YAT LİMANLARINDA YANGINDAN KORUNMAYA YÖNELİK UYGULAMALAR VE FARKINDALIK DÜZEYİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE İNCELENMESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2024
FUAT UYANIK
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Gemi kaptanları ve güverte zabitlerinde iş yükü, iş stresi ve tükenmişlik ilişkisi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2024
DENİZ ALP DOLU
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Design of an emotion recognition system using machine learning for maritime operations: Development of a cognitive interface with psychophysiological data analysis
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2024
ABBAS ALIPANAH KORDLAR
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
YATÇILARIN UZUN SÜRELİ TEKNE BAĞLAMA YERİ TERCİH SÜRECİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2024
SİNEM ÇALIŞKAN UYANIK
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Denizcilikte ve havacılıkta örgütsel kültürün ekip kaynak yönetimi üzerine etkisinin karşılaştırmalı analizi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
BİLGEHAN ÇAKIR
|
Konu
İnsanlık tarihi boyunca ortak amaçlar doğrultusunda bir araya gelen farklı niteliklere
sahip kişilerin oluşturduğu örgütler bulunmaktadır. Ortak bir amaç¸ için çalışan
insanlardan oluşan bir topluluk olan örgüt, oluşumu sonucunda bir kültür oluşturur ve
bu kültüre Örgütsel Kültür denmektedir. Örgütsel Kültür görevlerin yerine getiriliş¸
biçimini ve genel yapıyı belirmekte olup üyelerine örgütsel çerçevede davranışlar için
belirleyici bir rol oynamaktadır. Bu kavramın oluşumunu sağlayan kilit unsur insandır.
İnsanlar her biri eşsiz olan farklı algı, yetenek ve becerileri içeren karmaşık bir yapıdan
oluşmaktadır. Bu karmaşık yapılar tarafından oluşturulan örgütlerde oluşan Örgütsel
Kültür de bu doğrultuda karmaşık bir yapıya sahip olmaktadır. Örgütsel hedeflere
ulaşmak örgüt açısından önem taşımakta dolayısıyla Örgütsel Kültür’ün de bu hedef
doğrultusunda katkı sağlayacak formda olması gerekmektedir.
Denizcilik ve havacılık örgütlerinde operasyonları emniyetli şekilde sürdürmek büyük
önem taşımaktadır. Zaman içinde yapılan teknik iyileştirmeler ile her iki sektörde de
verimlilikler arttılmıştır. Ancak bu iyileştirmelere rağmen her iki sektörde de kazalar
yaşanmaya devam etmiştir. Geleneksel yöntem olan teknik konular üzerinde yapılan
iyileştirmelere rağmen kazaların sürmesi daha önce fark edilmeyen insan faktörü
kavramının fark edilmeye başlamasını sağlamıştır. İnsan, doğası gereği hata
yapabilmektedir. Bu hataların belirli süreçlerden geçerek kontrol edilememesi
kazalara yol açabilmektedir. Havacılık sektöründe kontrol edilemeyen süreçler, büyük
ölümcül kazaların gerçekleşmesi ile fark edilmeye başlanmış, farklı yöntemler
geliştirilerek incelenmiştir.
