Gunther Schuller's third stream: Story of an invented music style
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2024
CENK BONFİL
|
A survey on the numerical symbolism of the holy trinity in César Franck's prélude, fugue et variation pour orgue, op.18
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2020
MURATHAN TURHAN
|
Conceptualizing a contemporary music performance with meditative musical features through influences of Shakuhachi music (Honkyoku) and Sufi music
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2020
CANDAŞ UYGUN
|
Görüntüden müziğe dönüşüm: Yazılım aracılığıyla dijital görüntüden müzik materyali elde etme
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2024
MEHMET CAN AYYILMAZ
|
Local music elements in contemporary music of Turkey: The case of "Sesin Yolculuğu - The journey of sound" festival
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2020
ASLIHAN ADLİN
|
Physical gesture and its interpretation through music: An analysis of Mauricio Kagel's instrumental theater concept in Pas de Cinq
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2021
EDA ER
|
Analyzing the correlation between the use of music and color in cinema
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
AYŞEGÜL BEGÜM KUNTMAN
|
Impact of folk music on the works of Macedonian classical music composers
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2019
GİZEM ALEVER
|
Osmanlı-Türk makam müziği ögelerinin günümüz Türk bestecilerince kullanımı
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
VOLKAN TOPAKOĞLU
|
Virtual agency in Béla Bartók's night music compositions
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
KAAN MUZAFFER BIYIKOĞLU
|
Spatialization through geometrical sound movements in Persephassa by Iannis Xenakis
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2019
SABİNA KHUJAEVA
|
The relationship between texture and tension in early French spectral music
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2022
DENİZ CAN BARIŞ
|
Enstrümantasyon açısından telli ve yaylı Türk halk müziği çalgıları
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2020
TAYFUN DEMİRBAŞ
|
Systematization for harmonic practices in selpe technique
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2020
AHMET OZAN BAYSAL
|
The structural elements of timbral coherence and its compositional application
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2020
ENİS GÜMÜŞ
|
Film müziklerinde postminimalist müzik akımının etkileri
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2017
GÜNCEL GÜRSEL ARTIKTAY
|
The relationships between body movement and music in Karlheinz Stockhausen's der Kleine Harlekin
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
DİDEM COŞKUNSEVEN
|
Popüler Müziğe Yapısal Bakış
Porte Akademik – Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, No. 8, Eylül 2013, s. 115-125, ISSN: 2146-2453
ALTINBÜKEN ERAY,BEŞİROĞLU ŞEFİKA ŞEHVAR
|
Aesthetically Warranted Emotions in the Theme of the Final Movement of Beethoven’s Piano Sonata Op.10 No.3
Musicologist, Vol. 7, No. 1, Haziran 2023, s. 26-48, ISSN: 2618-5652
BIYIKOĞLU KAAN MUZAFFER, ALTINBÜKEN ERAY
|
The Use of the Classical Kemence by Contemporary Composers
Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, No. 16, Ocak 2018, s. 71-82, ISSN: 2146-2453
ALTINBÜKEN ERAY,ADLİN ASLIHAN
|