Konu
Mimari tasarım eğitimine tipomorfolojik yöntemle nasıl yaklaşılacağı çalışmanın öncelikli konusudur.
Mimari tasarım stüdyosunda tipomorfolojik yönteme dayalı eğitim alan öğrencilerin çalıştıkları kent
dokusuna daha sistematik ve bilinçli bir şekilde yaklaşacakları ve yorumlayacakları, çalışma alanlarının
kimliğini daha güçlü kavrayacakları ve kentsel çevrenin karakterine daha uygun projeler üretebilecekleri
varsayılmaktadır.
Çalışma kapsamında, gönüllü olarak katılan öğrencilere belirli bir program içinde kent morfolojisi ve
tipomorfoloji konularında eğitim verilecek ve tüm dönem boyunca yaptıkları çalışmalar bu eğitimden elde
ettikleri bilgileri sorgulayarak ve gerektiğinde geri dönüşlerle besleyerek devam edecektir. Çalışma,
tipomorfoloji eğitimi verilen öğrencilerin analizleri, yeni tasarım önerileri, eskiz çalışmaları, çalışma alanı
ile ilgili açık uçlu sorulara geri dönüşleri ve içsel motivasyonları arasında ilişki olup olmadığının test
edilmesine dayalı çeşitli yöntemleri kapsamaktadır.