Havacılıkta incelenmeye başlanan insan faktörü konusu, sonrasında Ekip Kaynak
Yönetimi EKY kavramının oluşmasını sağlamıştır. EKY insan faktörünün kapsadığı
liderlik, durumsal farkındalık, iletişim, takım çalışması, iş yükü yönetimi, stres
yönetimi gibi teknik olmayan becerilerin geliştirilerek insan hatalarının en aza
indirgenmesi hedeflemektedir. Havacılık sektöründe oluşturulan EKY uygulamaları
tarihsel süreçte sürekli olarak gelişerek nesiller boyunca ilerlemiştir. Havacılık
sektöründe insanın her daim hata yapabileceği ön kabulü bulunmakta ve EKY
uygulamaları uçuş emniyetini arttırmak için gerekli görülmektedir. Havacılıktaki EKY
uygulamalarının başarılarını denizcilik sektörü üyeleri tarafından farkedilmesi ile
havacılık ile benzer dinamiklere sahip olan denizcilik sektöründe de yüksek paya sahip
olan insan faktörü sebepli kazaları azaltmak için EKY uygulamalarının denizcilik
sektörüne uyarlanma süreci başlamıştır. Bu süreçte her iki sektördeki farklılıklar
sebebi ile uyarlama ve uygulama süreçlerinde farklılıklar meydana gelmiş olup bu
farklılıkların oluşmasında birçok farklı paydaş bulunmaktadır. Aynı zamanda EKY;
donanım, insan kaynakları ve bilginin en etkin şekilde kullanılması hedeflenmektedir.
Denizcilik ve havacılık sektörlerindeki hizmet veren örgütlerin hedefleri arasında
emniyetli çalışma büyük bir öneme sahiptir.
Bu çalışmanın amacı Örgütsel Kültür ve EKY’nin denizcilik ve havacılık çalışanları
üzerindeki etkisini incelemektir. Bu doğrultuda örneklemini Türk ticari denizcilik
çalışanları ve Türk sivil havayolu çalışanlarının oluşturduğu Etik Kurul onayı alınmış
anket uygulanmıştır. Örgütsel Kültür ve EKY çalışmaları her iki sektör için birlikte ve
xxii
ayrı ayrı incelenmiştir. Denizcilik literatüründe teknik olan konular çerçevesinde
yapılan çalışmaların geleneksel denizcilik çalışmalarını oluşturması, teknik olmayan
becerilerin incelendiği çalışmaların sınırlı sayıda olması bu çalışmanın temel
motivasyonunu oluşturmaktadır.
Çalışmanın ilk bölümünde çalışmaya ait amaç, kapsam, sınırlılıklar, önem ve literatür
taraması, ikinci bölümde Örgüt ve Örgütsel Kültür kavramları, üçüncü bölümde Ekip,
Kaynak, Yönetim ve EKY kavramları, dördüncü bölümde Örgütsel Kültür ve EKY
ilişkisi, beşinci bölümde yöntem, altıncı bölümde bulgular, yedinci bölüm ise sonuç
ve önerilerden oluşmaktadır.
Çalışmanın amacı doğrultusunda, katılımcıların Örgütsel Kültür ve EKY
özelliklerinin, çalışılan sektöre göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.
Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma
kapsamında katılımcılardan araştırmacılar tarafından oluşturulan anket yoluyla veriler
toplanmıştır. SPSS programı ile verilerin analizinde betimsel ve çıkarımsal istatistik
yöntemlerinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda havacı
katılımcıların Örgütsel Kültür ve EKY boyutlarının ortalamalarının, denizci
katılımcılara göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Örgütsel Kültür ve EKY
ilişkisinin ANOVA testi ile incelenmesi sonucu her iki boyut arasında pozitif ve
doğrusal yönde ilişki olduğu görülmüştür. Özetle Örgütsel Kültür’ün EKY
uygulamarını pozitif yönde etkildiği sonucuna ulaşmışmıştır. Havacılık sektöründe
elde edilen yüksek ortalamaların Örgütsel Kültür ve EKY uygulamalarında daha
yüksek ortalamalara sahip olmasında havacılıkta teknik olmayan beceriler üzerinde
yapılan çalışma ve uygulamaların katkısı olduğu düşünülmektedir. Bu uygulamaların
Denizcilik sektörüne uyarlanmasının sektöre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
|
APPLICATION OF OBJECTIVES AND KEY RESULTS PERFORMANCE
MANAGEMENT SYSTEMS ON SEAFARERS
