Geleneksel Türk Halk Müziği Eğitiminde Bağlama Çalgısının Yeri ve Önemi
Güzel Sanatlar Eğitimi Toplum Bilimler Etkileşimi Uluslararası Sempozyumu, İstanbul/TÜRKİYE, No. 26, 1 Mayıs 2017, s. 445-453
EKE METİN
|
Batı Müziği ve Türk Müziğinde Basit Dizi ve Makamların Analitik İncelenmesi
Disiplinlerarası Yaklaşımda Uluslararası Matematik ve Müzik Kongresi, 21 Haziran 2019, s. 391-421
KAR TUĞÇEM,ASLAN AZİZ MURAT
|
Saadettin Kaynak’ın Yanık Ömer eserinin söz boyama yaklaşımıyla analizi
Türk Müziği, Vol. 3, No. 3, Eylül 2023, s. 361-370, ISSN: 2822-3195
ALEMLİ ALİ İHSAN, FIŞKIN ÜMİT
|
On Türk Müziği Makamının Seyirlerinde Kullanılan Bazı Çeşnilerdeki Kanun Mandal Değerlerinin Ölçümü
Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, No. 23, Aralık 2022, s. 7-22, ISSN: 2619-9688
HALİLİ SERKAN MESUT, ÇOĞULU TOLGAHAN
|
Cumhuriyet Döneminden Günümüze Türk Makam Müziği Usûl Teorisi ve Uygulamalar Arasındaki Farklılaşmalar
1. İstanbul Müzik Teorisi Sempozyumu, İSTANBUL/TÜRKİYE, 17 Nisan 2025
KANAT ERKAN
|
SİSTEMCİ OKULDAN 19. YÜZYIL TEORİ KAYNAKLARINA VARAN SÜREÇTE GERDANİYE MAKAMININ İNCELENMESİ Müzik Alanında Uluslararası Çalışma ve Değerlendirmeler
Ankara/TÜRKİYE, 2024, s. 37-58, Serüven Yayın evi
ÖZGELEN ORKUN ZAFER
|
YORGO BACANOS’UN PEŞREV FORMUNDAKİ ESER İCRASININ UD TEKNİĞİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ; REFİK FERSAN’IN ŞEDARABAN PEŞREVİ ÖRNEĞİ
Online Journal of Music Sciences, Vol. 7, No. 1, Ocak 2022, s. 115-133, ISSN: 2536-4421
EROĞLU SARPER
|
Geleneksel Türk Müziği nde Beste ile Güftenin Uyumu ve Ritmi Vezin ve Usul
Kıbrıs Sanat Dergisi, No. 1, 2014, s. 15-25
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Tarih Yazımı ve Metodoloji: Türk Müziği Tarih Yazımı Üzerine Yeniden Düşünmek Türk Müziği Tarih -Cilt 1-
İzmir/TÜRKİYE, 2023, s. 19-54, Kültür ve Turizm Bakanlığı Ktüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Tasnif ve Tesbit Heyeti üyesi Ali Rıfat Çağatay Ali Rıfat Çağatay’xxın Arşivi II Makaleler
İstanbul/TÜRKİYE, 2019, s. 32-55, Osmanlı Türk Müziği Araştırmaları Grubu OTMAG
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,GÜNER BURÇİN BAHADIR
|
ŞED MAKAM’ VE YENİ GELENEK ÜZERİNE: TÜRK MÜZİĞİ TEORİ TARİHİ ÜZERİNE DÜŞÜNMEK.
The Journl of Social Science, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol. 9, No. 60, Ekim 2022, s. 14-25, ISSN: 2149-0821
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
RUM ORTODOKS KİLİSE NOTASYONU İLE YAZILMIŞ OSMANLI TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNE DAİR YENİ BİR EDİSYON KRİTİK YAKLAŞIMI
International Music and Sciences Symposium Proceedings, İstanbul/TÜRKİYE, 17 Nisan 2019
DOĞAN EYLÜL,ÖRENÇ AKYOL MERVE
|
Symbiosis of Musical Knowledge in Written Sources: How Do We Read Greek Musical Texts Written for Maqam Music Theory and Repertoire in Nineteenth-Century Istanbul
21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society, Atina/YUNANİSTAN, 22 Ağustos 2022, s. 298-299
DOĞAN EYLÜL
|
Ali Rifat Çağatay Tarafından Yazılan “Atrâbü’l-Âsâr” Özet Defteri Üzerine İnceleme Ali Rifat Çağatay’xxın Arşivi II (Makaleler)
İstanbul/TÜRKİYE, 2019, s. 56-65, İstanbul Teknik Üniversitesi Osmanlı Türk Müziği Araştırmalar Grubu
KARADUMAN İRFAN
|
Padua Ekolü Aristoculuğu’nun Yetiştirdiği Bir Aktör Kantemir ve Osmanlı-Türk Müziği Teori Geleneğinin Dönüşümünde Literatüre Katkıları
KTU 3. Müzikve Kültürel Doku Sempozyumu, Trabzon/TÜRKİYE, 22 Ekim 2018
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,ALTUN ÖNEY ŞENGÜL
|
”Osmanlı- Türk Müziği” Kimliğinde İstanbul –Saray Patronajının Etkileri
The Journal of Academic Social Science Studies, No. 76, Temmuz 2019, s. 251-260, ISSN: 2148-4163
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Türk Makam Müziği Eğitiminde Teeorik-Pratik Yöntem Arayışları
Music and Sciene International Symposium, İSTANBUL/TÜRKİYE, 17 Nisan 2019, s. 251-262
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
OSMANLI-TÜRK MÜZİĞİ TEORİ GELENEĞİNİN DÖNÜŞÜMÜ: KANTEMİR VE PADUA EKOLÜ
Turkish Studies, No. 14/4, Aralık 2019, s. 807820, ISSN: 2667-5552
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,ALTUN ÖNEY ŞENGÜL
|
Arşivci Yönüyle Ali Rifat Çağatay ve Kişisel Tarihinin Satır Araları ALİ RİFAT ÇAĞATAY’IN ARŞİVİ II: MAKALELER
2020, s. 7-16, İstanbul Teknik Üniversitesi Osmanlı-Türk Müziği Araştırma Grubu
KONAN SERHAN DİLHAN,TAŞDELEN DUYGU,KARADUMAN İRFAN,ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,DOĞRUSÖZ DİŞİAÇIK NİLGÜN
|
Osmanlı-Türk Müziği “Besteleme” Geleneğinde Gizli Kalan Aritmetik: Vezin-Usul ve Güfte
Sosyal Bilimler Dergisi, No. 20, Ocak 2018, s. 1-17, ISSN: 2149-0821
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|