PROJELER

Konu

1002 - Hızlı Destek

Konu

Günümüzde kullanımı giderek yaygınlaşmakta olan polimer esaslı kompozit malzemelerin çeşitli karakteristik özelliklerine ihtiyaç duyulmaktadır. Böylece kullanımları sırasında karşılaşılan problemlere çözümler üretmesi amaçlanmaktadır. Bu problemlerden biri, polimer-metal temas yüzeylerinde oluşan sürtünme kaynaklı gürültüdür. Bazı araçlarda, hareket esnasında araç içinde oluşan kısa süreli tiz sesler buna örnek olarak gösterilebilir. Yapılan çalışmada, oluşan gürültünün karakteristiğinin anlaşılabilmesi için polimer-metal temas yüzeylerinde sürtünme kaynaklı gürültünün sayısal olarak modellenecektir. Sayısal modelinin oluşturulmasında pim-ring deney tesisatı kullanılarak elde edilmiş deneysel veriler kullanılacaktır. Önerilen projede, deney tesisatının 3 boyutlu modeli oluşturulacaktır. 3 boyutlu model polimer pim, metal ring ve akustik odadan oluşmaktadır. Polimer pim ve metal ring arasındaki temas yüzeyinin tanımı yapılarak bu yüzeyde tutma-bırakma hareketlerine izin verilecektir. Bu şekilde, temas yüzeyinde oluşan hareketin davranışı modellenmiş olacaktır. Tutma-bırakma hareketi sonucu oluşan ses basınç dalgaları ise akustik modelleme ile elde edilecektir. Sayısal olarak elde edilen ses basınç düzeyi verisi deneysel veri ile karşılaştırılarak modelde gerekli güncellemeler yapılacaktır. Elde edilen sayısal model ile farklı polimer malzemelerin metal yüzeye karşı gürültü karakteristikleri deneysel veriye minimum ihtiyaç duyularak elde edilebilecektir. Bu sayede sürtünme kaynaklı gürültü probleminin olduğu durumlarda tasarımsal ve/veya malzeme değişiklikleri yapılarak, oluşan gürültünün azaltılması veya tamamen ortadan kaldırılması sağlanabilecektir. Ayrıca, bu gürültüyü oluşturan titreşimler, aşınmanın artmasına, yüzey hasarlarına ve yorulmaya neden olarak sistemin işlevini ve performansını etkilediğinden dolayı, geliştirilecek olan sayısal model bu tür problemlerin azaltılmasına veya yok edilmesine olanak da sağlayacaktır. Bu tür titreşimlerin karakteristiğinin belirlenmesi ile bir sonraki aşamada polimer ve polimer esaslı kompozit malzemelerde yorulma hasarına neden olabilen yüzey çatlaklarının, kendi yüzeyleri arası sürtünmeleri sonucu oluşturduğu gürültünün karakteristiği de belirlenebilecektir.

Konu

RECOTRANS projesi ile ulaşım sektöründe kullanılmak üzere çok-materyalli metal kompozit imal etmek üzere bir imalat süreci geliştirilecek. Bu projenin amacı, mevcut RTM ve pultrüzyon imalat hatlarına (mikrodalga) MW radyasyon ve lazer birleştirmesi gibi geleneksel olmayan imalat teknolojilerini entegre etmektir. Bu entegrasyon sonucunda yüksek imalat miktarları için yüksek kaliteli ve hafif bir malzeme elde edilmesine katkıda bulunacaktır. Böylece, kamyon, otomotiv ve demiryolu araçlarındaki CO2 emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunurken aynı zamanda imalat maliyetini, enerji tüketimini ve pazara giriş süresini azaltmak da mümkün olacaktır.

Konu

Bu çalışma kapsamında dökme demir gövde ile eş çalışan krank mili arasındaki sürtünme direnci düşürülürken aşınma dayanımının arttırılması hedeflenmektedir Bu amaçla krank miline farklı ısıl işlemler uygulanması krank mili ile temas eden gövde iç yüzeyinin polimer esaslı yatak malzemesi ile kaplanması yatak burcunun ayrıca uygun özelliklerde tedarik edilerek özelliklerinin iyileştirilmesi düşünülmektedir

Konu

Proje kapsamında temas halinde çalışan elemanların yüzey özelliklerini geliştirmek malzeme kaybını azaltmak ve düşük sürtünme kaysayısına sahip yüzeyler elde edilmesi amaçlanmıştır Bu amaçla yüzey işlemi olarak shot peening uygulamasındaki parametrelerin etkileri deneysel olarak incelenmiştir

Konu

1001 - Araştırma

Konu

Bu çalışmada aktif sızdırmazlık prensibine göre temassız olarak çalışan vidalı sızdırmazlık elemanlarının performans karakteristiği hem deneysel hem de numerik olarak incelenmektedir Viscoseal olarak da bilinen vidalı sızdırmazlık elemanları mil veya göbek üzerine vida profili açılarak imal edilirler ve vida profillerinin oluşturduğu yağ kanallarının akışa karşı oluşturduğu direnç sayesinde sızdırmazlık sağlarlar

Konu

Bu çalışmada aktif sızdırmazlık prensibine göre temassız olarak çalışan vidalı sızdırmazlık elemanlarının performans karakteristiği deneysel olarak incelenmiştir

Konu

Proje kapsamında gerçekleştirilen çalışmalarda esas olarak doğrusal ve dönel sızdırmazlık elemanlarının performans karakteristiklerinin deneysel analizi gerçekleştirilmiştir Proje süresi içinde ayrıca statik sızdırmazlık elemanlarından poliüretan döküm contalar ile ilgili bir deneysel çalışma da proje kapsamına alınmış ve başarı ile sonuçlandırılmıştır