Konu
Bilim merkezlerinin mimari tasarımlarına ilişkin yapılan kanıta dayalı araştırmalar, öğrencilerin daha etkin öğrenmesi ve edindikleri bilgiyi daha kalıcı bir hale getirebilmelerine yönelik yararlı sonuçlar ortaya koyma potansiyeline sahiptir. Bu bağlamda, araştırma, öğrencilerin tercih, davranış ve öğrenme du¨zeyinin, bilim merkezinin (1)dizimsel özelikleri ve (2)dizimsel özelliklere bağlı olarak mekânda oluşan kalabalık du¨zeyiyle ilişkili olduğu hipotezine dayanmaktadır. Bu kapsamda, araştırmada, bilim merkezinin dizimsel özellikleri ile öğrencinin mekansal tercihleri ve öğrenme du¨zeyi arasındaki bağıntıların incelenmesi hedeflenmektedir. Araştırma, enformel eğitim çevrelerinin mimari karakteristiği ile öğrenme du¨zeyi arasında literatu¨rde kayda değer miktarda çalışmaya rastlanmamış olunması nedeniyle, bilim merkezlerine ilişkin bir tasarım kılavuzu hazırlanmasına yönelik bir nitelik taşıması bakımından özgu¨n ve alanında ilk olma özelliğine sahip bir çalışmadır.