PROJELER

Konu

Çamaşır Makinesi Uygulamaları için Geniş Hız Aralığına Sahip Algılayıcısız Mıknatıs Destekli Senkron Relüktans Motor Sürücü Tasarımı projenin ana konusu olup, bu kapsamda parametre değişimlerine gürbüz ve düşük hız performansı geliştirilmiş sürücü sisteminin tasarımı hedeflenmektedir.

Konu

Elektrikli araçlar için hem kablolu hem de kablosuz birbiri ile entegre izoleli batarya şarj sisteminin geliştirilmesi ana konusudur. Kablolu ve kablosuz şarj sistemlerinde kullanılacak ortak elemanlar optimize edilerek toplam sistem veriminin artımı sağlanırken, maliyet, hacim ve ağırlık azaltımı yapılmış kompakt ve güç yoğunluğu artırılmış bir yapı oluşturulacaktır.

Konu

Proje kapsamında elektrikli bir lokomotifin bütün ara birimleriyle tasarımı gerçekleştirilecektir. Proje kapsamndaki ana sorumluluk asenkron motor yapısındaki CER motorunun analitik ve nümerik tasarımı, üretimi ve motorun sürücü sisteminin geliştirilerek lokomotif üzerinde uygulanmasıdır. Projenin son aşamasında CER motor ve sürücü sistemi tamamlanıp, TÜBİTAK MAM kapsamındaki deney düzeneğinde testleri gerçekleştirilmiş olup lokomotif üzerinde test edilme aşamasına gelinmiştir.

Konu

Bu proje kapsamında, yüksek güçlü lazer sistemlerinde kullanılan pompa diyotlara yönelik sabit akım kaynağı tasarımı gerçekleştirilecektir. Projede tasarlanacak DC/DC güç çeviricisi için akım regülasyonuna uygun topolojiler araştırılacak ve uygulanacak, yeni nesil (GaN, SiC) yarı iletken anahtarlar kullanılacak ve geliştirilecek kontrol algoritmaları ile yüksek güç yoğunluklu bir sistem elde edilecektir. Literatürde hem akım kaynakları hem de lazer diyot sürücülerine yönelik çalışmalar oldukça sınırlıdır, modern güç elektroniği metotlarının uygulanacağı bu proje ile hem literatürdeki bu boşluk doldurulacak, hem de endüstrideki ihtiyacı kapatmaya yönelik bir tasarım ortaya çıkarılacaktır.

Konu

Sürekli Mıknatıslı Senkron Motorlar için Karma Gözleyicili Sensörsüz Sürücü Sistemi Geliştirilmesprojenin ana konusu olup, bu kapsamda geliştirilecek karma gözleyici ile parametre değişimlerine gürbüz ve düşük hız performansı geliştirilmiş sürücü sisteminin tasarımı hedeflenmektedir.

Konu

The University of Maryland’s Department of Electrical Computer Engineering, with support from the National Science Foundation is offering exciting research opportunities for graduate and undergraduate students in the broad area of electrical engineering internationally. The Electrified and Autonomous Transportation program combines cutting-edge, team-based research with technical and educational seminars. This program annually recruits 5 talented students (2 graduate and 3 undergraduate students), trains them in basic research, and provides laboratory experience in challenging projects performed internationally with research mentors from Istanbul Technical University in Turkey and the University of Maryland at College Park (UMD).Representative Research Projects:Propulsion Machine Integrated Onboard Charger for Electric VehiclesFuel Efficient Driving for Autonomous Electric VehiclesThermally Integrated Wide Band Gap Power Electronic Packaging for Electric VehiclesEnergy Management for Hybrid Energy Storage Systems in Electric VehiclesIntegrated Bidirectional Charger and Auxiliary Load DC/DC Converter for Electric Vehicles

Konu

Kalıcı mıknatıslı senkron motorlar için doğrudan tork kontrollü algoritmalarının geliştirilmesi, benzetişimi ve sürücü devre tasarımı ile beraber sistemin gerçekleştirilmesi projenin ana konusudur.

Konu

Elektrik Makineleri Tasarımı ve Optimizasyonu - Senkron Relüktans Motorların Çamaşır Makinesi için Tasarımı ve Optimizasyonu

Konu

”Elektrik Makinneleri Tasarımı ve OptimizasyonuÇamaşır Makinaları için sürekli mıknatıs destekli senkron relüktans motor (PMaSynRM) tasarım ve eniyilemesi” isimli 115E416 No’lu TÜBİTAK 1001 projesi kapsamında, PMaSynRM bir çamaşır makinesi uygulaması için tasarlanmıştır. Tasarımlar analitik ve nümerik (FEA) olarak gerçekleştirilmiş olup üretilen prototip motor ile beraber deneysel doğrulamalar yapılmıştır. Bu uygulamanın temel gerekliliği yıkama ve sıkma durumları için ayrı hız değerine ihtiyaç duyulmasıdır. Yıkama işletmesi için 563 devir/dk ve sıkma işletmesi için 13200 devir/dk aralıklarında geniş bir moment-hız karakteristiğine sahip motor tasarımı gerçeklenmiştir. Motorun plaka değerleri 370 W, 230 V, 1.62 A ve baz hızı 3000 devir/dk’dır.

Konu

1MW gücünde sürekli mıknatıslı özel yapıdaki mıknatıs teknolojisi ile senkron generatör tasarımı

Konu

Projenin ana konusu beyaz eşya motorları için motor parametre değişimlerine dayanıklı, düşük hız performansı yüksek algılayıcısız bir kontrol algoritmasının sürekli mıknatıslı senkron motorlar için geliştirilmesidir. Bu kapsamda Kalman Filtreleme tekniği ile beyaz eşya motorları için özgün alan yönlendirmeli kontrol yöntemi geliştirilmiştir.

Konu

Battery Charger Topologies Charging Power Levels and Infrastructure for Plug in Electric and Hybrid Vehicles

Konu

Elektrikli Araçlar için 7.2kW Harici Şarj Ünitesi Tasarımı ve Gerçeklenmesi

Konu

Seri hibrit elektrikli araç tasarımı ve gerçeklenmesi

Konu

Elektrikli bir araç için motor ve sürücü tasarımı araç uygulaması

Konu

Start Stop Mild Hibrit Sisteminin Geliştirilmesi ve Uygulanması

Konu

Güneş enerjili aracın tüm elektriksel ve mekaniksel sisteminin tasarımı ve gerçeklenmesi

Konu

Elektrikli ve Karma Elektrikli Araçlar için Tekerlek İçi Doğrudan Sürüşlü Bir Akıllı Elektrikli Tahrik ve Yol Tutuş Sisteminin Geliştirilmesi

Konu

Paralel hibrit elektrikli aracın modellenmesi ve benzetişimi

Konu

Elektrik makineleri tasarımı ve optimizasyonu. Mikseler için Üniversal Motor Tasarımı ve Geliştirlmesi

Konu

Elektrik makineleri tasarımı ve optimizasyonuElektrikli süpürge makinası için yüksek devir hızlarında verimli ve sesiz bir elektrik motoru tasarımı ve gerçeklenmesi