Kurşun Ekstrüzyon Sönümleyicilerin Boyutsal Optimizasyonu ve Bina Mimari ve işletme Fonksiyonlarıyla Barışık Bir Güçlendirme Yaklaşımı
Proje Bütçesi : ₺ 470.545,80, 15 Eylül 2021, 15 Aralık 2023
|
Konu
Çalışmanın amacı, binaların deprem güvenliğini ve enerji tüketme kapasitesini artırırken, binanın kullanım amacına etki etmeden, pencere veya diğer açıklıkların kapanmasına neden olmadan kolayca yapı içerisine dahil edilebilen boyutlarda yerli üretim bir sönümleyicinin deneysel ve nümerik olarak optimize edilmesi ve sönümleyici için tasarım denklemlerinin oluşturulmasıdır. KES'i oluşturan elemanlara ait boyutların ve kurşun üzerine uygulanan öngerilmenin sönümleyici davranışına etkisi nümerik ve deneysel olarak incelenecektir. Nümerik çalışma için sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak üç boyutlu modeller hazırlanacak, tüm elemanların malzeme davranışı kendi mekanik özellikleri ile tanımlanacak ve çevrimsel yerdeğiştirme etkisi altında sönümleyici davranışı incelenecektir. Nümerik çalışma ve deneysel çalışma sonuçları değerlendirilerek, istenilen kuvvet ve yerdeğiştirme kapasitesinde sönümleyicilerin boyutlandırılmasında kullanılacak tasarım denklemleri oluşturulacaktır. Oluşturulan tasarım denklemlerinden yararlanılarak KES’lerin matematiksel optimizasyonu gerçekleştirilecektir. Mevcut bir binanın yalın ve KES ile güçlendirilmiş durumlarına ait nümerik modeller oluşturulacak, zaman tanım alanında doğrusal olmayan çözümlemeler yapılacaktır. Mevcut binanın yapısal kapasite büyüklükleri hesaplanacak, mevcut ve güçlendirilmiş binanın yapısal talepleri birbiri arasında ve kapasite büyüklükleri ile kıyaslanacaktır.
|
Moment Taşıyan Prekast Kiriş-Kolon Birleşimleri için Değiştirilebilir Mekanik Plastik Mafsal Geliştirilmesi
Proje Bütçesi : ₺ 462.818,09, 1 Mart 2020, 1 Mart 2022
|
Konu
TÜBİTAK projemizin amacı yapı taşıyıcı sisteminin kirişlerinin kolonlara moment aktaracak biçimde mekanik olarak bağlanmasını sağlayacak basit, hızlı uygulanabilen, sökülebilir ve yapı elemanlarının yeniden kullanılabilmesine olanak sağlayan bir birleşim yöntemi geliştirmektir.
|
Yeni nesil ön üretim travers ve travers plak geliştirilmesi
Proje Tipi : Diğer (Ulusal), Proje Bütçesi : € 100.000,00, 1 Mayıs 2018, 1 Mayıs 2020
|
Konu
Hızlı tren hatlarında kullanılmak üzere yeni nesil ön üretim ray döşeme hatlarının geliştirilmesi
|
Önüretimli döşeme sistemlerinde yapısal kaplama betonu kenetlenmesinin incelenmesi
Proje Tipi : Diğer (Ulusal), Proje Bütçesi : ₺ 24.000,00, 15 Ekim 2016, 15 Ocak 2017
|
Konu
Öngerilmeli boşluklu döşeme elemanları üzerinde farklı birleşim detayları kullanılarak yapısal kaplama betonu uygulaması yapılacaktır.Oluşturulan kompozit döşeme elemanları artan eğilme momentleri etkisinde bırakılarak, öngerilmeli boşluklu döşeme elemanı ile yapısal kaplama betonu ara yüzündeki kenetlenme problemi deneysel olarak incelenecektir.
|
Sandviç Panel Türü Çatı Örtü Malzemelerinin Düzlem İçi Davranışının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Proje Tipi : Diğer (Ulusal), Proje Bütçesi : ₺ 22.000,00, 15 Ekim 2016, 15 Şubat 2017
|
Konu
Yakın dönemde yürürlüğe girecek olan Yeni Deprem Yönetmeliğinde, prekast betonarme ve çelik binalarda çatı düzlem içi rijitliğinin hesaplara yansıtılması istenmektedir. Bu alanda yapılan literatür taraması, konunun önemini ve yeni deneysel çalışmalara olan gereksinimi ortaya koymuştur. Gerçekleştirilecek deneysel çalışmanın sonuçlarına dayalı olarak, sandviç panel türü örtü malzemeleri ile sağlanacak çatı düzlem içi rijitliğini temsil edebilen eşdeğer çubuk özellikleri belirlenecektir.İki farklı aşamadan oluşan deneysel çalışma İTÜ İnşaat Fakültesi Yapı ve Deprem Mühendisliği Laboratuvarında gerçekleştirilecektir. Deneylerde iki farklı tip poliüretan sandviç panel kullanılacaktır. Bunlar sırasıyla, üç ve beş hadveli 40 mm toplam kalınlıklı ve 0.40-0.50 mm saç kalınlıklı elemanlardır.