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
FEYYAZ ALPTEKİN GÜNHAN
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Deniz yolu tehlikeli yük taşımacılığı kazalarına etki eden faktörlerin entropi ağırlıklı gri ilişkisel analiz yöntemi ile değerlendirilmesi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
ÖZGE ESKİ
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Spor alanlarının ve yolcu gemilerinin, yangın acil durum hazırlık seviyeleri ile personellerinin farkındalık düzeylerinin karşılaştırmalı analizi
Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, 2023
HAKAN ÇAP
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Multimodal integration of intracity sea transport the case of İstanbul
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
ÖZGÜR SOY
|
Konu
Geniş kıyı şeridine sahip ya da kanallarla bölünmüş şehirlerde deniz taşımacılığı
önemli bir potansiyel içermektedir. Bu taşıma türü, yolcu başına düşük karbon
emisyonu üretmesi (çevreci olması), işletme maliyetlerinin düşük olması, trafiğin
aktığı yollarda yer işgal etmemesi, arazinin kıt ve pahalı olduğu büyük şehirlerde
minimum düzeyde araziye ihtiyaç duyması gibi sebeplerle sürdürülebilir şehircilik
anlayışı açısından tekerlekli taşıma araçlarına göre çok daha tercih edilir konumdadır.
Ancak şehiriçi deniz taşımacılığının tekerlekli taşıma araçlarına göre en büyük
dezavantajı, deniz kıyısındaki sabit iki nokta arasında yapılması ve bu özelliğiyle
yolculuğun kapıdan kapıya, yani orijinal çıkış noktasından son varış noktasına kadar
neredeyse her zaman başka taşıma araçlarına ihtiyaç duymasıdır. Bu yüzden deniz
yolunun kullanımını artırmak, ancak entegre bir bakış açısıyla “deniz yolculuğu içeren
entegre multimodal taşımacılık” (DYİEMT) rotalarının optimizasyonuyla
mümkündür. Son yıllarda artan göçlerle Dünya Nüfusu içerisinde şehirleşme oranı
%54’ü bulmuştur ve önümüzdeki 40 yılda 3 milyar daha artacak olan nüfusun
%75’inin şehirlerde yaşayacağı öngörülmektedir (UN 2015). Artan şehirleşmenin
önemli bir kısmı, İstanbul’un da aralarında bulunduğu megakentlerde toplanmaktadır.
İstanbul Türkiye nüfusunun %18,5’ini, Türkiye’nin toplam ekonomik aktivitesinin de
yaklaşık 1/3’ünü (%31) temsil etmektedir. UN 2020 verilerine göre Dünya’da nüfusu
10 milyonu aşan 34 megakent içerisinde İstanbul 14. Sırada yer almaktadır.
Gerek İstanbul’da, gerekse diğer megakentlerde hem yeni doğumlar, hem de göçlerle
nüfusun düzenli olarak artmasıyla ortaya çıkan gelişim ve sürdürülebilirlik sorunları
arasında ulaşım ön sıralarda yer almaktadır. Özel araçların katılımıyla trafik
yoğunluğu sürekli olarak artmaktadır. Dünya çapında trafik verileri yayınlayan
tomtom trafik indexine göre İstanbul 2017 yılında ulaştığı \%59 trafik yoğunluğu ile
dünya şehirleri arasında 5. Sıraya çıkmıştır. Aynı endeksin 2017 verilerine göre
İstanbul’da normalde 30 dakika sürmesi beklenen bir araba yolcuğu sırasında, sabah
yoğunluğunda 26 dakika, akşam yoğunluğunda ise 36 dakika trafiğe bağlı zaman kaybı
yaşanmaktaydı. Yapılan hesaba göre her gün yoğun trafikte seyahat eden bir kişi yılda
xxvi
243 saat trafiğe bağlı zaman kaybı yaşamaktaydı. Megakentlerin ulaşım sorununun
yeni yollar ve köprüler yapılmak suretiyle motorize araçlara daha fazla imkan
sağlanarak çözülemeyeceği aşikardır. Toplu ulaşım yatırımlarına ağırlık verilmesi,
özellikle raylı sistemler ve deniz ulaşımının payının artırılması, kısa mesafelerde
bisiklet, scooter gibi araçlar yaygınaştırılarak özel motorize araç kullanımının
azaltılması çözümün en önemli parçalarıolardır. Alt yapı yatırımlarının artmasıyla
tomtom endeksinin 2019 verilerinde 2017’ye göre kısmi bir düzelme görülmektedir.
