklenmesi
|
Elektrikli ve Karma Elektrikli Araçlar için Tekerlek İçi Doğrudan Sürüşlü Bir Akıllı Elektrikli Tahrik ve Yol Tutuş Sisteminin Geliştirilmesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 617.000,00, 1 Ocak 2006, 31 Ocak 2008
|
Konu
Elektrikli ve Karma Elektrikli Araçlar için Tekerlek İçi Doğrudan Sürüşlü Bir Akıllı Elektrikli Tahrik ve Yol Tutuş Sisteminin Geliştirilmesi
|
ELİT 2 Paralel Hibrit Elektrikli Araç
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 521.000,00, 1 Ocak 2004, 31 Ocak 2005
|
Konu
Paralel hibrit elektrikli aracın modellenmesi ve benzetişimi
|
Mikseler için Üniversal Motor Tasarımı ve Geliştirlmesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 70.000,00, 1 Şubat 1998, 31 Ocak 1999
|
Konu
Elektrik makineleri tasarımı ve optimizasyonu. Mikseler için Üniversal Motor Tasarımı ve Geliştirlmesi
|
Elektrikli Süpürge Makinası için Teknoloji Geliştirilmesi TTGV 041 D
Proje Tipi : ARAŞTIRMA PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 450.000,00, 1 Ocak 1996, 31 Ocak 1998
|
Konu
Elektrik makineleri tasarımı ve optimizasyonuElektrikli süpürge makinası için yüksek devir hızlarında verimli ve sesiz bir elektrik motoru tasarımı ve gerçeklenmesi
|