Üretimi yapılan yarı römorkların FEM simülasyonu ve yol testleri yorulma analizleri ile optimizasyonu
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 26 Mart 2021, 23 Mart 2022
|
Konu
KOLUMAN tarafından hali hazırda üretimi yapılan bir Yarı Römork tipinin ARGE çalışması kapsamında ömrü boyunca karşılaşabileceği statik ve dinamik yüklerin hesapları yapıldıktan sonra FEM modeli üzerine uygulanıp gerilme, simülasyon, modal analizleri ile birlikte yorulma ömür hesapları yapılacaktır. Ömür açısından kritik olan bölgeler üzerinde optimizasyon çalışmaları kapsamında lokal tasarım değişiklikleri yapılıp yapının daha mukavim ve Türkiye yol ve kullanıcı şartlarına göre iyileştirilmesi sağlanacaktır. Yapılacak prototipin akabinde Çukurova bölgesindeki muhtelif yol kategorilerinde aracın belli kilometreler kullanılıp strain-gage, ivme LVDT gibi sensörlerin belirlenen bölgelerden verileri alınıp gerilme ve ömür analizleri yapılıp simülasyon çalışması sonuçları ile karşılaştırılarak doğrulanması yoluna gidilecek olup gerekirse tasarım değişikliği yapılıp simülasyon ve yol testleri tekrarlanması planlanmıştır.
|
KOLUMAN Otomotiv Endüstri A.Ş.'nde Üretimi yapılan yarı römorkların FEM simülasyonu ve yol testleri yorulma analizleri ile optimizasyonu
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 15 Mart 2021, 15 Mayıs 2022
|
Konu
Üretimi yapılan Yarı Römorkun Türkiye’deki muhtelif yol şartlarına karşı yorulma ömür dayanımlarının lokal tasarım değişiklikleri ile optimize edilmesi, bu kapsamda FEM modeli üzerindeki simülasyon gerilme, deplasman ve yorulma ömür çıktıları ile taşıt üzerine bağlanan sensörlerden (ivme, strain-gage, LVDT(deplasman) toplanan muhtelif yol verilerinin DATA-processing ve ömür analiz programları ile işlenmesi sonucu aynı tür verilerin karşılaştırılarak doğrulanması amaçlanmıştır.
|
BMC Power Veri Toplama, Sinyal İşleme ve
Analizleri
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 21 Mayıs 2020, 21 Ağustos 2020
|
Konu
Toplanan yol datalarının Titreşim ve Yorulma analizleri yönünden değerlendirilmesi ve proje ekibinin bu konuda yetkinlik sahibi olması
|
Türkiye’de üretimi yapılan bir araçta kullanılacak local bir parçanın mevcut random sinyallerinin yorma etkilerine denk Gassner blok sinyalleri haline ve laboratuvarda hidrolik sarsıcılarda çalıncak sinyaller haline getirilmesi
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 22 Nisan 2017, 24 Eylül 2017
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Atıkların Hidrotermal Karbonizasyonunun Araştırılarak Proses Sonrası Oluşacak Ürünlerin Kullanım Potansiyelinin ve Çevresel Etkilerin Belirlenmesi
Proje Bütçesi : ₺ 567.675,00, 15 Mart 2017, 23 Şubat 2021
|
Konu
Önerilen bu proje ile hidrotermal karbonizasyon teknolojisini kullanarak kirletici yükü ve su muhtevası yüksek, arıtılması zor olan atıklardan yakıt elde etmek amaçlanmaktadır. Bu sayede bir taraftan atık bertarafına katkıda bulunurken diğer taraftan yakıt üreten bir proses incelenmiş olacaktır. Laboratuvar ölçekli hidrotermal karbonizasyon reaktörlerinin geliştirilmesi ve optimizasyonu projenin ana amaçlarındandır. Çalışmada arıtılması zor olan mutfak atıkları, karışık evsel katı atık, arıtma çamuru ve prinanın bu proje esnasında dizayn edilecek, optimize edilip geliştirilecek HTK reaktörler yardımı ile yakıta dönüşebilme potansiyeli araştırılacaktır. HTK deneylerinde reaksiyon süresi, sıcaklık, atık/su oranları ve katalizörlerin (asit ve bazlar) yakıt kalitesi üzerindeki etkisi incelenecektir. Ayrıca, atıkların hidrotermal karbonizasyonu geniş yelpazede ürün ürettiği için çevresel açıdan da önemli potansiyele sahip dönüşüm prosesidir. Son yıllarda literatürde atıkların karbonlaşmasına yönelik çalışmalar olsa da, proses ve ürün gelişimi hala atıklar için yetersizdir ve araştırılmaya ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle atıkların karbonizasyonu sonucu oluşacak yüksek organik içerikli atıksuların tekrar kullanımı ve gerikazanımına yönelik araştırmalar çok önemlidir. Bu konuda literatürde açık bulunmaktadır.