Yıllık trafiğe bağlı zaman kaybı 2019 yılında 225 saate inmiş, İstanbul ortalama %55
trafik yoğunluğu seviyesiyle iki yılda 5 sıradan 9. sıraya gerilemiştir. Ancak trafikteki
bu azalma raylı sistemlerin payında artış sağlarken, deniz ulaşımının payı artmamıştır.
DYİEMT rotalarının analiziyle birlikte tamamlayıcı bir yaklaşım olarak deniz
taşımacılığında kullanılan iskeleleri analiz ederek erişilebilirlek (accessibility) ve
irtibatlılık (connectivity) açısından değerlendirmek, anlamlı bir yöntem olarak
gözükmektedir. Bir iskeleden diğer taşıma araçları kullanılarak makul bir sürede ne
kadar büyük bir nüfusa ulaşılıyorsa, o iskelenin “hinterland”ının o kadar güçlü olduğu
söylenebilir.
Bir şehri hem çevreye duyarlı hem de ileriye dönük bir şekilde yeniden geliştirme söz
konusu olduğunda, üstesinden gelinmesi en zor alt sistemlerden biri ulaşımdır. Büyük
şehirlerde yaşayan birçok insan birden fazla ulaşım türünü kullanmaktadır. Metropol
ulaşım ağının etkin ve çevre dostu bir şekilde işletilmesi için tek bir yolculuk sırasında
birçok toplu taşıma şeklinin kullanılması gerekmektedir. Intermodalite araştırması
alanındaki ilginin çoğu, uzun mesafeli ve özel ulaşıma verilmiştir. Araştırmanın
bulgularına göre, önemli sayıda insan genellikle birkaç ulaşım modunu birleştirir.
Çeşitli ulaşım modlarının kombinasyonları, kentsel ulaşımın etkinliği için esastır.
Toplu taşıma araçlarını kullanmak ve kullanmak, multimodal seyahatin iki temel
yönüdür. Yürüme, bisiklet ve toplu ulaşım kombinasyonu kentsel alanlarda yaygındır,
ancak kırsal alanlarda araç kullanmak ve toplu taşıma kullanmak en yaygın ulaşım
türleridir. İnsanların İstanbul'un Asya ve Avrupa yakalarında nasıl seyahat ettiğini
daha iyi bilmek istiyoruz ve bunu yapmanın bir yolu, müşterilerin deniz ulaşımını
Metrobüs ve Marmaray üzerinden tercih etmelerine neden olan özellikleri araştırmak.
