Sadettin Kaynak ın Film Müziği Besteciliği Paralelinde Türk Müziiği
Uluslararası Türkiye-Mısır İlişkileri Sempozyumu, Kahire/MISIR, 2 Kasım 2009, s. 119-127
ÖZDEMİR SİNEM
|
Arşivci Yönüyle Ali Rifat Çağatay ve Kişisel Tarihinin Satır Araları ALİ RİFAT ÇAĞATAY’IN ARŞİVİ II: MAKALELER
2020, s. 7-16, İstanbul Teknik Üniversitesi Osmanlı-Türk Müziği Araştırma Grubu
KONAN SERHAN DİLHAN,TAŞDELEN DUYGU,KARADUMAN İRFAN,ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,DOĞRUSÖZ DİŞİAÇIK NİLGÜN
|
Türk Müziği Tarihi Yazılabilir mi?”,
Güzel Sanatlar Eğitimi, Toplum Bilimler Etkileşimi Uluslararası Sempozyumu,, İstanbul/TÜRKİYE, 10 Mayıs 2017, s. 241-254
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Cumhuriyet Dönemi Klasik Türk Müziği Kadın İcracılarından Safiye Ayla'nın ‘Menekşelendi Sular, Sular Menekşelendi’ Eserinin İcra Özellikleri Açısından İncelenmesi
Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, No. 23, Aralık 2022, s. 82-102, ISSN: 2619-9688
SÖNMEZ GÜLŞAH
|
“Revisiting the Cyclical Depictions of Usûl”
Analytical Approaches to World Music – AAWM Special Topics Symposium 2023: Theoretical, Analytical, and Cognitive Approaches to Rhythm & Meter in World Musics, New York/AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2 Haziran 2023
BAYSAL OZAN
|
Padua Ekolü Aristoculuğu’nun Yetiştirdiği Bir Aktör Kantemir ve Osmanlı-Türk Müziği Teori Geleneğinin Dönüşümünde Literatüre Katkıları
KTU 3. Müzikve Kültürel Doku Sempozyumu, Trabzon/TÜRKİYE, 22 Ekim 2018
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,ALTUN ÖNEY ŞENGÜL
|
1000 YILLIK BİR GELENEĞİN BUGÜNKÜ TECELLİYATI:TÜRK MAKAM MÜZİĞİ EĞİTİM SİSTEMİ ÜZERİNE
ULUSLARARASI MÜZİKTE STRQTEJİK YAKLAŞIMLAR SEMPOZYUMU, 9 Mayıs 2018, s. 169-180
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
“Ten tene”den “Düm-Tek”e: 9.-16. Yüzyıllar Arası UsulKavramı
netaART Birinci Ulusal Türk Müziği Sempozyumu, 2 Mayıs 2019
KONAN SERHAN DİLHAN
|
Symbiosis of Musical Knowledge in Written Sources: How Do We Read Greek Musical Texts Written for Maqam Music Theory and Repertoire in Nineteenth-Century Istanbul
21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society, Atina/YUNANİSTAN, 22 Ağustos 2022, s. 298-299
DOĞAN EYLÜL
|
20.Yüzyıl Türk Müziği Şarkı Besteciliğinde İstanbul Teması
Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, No. 18-19, Aralık 2019, s. 187-203, ISSN: 2619-9688
ÖZDEMİR SİNEM,SÖNMEZ GÜLŞAH
|
1938-1950 Yılları Arasında Türkiye de Gösterime Giren Arap/Mısır Filmlerinin Türk Müziğine Etkisi
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), Vol. 2, No. 2, Temmuz 2017, s. 382-388
ÖZDEMİR SİNEM
|
Khaz Nota lama Sistemi ve Osmanlı Dönemi Klasik Türk Makam Müziği ndeki Yansıması Hamparsum Nota lama Sistemi nin Yapısal Kökenleri Üzerine Bir İncelemeNOT Bu bildiri makale haline getirilerek uluslararası Journal Of Musicartology Dergisi nde yayınlanmıştır
Uluslararası "Kültür, Sanat, İletişim" Sempozyumu / Internatioanal "Cultur, Art and Communication" Symposium, 4 Nisan 2013
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|
ŞED MAKAM’ VE YENİ GELENEK ÜZERİNE: TÜRK MÜZİĞİ TEORİ TARİHİ ÜZERİNE DÜŞÜNMEK.
The Journl of Social Science, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol. 9, No. 60, Ekim 2022, s. 14-25, ISSN: 2149-0821
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Geleneksel Türk Müziği nde Beste ile Güftenin Uyumu ve Ritmi Vezin ve Usul
Kıbrıs Sanat Dergisi, No. 1, 2014, s. 15-25
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Türk Halk Müziği Ezgilerinde İcra ve Yorum
Cumhuriyetimizin 80.yılında Müzik Sempozyumu, MALATYA/TÜRKİYE, 30 Ekim 2003, s. 352-356
EKE METİN
|
Baştaki En Eskiler: Roma Emperyal Döneminden İki Armoni Kılavuzu Türk Müziği Cilt:I
İzmir/TÜRKİYE, 2023, s. 153-211, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü Yayınları
BAYSAL OZAN
|
OSMANLI-TÜRK MÜZİĞİ TEORİ GELENEĞİNİN DÖNÜŞÜMÜ: KANTEMİR VE PADUA EKOLÜ
Turkish Studies, No. 14/4, Aralık 2019, s. 807820, ISSN: 2667-5552
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,ALTUN ÖNEY ŞENGÜL
|
Geleneksel Türk Halk Müziği Eğitiminde Bağlama Çalgısının Yeri ve Önemi
Güzel Sanatlar Eğitimi Toplum Bilimler Etkileşimi Uluslararası Sempozyumu, İstanbul/TÜRKİYE, No. 26, 1 Mayıs 2017, s. 445-453
EKE METİN
|
Necmi Rıza Ahıskan’ın Solist Kimliği, İcra Tavrı ve Üslubu
Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü I. Sosyal Bilimler Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu, Erzurum/TÜRKİYE, 25 Nisan 2024
SEYMENOĞLU SAİT BERKER
|
Saadettin Kaynak’ın Yanık Ömer eserinin söz boyama yaklaşımıyla analizi
Türk Müziği, Vol. 3, No. 3, Eylül 2023, s. 361-370, ISSN: 2822-3195
ALEMLİ ALİ İHSAN, FIŞKIN ÜMİT
|