Bir konteyner gemisine ait denizcilik karakteristiklerinin deneysel ve sayisal olarak incelenmesi ve hiz azaltma katsayisinin tahmini
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, 27 Mayıs 2024
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Çok gövdeli yapılarda girişim etkisinin denizcilik karakteristikleri üzerine etkisi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 140.000,00, 11 Mart 2024
|
Konu
Çok gövdeli yapıların oluşturduğu dalga sistemlerinin girişimi, gövde açıklığının belirlenmesinde ana belirleyicilerden biridir. Bir tasarım sürecinde belirli deniz durumlarında ve gemi hızlarında girişim etkisi hakkında yapılacak bir çalışma, etkileşimi en aza indirerek katamaranın hidrodinamik performansını (özellikle direnç, denizcilik) iyileştirilebilir. Bu çalışmanın amacı, yüksek hızlı bir çift gövdeli (katamaran) formun gövdeler arası açıklığının denizcilik karakteristikleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amamla sayısal çalışmalar, yaygın olarak kullanılan DC372 adıyla anılan Delft katamaran modeli ve S/L=0.15 ile 0.35 arası en az 3 konfigürasyonla Fr=0.30-0.75 aralığında değişen çeşitli tekne hızlarında gerçekleştirilecektir. Sakin su koşullarında hesaplamalı akışkanlar dinamiği yöntemleri vasıtasıyla elde edilen sonuçlar, literatürde mevcut olan deneysel sonuçlar ile karşılaştırılarak sayısal kurulumun doğrulanacaktır. Bu aşamada elde edilen bulgular, ilerleyen aşamalarda dalga direncinin tespiti için kullanılacaktır. Ardından, modelin farklı fizikî koşullar altında denizcilik karakteristikleri elde edilecektir: Düzenli ve karşıdan gelen dalgalar 1/60 oranında dalga dikliğine (dalga yüksekliği/dalga boyu) ve 1 - 2.5 arasında değişen dalga boyu/gemi boyu oranlarına sahip olacaktır. Akış problemi, zamana bağlı Reynolds-Avareged-Navier-Stokes (URANS) denklemlerinin seçilecek türbülans modeline bağlı olarak türbülans taşınma denklemlerinin çözülmesi yoluyla analiz edilecek, serbest yüzey etrafındaki akışın çözümü için Volume of Fluid (VOF) modeli tercih edilecektir. Girişim etkisi araştırması, düzenli dalgalardaki çeşitli gövde açıklıklarında ek direnç, gemi hareketleri (baş-kıç vurma, dalıp-çıkma), dalga deformasyonlarını, gövde üzeri basıncı ve hız alanlarının incelenmesini amaçlayan kapsamlı bir sayısal çalışma olması planlanmaktadır. Proje, bir katamaranın gövdeleri arasındaki açıklığın, girişim etkisine ve geminin denizcilik performansına olan etkilerini araştıran ilk çalışmalardan biri olma niteliğine sahiptir.
|
Multi-Fidelity Multi-Disciplinary Simulation-Driven Digital Design
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 1 Ocak 2024
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Global and Local Flow Modeling and Validation Experiments for Free-running ONRT Surface Combatant
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 1 Ocak 2024
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
TF2000 Türk tipi firkateyn formu geliştirilmesi - Model Deneyleri Ar-Ge Projesi
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 18 Temmuz 2022, 19 Mayıs 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Denizaltı Model Deney Sisteminin Geliştirilmesi ve Milli Denizaltı Formu Tasarım Doğrulama Faaliyetleri
Proje Tipi : Diğer (Ulusal), 7 Temmuz 2022, 24 Eylül 2024
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
AGEM-Yüksek Hızlı Askeri Akaryakıt Gemisi - En düşük dirence göre gemi formu araştırmaları ve deneysel doğrulama çalışması
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 21 Şubat 2022, 29 Aralık 2022
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Türkiyedeki Kıyı ve Kısa Mesafe Denizyolu Taşımacılığının Risk Tabanlı Değerlendirilmesi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 15.880,58, 20 Kasım 2017, 18 Şubat 2019
|
Konu
Türkiyedeki Kıyı ve Kısa Mesafe Denizyolu Taşımacılığının değerlendirilmesi, potansiyel risklerin değerlendirilmesi
|
Gezinti Tekneleri için Bir Akıllı Yalpa Önleyici Bir Sistemin Hidrodinamik Analizi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 12.722,76, 20 Kasım 2017, 22 Temmuz 2019
|
Konu
Gezinti tekneleri ve motor yatlarda yolcunun ve mürettebatın konforunu sağlamak, kargoyu varış noktasına zarar görmeden ulaştırmak tüm deniz şartları düşünüldüğünde önemli bir araştırma konusu haline gelmiştir. Altı serbestlik derecesi göz önüne alındığında, özellikle yalpa hareketinin söz konusu etmenler üzerindeki etkisi yadsınamaz derecede fazladır. Piyasadaki farklı prensiplerle çalışan yalpa sönümleyici sistemlere rağmen yenilikçi bir tasarımla tüm mevcut tekne türlerine adapte edilebilecek, yüksek verimli, az yer işgal eden, tekne gövdesine minimum mekanik müdahale ile kolaylıkla montajının gerçekleştirilebileceği bir sistemin hidrodinamik analizlerinin gerçekleştirilmesi projenin temel amacı olacaktır. Projede öncelikle yalpa önleyici sistemin kolaylıkla adapte edilebileceği bir tekne formu seçilecektir. Teknenin dış kaplamasına yerleştirilecek ve silindirik bir forma sahip olan bu sistem, kendi ekseni etrafında dönerek dönme yönüne bağlı olarak üzerine gelen akımın etkisiyle sönüm kuvveti oluşturmaktadır. Silindir boyu, yarıçapı, açısal hızı ve akıntı hızı göz önünde bulundurularak oluşturulacak yeni geometrinin ve tekne formunun akış analizi Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) simülasyonları ile yapılacaktır. Üzerinde çalışılacak tasarımlar tekne formu ile uyumlu ve bağdaşabilir olacaktır. Yalpa seviyesi uluslararası kriterlere göre uygun bir değere gelinceye kadar incelenecek, belirlibir dalga şartı altında sistemin optimum boyutları tespit edilecektir. Öte yandan, düşey eksen etrafında hareket etme kabiliyeti olan bu sistemin verimli çalışması adına gelen dalga yönüne uygun bir açıda konumlanması sağlanacaktır. Çalışmanın, performansa en olumlu şekilde etki edecek yalpa sönümleyici sistemin belirlenmesiyle deneysel uygulanabilirlik avantajına sahip olan modelin mevcut ve gelecek projelerde yaygın biçimde kullanılabilmesine temel oluşturması beklenmektedir.
|