"Deniz Ulaştırma Memnuniyet Anketi"ne 2.343 kişi katıldı. Bu dönemde ankette
bulunan “kullanım sıklığı” maddesi (bağımlı değişken) kullanılarak bir model
oluşturulmuştur. Bu stratejinin etkinliğini değerlendirmek için çeşitli anket soruları ve
xxvii
değerlendirme yaklaşımları kullanılmıştır. Çalışma, multimodal kullanıcılarının
intermodal modlarda seyahat etmeyi seçme sebeplerinin yanı sıra kavşaklar
hakkındaki görüşleri hakkında fikir veriyor. Bir kentsel ulaşım sisteminin başarısını
sağlamak için, kentsel planlama, kullanıcıların beklentilerinin yanı sıra çeşitli ulaşım
türlerinin seyahat davranışlarını da dikkate almalıdır. İstanbul'un su ulaşım sisteminde
mevcut iyileştirmeler yapılıyor. Konvansiyonel bir deniz aracı, başından sonuna kadar
her açıdan yetersizdir. Deniz rotalarının verimliliğini artırma ihtiyacını karşılamak için
rota optimizasyonu için entegre bir strateji gereklidir. Deniz ulaşım bağlantılarının
iyileştirilmesi sonucunda su tüketiminin artacağına inanıyoruz. Bunlar, bu araştırma
sırasında kullanılan birkaç veri setidir:
Koronavirüs pandemisinin patlak vermesinden önce 8 Mart 2020'de toplam 2343 deniz
taşıyıcısı muayene edildi. (Şehir Hatları, Özel Motorlar, Metrobüs ve Marmaray
müşterileri ile tercihlerini ve belirli ulaşım türlerini kullanma nedenlerini
karşılaştırmak için farklı anketler yapılmıştır.) Verilerin analizini yapmak için SPSS
kullanılacaktır. Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz, Çok Terimli Lojistik Regresyon
ve Diskriminant Analizi modellerine bağlıdır. Bu modeller, regresyon modelinde
hangi özelliklerin geçerli olduğunu ve diskriminant tekniğinde hangi özelliklerin
geçerli olduğunu belirlemek için hem K-katlama hem de bir dışarıda bırakma kriterini
kullanır. Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz ayrıca Çok Terimli Lojistik Regresyon ve
Ayrımcı Analiz modellerine de bağlıdır. Hosmer-Lemeshow test kriterleri, MLR
özelliklerini analiz etmek için 0,05'ten büyük bir p-değerinin kullanılması gerektiğini
gösterdi.
Yolcu memnuniyetinin yukarıda belirtildiği gibi değerlendirilmesinin akabinde,
bağlantı opsiyonlarının yoğunluğu ve çeşitliliği yolcu tercihinde bir parametre olarak
kullanılmıştır. Tabloda gösterildiği gibi 3 ayrı veri seti araştırmalarda baz olarak
kullanılmıştır.
|
Denizcilik aile işletmelerinde kurumsallaşma
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2022
BARIŞ DEMİR
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Denizcilik alanında pandeminin tedarik zincirine etkisi (Marmara Bölgesi örneği)
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2022
RÜMEYSA BOYALIKLI
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Design of seafarer-centric safety system; mental workload (MWL) prediction
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2022
BARIŞ ÖZSEVER
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
PRINCE2 ve Scrum Yaklaşımının Gemi İnşa Projelerindeki Etkisinin Kısıtlayıcı 6 Etmen Üzerinden İstatistiksel Analizi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2022
HAVVA GİZEM ÖZDEMİR
|
Konu
“Deniz taşımacılığı olmasaydı insanların yarısı açlıktan, kalan yarısı da donarak yaşamını yitirirdi (ICS, 2021).” Uluslararası Deniz Ticaret Odası’nın resmi sitesinde deniz taşımacılığı tanımlanırken kullanılan bu vurucu cümlenin nesnesi deniz
taşımacılığı, metaforik öznesi ise gemi inşa sektörüdür. Dolayısıyla bahsi geçen felaketin varlığının gemi inşa sektörünün yokluğuna bağlı olduğu sonucu çıkarılabilir. Yüksek değerli ve bozulabilir kargolar hava yoluyla seyahat etse de, gemi filosu olmadan dünya ticaret hacmi sıfıra yakınsardı. Gemiler yoluyla nakliye olmadan,
hammaddelerin, ürünlerin ve gıdaların toplu nakliyesi kesinlikle mümkün olmazdı. Gemiler; yapımı zorlu, mühendislik olarak gelişmiş ve oldukça pahalı eserlerdir. Bu türden eserlerin oluşturulabilmesi ancak ve ancak oluşturulma sürecinin bir proje olarak görülmesi; bu projenin de, üzerinde dikkatle çalışılmış bir proje yönetim
