Robot Arkadaşımla Duygularımı Öğreniyorum, Lego'larla İnşa Ediyorum
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 16 Eylül 2022, 1 Mart 2024
|
Konu
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) dünyanın her yerinde görülme sıklığı gittikçe artış gösteren nöro-gelişimsel bir bozukluktur. OSB’li çocukların duyguları anlama ve ifade etmede sınırlı olduğu bilinmektedir. Alanyazında OSB’li çocukların eğitiminde teknoloji tabanlı eğitim yöntemlerinden insansı robot aracılı müdahalelerin sosyal iletişim becerileri üzerinde olumlu etkileri olduğunu gösteren araştırmalar bulunmaktadır. Bu uygulamaların OSB’li çocuklarda sosyal iletişim becerilerinden olan duyguyu anlama ve ifade etme üzerinde artırıcı etkisi olduğu rapor edilmektedir. Diğer yandan LEGO yapı oyuncaklarının dahil edildiği öğretim materyallerinin OSB’li çocukların beceri ve davranışları öğrenmelerinde olumlu etkisi olduğuna dair kanıtlar da mevcuttur. Bu projede, duyguları anlama ve ifade etme konusunda sorun yaşayan OSB’li çocuklara LEGO tuğlaları ve Pepper adlı bir insansı robot kullanılarak geliştirilen etkinliklerle duygu eğitimi verilmesi planlanmaktadır. Etkinlikler duyguyu anlama için duygu ifadelerini ayırt etme ve duyguları eşleştirme; duyguları ifade etme için duygu ifadelerini taklit etme ve duyguları adlandırma olmak üzere ana duygusal gelişim yeterlilik alanları ve şaşkın, mutlu, üzgün ve kızgın olmak üzere dört temel duygu etrafında düzenlenmiştir. Projenin çalışma grubunu Elazığ ilinde bulunan 4-8 yaş aralığında OSB tanısı almış 20 çocuk oluşturacaktır. Proje, Elazığ ilinde çocukların öğrenimlerine devam ettiği resmi okul öncesi ve/veya ilkokul döneminde özel eğitim ve/veya genel eğitim okullarında uygulanacaktır. Proje ekibinde yürütücü dışında, çocuk gelişimi, oyun ve LEGO tuğlalarının eğitimde kullanımı, otizm, insansı robotlar ve insan robot etkileşimi konularında alan uzmanları yer almaktadır. Ayrıca OSB’li çocuklarla çalışma deneyimi olan eğitmenler projede yer almaktadır. Proje kapsamında eğitmenlere insansı robotlar ve LEGO tuğlalarının otizmli çocuklarının duygu öğretiminde kullanımı konusunda eğitimler verilecek ve duygu öğretimi etkinlikleri tanıtılacaktır. Proje sonunda OSB’li çocukların duyguları anlama ve ifade etme yeterliliklerinin artırılması ve Türkiye’de LEGO destekli insansı robot aracılı duygu becerileri öğretimin yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.
|
Techtoys: Nörogelişimsel Bozuklukların Erken Tespiti ve İzlenmesi için Sensör Tabanlı Oyuncaklarla Bebeklik Döneminde Dijital Biyobelirteçler Edinimi
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 1 Eylül 2022
|
Konu
Selebral palsili bebeklerin elektronik oyun matiyla etkileşimlerinin yapay zeka destekli yontemlerle analizi, teşhis ve tedavi sureclerine destek. Uluslararası bir konsorsiyoum tarafından yurutulmektedir. EraPerMED projesidir.
|
Robot Arkadaşımla Duyguları Tanıyorum, Legolarla İnşa Ediyorum
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, 1 Ağustos 2022, 1 Aralık 2023
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Geometrik farkındalık takviyesi ile öğrenme
Proje Tipi : Diğer (Ulusal), 1 Kasım 2021, 31 Temmuz 2022
|
Konu
Proje ITUNOVA aracılığıyla ILITRON firması ile bu firmada çalışmakta olan Doktora öğrencimin tez çalışması kapsamında yapılmış bir ARGE calısmasıdır. Proje bir yazılım bölümü ve bir donanım bölümünü içermektedir. Yazılım bölümü, öklid dışı verilere doğrudan uygulanabilecek, takviye öğrenme algoritmalarının (PoWER algoritmasının) yenilikçi bir formülasyonunu geliştirmektir; mevcut çözümler ve yaklaşım teknikleri kullanılacaktır. Kavramın kanıtı, sertlik verileri hakkında bir vaka çalışması yoluyla olacak, robot farklı manipülasyon görevleri bağlamında uyumlu hareketi öğrenecektir. Projenin donanım kısmı, silikondan yapılmış, pnömatik yumuşak parmaklar ve yumuşak avuçtan oluşan son teknoloji ürünü yumuşak robotik bir aktüator inşa etmektir. Bu aktüator insan elinden esinlendiği öklid dışı verileri algılamak için sensörlerle donatılacaktır. Projemiz bu iki parçayı birleştirecek ve insan-robot ve çevre etkileşimleri için katı yapıdaki rakiplerine kıyasla manipülasyon görevlerini daha güvenli, kontrolü daha kolay, daha düşük maliyetli bir ürün ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada robot kolun hareketlerinin optimizasyonu için Reinfrocement Learning kullanılmıştır.
