TİP-2 ŞARJ ALTYAPILARI İÇİN ÇİFT YÖNLÜ AKTİF KÖPRÜ DÖNÜŞTÜRÜCÜ TASARIMI VE META- SEZGİSEL YÖNTEMLERLE OPTİMİZASYONU
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 299.907,00, 24 Nisan 2023, 21 Mart 2024
|
Konu
Güç Çevirgeçleri, Dual Active Bridge Çevirici, ÇYAK Çevirici Tasarımı ve Optimizasyonu, Metasezgisel Optimizasyon Algoritmaları, Devre Parametrelerinin Belirlenmesi,
|
Çevreye Uyumlu Sürdürülebilir İleri Araç Teknolojileri
Proje Bütçesi : ₺ 65.000.000,00, 1 Mart 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Lityum-İyon(Li-İon) Hücreler için Modüler Batarya Yönetim Sistemi(BYS) Tasarımı
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 6.000,00, 18 Eylül 2022, 18 Eylül 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Asenkron Motorlar için Tümleşik Sürücü Tasarımı
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 6.000,00, 18 Eylül 2022, 18 Eylül 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Gezgin İletişim Sistemleri İçin Kablosuz Şarj Cihazının Tasarımı ve Optimizasyonu
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 6.000,00, 1 Eylül 2022, 1 Eylül 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Hafif Elektrikli Araçlar için Yüksek Verimli ve Güç Yoğunluklu Algılayıcısız Fırçasız Doğru Akım Motoru Sürücüsü Tasarımı
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 6.000,00, 1 Eylül 2022, 1 Eylül 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Elektrikli Araçlar için Yüksek Doğruluklu Enerji Tüketimi Kestirimi Yapan ve Batarya Sağlığını Dikkate Alarak Araç Kontrolü ve Şebekeye Hizmetler Gerçekleştiren Enerji Yönetimi Sistemi Geliştirilmesi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 999.995,12, 31 Ağustos 2022
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN YÜKSEK DOĞRULUKLA ŞARJ KESTİRİMİ SUNAN BATARYA YÖNETİM SİSTEMİ TASARIMI
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 14.998,98, 28 Nisan 2022, 9 Ağustos 2023
|
Konu
Doğrudan Enerji Dönüşümü ve Enerji Depolaması , Güç Çevirgeçleri, Diğer, Diğer, Batarya Yönetim Sistemi, Doğadan İlham Alan Algoritmalar, Batarya Şarj Durumu Kestirimi,,
|
TAŞINABİLİR ELEKTRONİK CİHAZLAR İÇİN USB GÜÇ DAĞITIMI DÖNÜŞTÜRÜCÜSÜ TASARIMI VE META-SEZGİSEL YÖNTEMLERLE OPTİMİZASYONU
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 14.998,98, 28 Nisan 2022, 30 Mart 2023
|
Konu
Güç Çevirgeçleri, Flyback Çevirici, Çok Çıkışlı Flyback Çevirici, Doğadan İlham Alan Optimizasyon Algoritmaları, Flyback Çevirici Tasarım Optimizasyonu, Yüksek Güç Yoğunluklu Güç Elektroniği Çeviricileri,
|
Yapay Zeka Tabanlı İnsansız Kara Aracı
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 4.000,00, 1 Eylül 2021, 1 Haziran 2022
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Haddeleme sistemlerinde kullanılan motor ve sürücü sisteminin kayıplarının modellenmesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 4.000,00, 1 Eylül 2021, 30 Haziran 2022
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Archimedes ve Onipko Rotorlu Rüzgâr Türbininin Küçük Güçlü Uygulamalar için Karşılaştırılması
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 4.000,00, 28 Haziran 2021, 19 Kasım 2021
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Elektrikli Bisikletler için Telemetri ve Fren Sistemine Katkılar
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 4.000,00, 5 Eylül 2020, 5 Eylül 2021
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Bidirectional AC/DC Converters 10kW with Best-in Class Power Density
Proje Tipi : Diğer (Ulusal), 1 Nisan 2020, 1 Haziran 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Yüksek Hızlı Tahrik Sistemlerinde Evirici Ve Motor Kayıplarının Modellenmesi Ve Kayıpları Azaltılmış Sürücü Sisteminin Tasarımı
Proje Bütçesi : ₺ 29.416,00, 15 Eylül 2017, 15 Eylül 2018
|
Konu