yöntemi ile sürdürülmesi sonucunda mümkünlük kazanmaktadır. Canlı yaşamının, varlığına bu denli bağlı olduğu gemi inşa sektöründe proje yönetimi yöntemlerinin karşılaştırılması, bu konudaki akademik yayınların artması gerektiği düşünülmektedir. Gemi inşa sektöründe PRINCE2 ve Scrum proje yönetimleri hakkında yapılan literatür
taraması, bu iki yönetimin karşılaştırılmasını ele alan çalışmalarda istatistiksel veri eksikliğini göstermiştir. Bu araştırma, gemi inşa projelerinin yönetimlerinde kısıtlayıcı altı etmeni etkileyen bu iki metodoloji arasında istatistiksel olarak doğrulanabilir bir fark olup olmadığını görmek için yapılmıştır. Altı etmen (planlama, kapsam, bütçe,
risk, kaynak, kalite), PMBOK-Agile ve Axelos-PRINCE2 kitaplarında izlenecek ve yönetilecek etmenler olarak listelendiği için seçilmiştir. Gemi inşa projelerinde PRINCE2 ve Scrum'ın etkinliğini karşılaştırmak için pozisyon, deneyim, proje yönetimi metodolojisi, uygulama ve proje geri bildirimi hakkında çeşitli sorular içeren
bir anket bulunmuştur. Bu anket, 2015 senesinde Elsevier’da yayımlanan “A statistical analysis of the effects of Scrum and Kanban on software development projects” isimli makaleden alınarak Türkçe’ye uyarlanmıştır. Anket, farklı uluslardan katılımcılara yöneltilmiştir. PRINCE2 ve Scrum’ın etmenler üzerindeki etkilerini karşılaştırmak
için ortalama, standart sapma ve korelasyon sonuçları hesaplanmıştır. Hesaplamalara geçilmeden önce karşılaştırılan yöntemler ile ilgili bilgilendirme yapılmış; karşılaştırmada temel alınan altı etmenin bu iki proje yönetim yöntemindeki ortak tanımları açıklanmıştır. Tanımlar, iki yöntemde de, yöntemlerin anlatıldığı ana yöntem
kitaplarından ve bu kitapları yorumlayan yayınlardan alınmıştır. Kalite etmenine yönelik anket soruları; proje kalite gereksinimleri ile müşteri memnuniyetinin karşılanıp karşılanmadığını ve projenin genel olarak başarılı olup olmadığını incelediğinden, altı etmen arasındaki “kalite” unsuru, projenin genel başarısı ile
ilişkilidir; zira kalite yapısı, proje yönetiminin çok gerçek bir yönünü yansıtır. Kalite etmeninin diğer beş kısıtlayıcı etmen ile pozitif korelasyona sahip olduğu kontrol edilmiştir. Diğer etmenlerin her biri ile kalite etmeni arasındaki pozitif korelasyon, PRINCE2 ve Scrum’ın projenin genel başarısını etkileyebilecek bireysel faktörlerin
her birini nasıl etkilediğini incelemeyi kolaylaştırmıştır. Korelasyon sonuçları, proje başarısının bir göstergesi olan kalite etmeninin beş etmenin her biri ile pozitif ilişkili olduğunu göstermektedir. Korelasyon değerleri anlamlıdır ve 0.51 ile 0.72 arasında değişmektedir. Bu sonuç, PRINCE2 ve Scrum’ın kısıtlayıcı 6 etmenin her birini nasıl
etkilediğini incelemenin, metodolojilerin projenin genel başarısını nasıl etkilediğine dair fikir sağlayabileceğini göstermektedir Standart sapma değerleri incelendiğinde; planlama ve kapsam etmenlerinde Scrum puanlarında PRINCE2 puanlarına göre daha büyük bir varyans olduğu görülmektedir. Bütçe, risk, kaynak ve kalite etmenlerinde
ise durum tam tersidir. Anket sorularına verilen yanıtların çeşitliliği bazında
düşünüldüğünde buradan çıkan sonuç, Scrum metodolojisini kullanan projelerin altı etmenin %66’sı (bütçe, risk, kaynak, kalite) açısından daha fazla tutarlılık yaşayabileceğini göstermektedir. Ulaşılan sonuçlar anketteki cümlelerle yan yana getirilerek paylaşılmış, ayrıntılı
yorumlama için gelecekte akademik çalışmalar yapılması planlanmıştır. Sonuçlar ayrıca genel olarak hem PRINCE2 hem de Scrum’ın başarılı gemi inşa projelerine yol açtığını ve katılımcıların kalite faktörü hakkındaki sorulara ortalama olarak "Katılıyorum" yanıtını verdiğini göstermiştir. Öneriler kısmına geçildiğinde, iki proje
yönetim yönteminde kalitenin geliştirilebilmesi için sektörden tavsiyeler
paylaşılmıştır. Çalışmanın sonuna gelindiğinde anlaşılan; tersanelerin, bu