|
A new methodology for energy based seismic design
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 30.000,00, 1 Haziran 2015, 11 Aralık 2018
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Cyclic Testing of Star Seismic EuropeTM PowerCat Buckling Restrained Braces BRBs
Proje Tipi : Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar, 2 Ekim 2013, 26 Kasım 2013
|
Konu
This shorthened technical report presents the results obtained from cyclic tests of two identical BRBs for Star Seismic EuropeTM (PowerCat Series). The BRB specimens labelled as BRB-1 and BRB-2 and produced as almost full-scale use rectangular plates as the core material made of S235-SSE steel which expands at the ends. The specimens were designed with a large diameter pinned end connection at each end. Testing was conducted in the Structural and Earthquake Engineering Laboratory (STEEL) of Istanbul
Technical University (ITU). Tested BRBs exhibited satisfactory performance (without buckling) under the assumed loading history (i.e. the AISC loading protocol). Hysteretic behavior of the braces was stable (prior to brace fracture) and a significant amount of energy was dissipated by each specimen. Experimental results show that the BRB specimens reached a maximum drift of 2.74% that corresponds to a lateral displacement of 51.00mm, while no fractures in the welds or any sign of local or global instability
were observed. ? values of cumulative inelastic displacement were obtained to be greater than 172?by in BRB-1 and 154?by in BRB-2. Hysteretic curves, behavioral values such as maximum strengths observed in tension and compression cycles, stiffness changes with displacement cycles, hysteretic damping, and cumulative hysteretic energy dissipation values are given. Results obtained from this displacement controlled cyclic testing of the two braces and gusset plates reveal that Star Seismic EuropeTM Buckling Restrained Braces of the kind considered in this work passed the AISC loading protocol without failure.
|
SAFECLADDING Improved Fastening Systems of Cladding Wall Panels of Precast Buildings in Seismic Zones
Proje Tipi : Avrupa Birliği, Proje Bütçesi : € 319.960,00, 1 Ağustos 2012, 31 Temmuz 2015
|
Konu
Prefabrike Yapı Sistemlerinin Cephe Panelleri İçin Yeni Birleşim Araçları Geliştirilmesi
|
Özel bir sönümleyicinin farklı frekans bantlarında deneysel incelenmesi
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 5.000,00, 1 Haziran 2011, 1 Haziran 2012
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Yeni bir enerji sönümleyici eleman ve prefabrike yapı sistemlerindeki moment aktarmayan birleşimlere uygulanması
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 14.991,43, 25 Kasım 2010, 29 Nisan 2021
|
Konu
Yeni bir enerji sönümleyici eleman ve prefabrike yapı sistemlerindeki moment aktarmayan birleşimlere uygulanması
|
106M050 - Benzeşik Dinamik Deney Tekniği Kullanılarak Karbon Liflerle Güçlendirilmiş Bölme Duvarlı Betonarme Çerçevelerin İncelenmesi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 235.980,00, 1 Ocak 2005
|
Konu
Lifli Polimerlerle Güçlendirilmiş Dolgu Duvarlı Çerçevelerin İncelenmesi
|
Benzeşik Dinamik Deney Tekniği Kullanılarak Bölme Duvarlı Betonarme Çerçevelerin Enerji Esaslı Yöntemler ile İncelenmesi
Proje Tipi : BAP, Proje Bütçesi : ₺ 41.110,00
|
Konu
Benzeşik Dinamik Deney Tekniğinin Laboratuvar Uygulamalarını Geliştirmek
|
Development of Retrofitting Techniques for Existing Structures
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : $ 300.000,00
|
Konu
Mevcut Yapıların Deprem Güvenliğinin Artırılması
|
SAFECAST Performance of Innovative Mechanical Connections in Precast Buildings Structures under Seismic Conditions
Proje Tipi : Avrupa Birliği, Proje Bütçesi : € 300.000,00
|
Konu
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Prekast Betonarme Yapı Sistemlerinde Birleşim Bölgelerinin Davranışı
|
Özel Bir Sönümleyici Aygıtın Geliştirilmesi ve Uygulanması
Proje Tipi : BAP, Proje Bütçesi : ₺ 39.835,00
|
Konu
Özel Bir Sönümleyici Geliştirilmesi
|