Yüksek hızlı uygulamalarda kullanılacak elektrik motorlarının tasarımı da normal hızseviyesindeki 3000 rpm altındaki uygulamalarda kullanılan motorlara göre değişikliğe ihtiyaçduyar. Endüklenen gerilimin frekansla olan doğru orantılı ilişkisi faz ve kutup başına daha azsarım sayısı kullanmayı gerektirir ve bu sebeple kullanilan elektrik makinaları küçük birendüktansa sahiptir. Endüktans değerinin az olması sürücü çıkışına seri bağlanan sargıendüktans değerinin küçük olması sebebi ile motor akımının olabildiğince dalgalı olmasına vetoplam harmonik bozunumunun (THD) yüksek olmasına neden olur. Motor akımındameydana gelen bozulma, içerdiği harmonik bileşenlerden dolayı makina üzerindeki kayıplarınartmasına neden olmaktadır. Bu problem, evirici çıkısına bir LC süzgeci bağlayarak ya dadaha yüksek anahtarlama frekanslarına çıkılarak çözülebilir. LC süzgeci her ne kadar basit biryöntem olsa da ideal olmayan durumda meydana gelen kayıplar sebebi ile sistem başarımınıdüşürmekte ve sürüş sisteminin hacmini artırmaktadır. Yüksek anahtarlama frekansları isedaha sık anahtarlama yapıldığından yarı iletken elemanlarda meydana gelen anahtarlamakayıplarını artırmaktadır. Bu yüzden hem evirici çıkışındaki akımın harmonik bileşenindendolayı meydana gelen ilave makina kayıplarını, hem de yüksek anahtarlama frekanslarındandolayı meydana gelen evirici kayıplarını azaltmak için kayıpları az sürücü sistemlerinintasarımı zorunlu hale gelmiştir. Bu durum bilinmesine rağmen, var olan anahtarlamaelemanlarının yetenek ve kapasitelerinin uygun olmamaları sebebi ile çözüm bulunmasımümkün olmamıştır. Günümüz teknolojisinde ve malzeme mühendisliğindeki gelişmeler dahayüksek frekansta ve daha büyük güç yoğunluklarında çalışabilen güç elektroniği devreelemanlarının tasarım ve üretimine olanak sağlamıştır. Bu anahtar elemanlara örnek olarakyeni nesil son teknoloji ürünü olan Silikon Carbite (SiC) ve GaN (Gallium Nitride) verilebilir.GaN, günümüzde sık kullanılan IGBT ve MOSFET gibi yarı iletken anahtarlardan daha üstünbir anahtarlama karakteristiğine sahiptir. Bu nedenle yüksek hızlı motor sürücüleri, kablosuzgüç transferi ve fotovoltaik çeviriciler gibi güç elektroniği düzeneklerinde yeni ufuklar açmıştır.Fakat bu son teknoloji ürünü anahtarlar yüksek maliyet gibi bir dezavantaja da sahiptirler.Bu projede yüksek hızlı kütlesel rotorlu bir asenkron motor için bir sürücü sistemi tasarlanmışve imal edilmiştir. İlave motor kayıplarının ve motor akımındaki toplam harmonik bozunumunartışının önüne geçmek için yüksek anahtarlama frekanslarında tasarım yapılmıştır. Artananahtarlama frekansından dolayı meydana gelen anahtarlama kayıpları ise yeni nesil GaNgüç anahtarları kullanılarak en aza indirilmiştir. Anahtarlar uzay vektör darbe genişlikmodülasyonu (SV-PWM) yöntemi ile sürülmüş, anahtarlama işaretleri bir sayısal işaret işleyicitarafından üretilmiştir.
|
Yüksek Hızlı Kütlesel Rotorlu Asenkron Motorlarda Verim Artışına Katkılar
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 15.000,00, 28 Nisan 2016, 19 Haziran 2019
|
Konu
Kütlesel Rotorlu Asenkron Motor (SRIM) dayanıklı yapısı, az bakım gerektirmesi ve kolay kontrol edilebilirliğinden dolayı yüksek hızlı doğrudan sürüş uygulamalarında diğer elektrik motorlarına göre üstündürler. Düz SRIM’un elektriksel, manyetik özellikleri düşük olup mekanik güç çıkışı yeterli değildir. Farklı rotor yapıları kullanılarak başarım arttırılabilir. Rotorun iki tarafına bakır halkalar eklemek, eksenel veya radyal kesikler açmak ve rotoru iletkenliği yüksek bir malzeme ile kaplamak bilinen yöntemlerdir. Bu yöntemler akının daha derine işlemesini sağlar elektriksel ve mekanik başarım artar. Ancak uzay harmonik etkileri bu yöntemlerle yok edilemez. Bu projede, klasik yöntemlerden farklı olarak uzay harmonik etkileri azaltılmış, özgün ve yenilikçi bir stator ve sargı tasarımı ile motorun büyük etkili uzay harmonikleri yok edilmek sureti ile literatürde olmayan bir SRIM tasarımı hesabı, sayısal incelemesi, imalatı ve deneysel çalışması gerçekleştirilecektir.
|
Beyaz Eşya Motorları İçin Özgün Alan Yönlendirmeli Kontrol Yönteminin Geliştirilmesi. Proje No: 5130069
Proje Bütçesi : ₺ 275.728,00, 1 Haziran 2014, 30 Kasım 2015
|
Konu
Projenin ana konusu beyaz eşya motorları için motor parametre değişimlerine dayanıklı, düşük hız performansı yüksek algılayıcısız bir kontrol algoritmasının sürekli mıknatıslı senkron motorlar için geliştirilmesidir. Bu kapsamda Kalman Filtreleme tekniği ile beyaz eşya motorları için özgün alan yönlendirmeli kontrol yöntemi geliştirilmiştir.
|
Orta Güçlü Foucault ve Histerizis Freni Tasarımı
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 5.000,00, 10 Mayıs 2011, 24 Mart 2014
|
Konu
15 kW gücünde bir girdap akımı freninin tasarımı optimizasyonu ve sonlu elemanlar yöntemile analizi
|