metodolojilerin pratik uygulamalarındaki farklılıkların farkında olması ve kısıtlayıcı etmenleri göz önünde bulundurarak bir seçim yapması gerektiğidir.
|
Deniz ticaret endekslerini zaman serisi modelleri kullanarak tahminleme
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2022
KAAN KOYUNCU
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Beş faktör kişilik envanterinin Türkçe'ye uyarlanması, denizcilik sektöründeki liderlerin kişilik özelliklerinin belirlenmesi ve kazalara olan etkisi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2021
HASAN SELMAN ÇULHA
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Evaluation of cognitive performance of seafarers in heavy weather conditions using cognitive test software application
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
MESUT CAN KÖSEOĞLU
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Gemi adamlarının bilişsel yeteneklerinin durumsal farkındalık açısından modellenmesi
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
UMUT TAÇ
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Denizyolu tehlikeli yük taşımacılığında liman çalışanlarının genel farkındalıklarının değerlendirilmesi
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2017
ÖZGE ESKİ
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
New approach for sea language
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2017
KAAN KOYUNCU
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Takım sporu antrenörleri ve gemi adamlarının iş tatmin ve örgütsel bağlılık düzeylerinin karşılaştırmalı analizi
Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, 2016
HAKAN ÇAP
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
A quantitative analysis of leisure participation among seafarers by structural equation modelling
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2016
VEYSEL GÖKÇEK
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Güverte tayfasının çalışma periyoduna bağlı olarak gelişen psikofizyolojik verilerinin liman operasyonu süreçlerinde analizi
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2015
BARIŞ ÖZSEVER
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Development of mobile cognitive test software application on situational awareness
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2014
GÖKHAN ZORLUOĞLU
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Duygusal zekanın gemi adamlarının iş performansına etkisi
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2013
KAAN KILIÇ
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Örgüt kültüründe iş güvenliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği, Tuzla tersaneler bölgesi örneği
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2013
ULUÇ MÖREK
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Demans tanısı için mobil bilişsel tarama testi (MBT) geliştirilmesi ve uygulanması
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2013
PINAR ÖZÜM ÖZANAR
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Deniz ulaştırmasında, gemiadamlarının bilişsel (cognıtıve) performansının stresör faktörler altında modellenmesi ve operasyonel süreçlere etkisi
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2012
UMUT TAÇ
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Gemiadamlarında yorgunluğa neden olan etkenlerin analitik incelenmesi
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2011
ELİF BAL
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Denizcilik ve havacılıkta ekip yönetiminin karşılaştırılması
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2010
MURAT GEZERAVCI
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Gemi zabitleri-zabit adayları ile kürek sporcularının karşılaştırmalı denge analizleri
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2010
GÖRKEM GÜNGÖR
|
Konu
Tez ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|