Araştırmada elde edilecek bulgular bize arıtılması ve bertarafı zahmetli atıklardan hidrotermal karbonizasyon yöntemi ile karbon içeriği zengin yakıt üretebilme potansiyelini anlamaya yarayacaktır. Proje sonunda yüksek kaliteli ürün (kömür) elde edebilmek için hidrotermal karbonizasyon reaktörü ve işletme parametreleri ile igili gerekli bilgiler toplanmış olacaktır. Ayrıca, atıkların hidrotermal karbonizasyonu sırasında ortaya çıkacak atıkların (atıksu ve gaz) miktarları ve gerikazanilabilme potansiyelleri tanımlanacaktır. Bu sistemlerin çevresel ve ekonomik etkilerinin de incelenmesi gerektiği vurgulanarak ve günümüzde olan berteraf yöntemleri ile karşılaştırarak yaşam döngüsü analizi yapılacaktır.
|
Kamyon Tipi Araçlarda Kullanılan Makaslar için Dayanım Ünitesinin Simülasyon destekli Geliştirilmesi ve Standartlaştırılması
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 1 Nisan 2014, 28 Şubat 2015
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
MCV Segment Araçlara Treyler Taşımacılığına Uygun Yeni Şase ve Fren Sistemi Geliştirilme Projesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 21 Mayıs 2013, 12 Şubat 2014
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Otobüs Tasarım Şablonu ve Türevlerinin Oluşturulması
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 14 Mayıs 2013, 18 Mart 2014
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Yüksek Hızlı Kayıcı Teknelerde Tam Ölçekli Testlerde Denizcilik Yapısal Performans ve Dinamik Davranışların araştırılması
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 7 Haziran 2012
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Amerika Pazarı için yeni araç tasarımı ve uygulama etüdü
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 17 Nisan 2012, 4 Şubat 2014
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Ford otosan Yeni üretilen bir aracın Aksonunun ömür testleri
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 15 Şubat 2012, 17 Mayıs 2012
|
|
Yeni Geliştirilen Treylerin FEM Analizleri ve Hızlandırılmış Yoruma Testleri
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, 12 Ekim 2011, 4 Nisan 2012
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
HYUNDAI MATRIX binek otomobilinin Türkiye’deki Muhtelif Yollardan alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi için gerekli sinyallerin elde edilmesi
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 7 Temmuz 2008, 10 Ekim 2008
|
Konu
Farklı yol şartlarında araç üzerinden alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
|
CityMax Belediye Otobüsünün Bilgisayar ortamında Gerilme analizleri Türkiye deki farklı yol şartlarında araç üzerinden alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 19 Mart 2008, 9 Ekim 2008
|
Konu
Belediye Otobüsünün Bilgisayar ortamında Gerilme analizleri Türkiye deki farklı yol şartlarında araç üzerinden alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
|
OTOKAR’ın ürettiği yeni bir minibüsün bilgisayar destekli gerilme ve yorulmaz analizleri ve deneysel yol ve laboratuar çalışmaları
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 10 Ekim 2007, 1 Nisan 2008
|
Konu
OTOKAR ın yeni üretimini gerçekleştireceği bir araç için Danışmanlık çeşitli yol şartlarına göre yükleme durumlarının hesaplanması ve CAD analizleri çeşitli yol testleri için ivme deplasman strain vs verilerinin toplanması işlenmesi değerlendirilmesi
|
TEMSA’nın yeni üreteceği Kargo ticari aracı için bilgisayar simülasyonu, laboratuar testlerinin yapılması
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 7 Ekim 2007, 13 Şubat 2009
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
TÜRK Traktör Traktörün ön aksının bağlı olduğu panelin Muhtelif Tarla Yollardan alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 4 Temmuz 2006, 7 Mayıs 2007
|
Konu
Traktörün ön aksının bağlı olduğu panelin Muhtelif Tarla Yollardan alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
|
PARSAN Ön aks Akson ve Bağlantılarının Muhtelif Yollardan alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 10 Mart 2006, 23 Ağustos 2007
|
Konu
Ön aks Akson ve Bağlantılarının Muhtelif Yollardan alınan verilere göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
|
OTOKAR Yakıt Tankının Hızlandırılmış ömür pistinden alınan yol datalarına göre yapılan Yorulma Testi
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 15 Haziran 2005, 8 Kasım 2005
|
Konu
Yakıt Tankının Hızlandırılmış ömür pistinden alınan yol datalarına göre yapılan Yorulma Testi
|
TIRSAN Yeni Geliştirilen Treylerin Bilgisayar ortamında Yorulma Simülasyonu
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 6 Haziran 2005, 6 Ekim 2005
|
Konu
TIRSAN Yeni Geliştirilen Treylerin Bilgisayar ortamında Yorulma Simülasyonu
|
TEMSA Ön süpansiyon sisteminin Alınan Yol datalarına göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 10 Haziran 2004, 23 Kasım 2005
|
Konu
Ön süpansiyon sisteminin Alınan Yol datalarına göre Hızlandırılmış Yorulma Testi
|
Yeni geliştirilen Kargo Kabinin Hızlandırılmış Yorulma Testi
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 18 Temmuz 2001, 24 Nisan 2002
|
Konu
Yeni geliştirilen Kargo Kabinin Hızlandırılmış Yorulma Testi
|
Egzoz ve yakıt tüketimi için İstanbul Şehir çevriminin modellenmesi
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 13 Eylül 1995, 25 Aralık 1996
|
Konu
Egzoz ve yakıt tüketimi için İstanbul Şehir çevriminin modellenmesi
|
Mercedes Koltuklarının ECE R80 testleri
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 13 Temmuz 1995, 12 Aralık 1995
|
Konu
Mercedes Koltuklarının ECE R80 testleri
|
Ford transitin kardan milinin yorulma testi
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 4 Mayıs 1995, 19 Aralık 1996
|
Konu
Ford transitin kardan milinin yorulma testi
|
100 Adet Belediye Otobüsünün Doğal gazlı İşletmeye Dönüşümü
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), 21 Nisan 1993, 21 Aralık 1993
|
Konu
100 Adet Belediye Otobüsünün Doğal gazlı İşletmeye Dönüşümü
|
Ford transit ön süspansiyon yorulma testleri
Proje Tipi : Özel Kuruluşlar, 9 Şubat 1993, 15 Ekim 1993
|
Konu
Ford transit ön süspansiyon yorulma testleri
|