|
EMBOA : Affective loop in Socially Assistive Robotics as an intervention tool for children with autism
Proje Tipi : Avrupa Birliği, 1 Eylül 2019, 17 Ocak 2023
|
Konu
Çocukların otizm terapi sürecinde sosyal robot kullanımı ve bu süreçte cocukların duygularının sensorler aracılığıyla toplanıp AI destekli yontemlerle işlenmesi; yuksek öğrenime devam eden öğrencilerin bu konudaki eğitimi ve ilgili yönergelerin oluşturulması
|
Roborehab: Yardımcı Odyoloji Rehabilitasyon Robotu (118E214)
Proje Bütçesi : ₺ 360.000,00, 1 Kasım 2018, 28 Ocak 2021
|
Konu
Bu projenin amacı, işitme engelli çocukların eğitimi ve rehabilitasyonu için duygusal durumlarını tespit edecek, testlerdeki performanslarını ve motivasyonlarını artıracak bir sosyal yardımcı robot platformu geliştirmektir.
|
RoboRehab: Yardımcı Odyoloji Rehabilitasyon Robotu.
1 Kasım 2018, 1 Kasım 2020
|
Konu
Yardımcı odyoloji rehabilitasyon robotu geliştirme projesi.
|
118E214: Roborehab: Yardımcı Odyoloji Rehabilitasyon Robotu
Proje Bütçesi : ₺ 350.000,00, 1 Kasım 2018, 28 Ocak 2021
|
Konu
Bu projenin amacı, işitme engelli çocukların eğitimi ve rehabilitasyonu için duygusal durumlarını tespit edecek, testlerdeki performanslarını ve motivasyonlarını artıracak bir sosyal yardımcı robot platformu geliştirmektir.
|
İTÜ Kütüphane Robotu Şemsiye Projesi 38467
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, 1 Şubat 2015, 30 Aralık 2017
|
Konu
large scale ITU BAP Project
|
ETexWeld Welding of E Textiles for Interactive Clothing
Proje Bütçesi : € 1.206.000,00, 1 Ocak 2015, 26 Mart 2020
|
Konu
Bu projede amaç giyilebilir sensörleri iletken ipliklerle özel tasarlanmış kıyafetlere entegre ederek seçilen uygulamalar için kullanıcıların hareket duygudurum ve içinde bulundukları çevresel faktörleri algılamaktır Bu projede benim görevim insan hareket ve durumunu algılayan giyilebilir sensorlerden devre oluşturma devrenin imalatı kullanıcı arayüzü tasarımı ve elde edilen verilerin işlenerek sınıflandırılması konularıdır
|
İTÜ Kütüphane Robotu Şemsiye Projesi 38467
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 500.000,00, 1 Ocak 2015, 1 Ocak 2017
|
Konu
Kütüphanede görev alacak çoklu robot takımının dizaynı üretimi yazılım ve donanım ve insanlarla etkileşimi sağlanacaktır
|
Türkçe den Türk İşaret Diline Otomatik Çeviri Sistemi ve Avatar Animasyonu
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 416.400,00, 1 Kasım 2014, 17 Ekim 2017
|
Konu
Türkçe den Türk İşaret Diline Otomatik Çeviri Sistemi ve Avatar Animasyonu
|
Türkçe'den Türk İşaret Diline Otomatik Çeviri Sistemi ve Avatar Animasyonu
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 4.164.002,00, 15 Ekim 2014, 17 Ekim 2017
|
Konu
Projede MEB ilkokul 1.sınıf yazılı müfredatının Türkçe'den Avatar tabanlı Türk İşaret Dili görsellerine otomatik çevrimini sağlayan bir sistem tasarlanmış ve üretilmiştir
|
YAZILI TÜRKÇE DİLİNDEN TÜRK İŞARET DİLİNE TİD MAKİNE ÇEVİRİSİ SİSTEMİ
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 15.000,00, 4 Temmuz 2014, 4 Aralık 2016
|
Konu
Bu projede Doç Dr Hatice Köse danışmanlığında doktora öğrencisi Cihat Eryiğit yazılı Türkçe dili nden Türk İşaret Dili ne otomatik çevrimi sağlayacak bir sistem geliştirmiştir Bu sistem için MEB 1 sınıf müfredatından oluşturulan bir derlem kullanılmıştır
|
2014 TAEK CERN A5 H6 F2 09 numaralı LHC CMS deneyinde Faz II yenileme çalışmaları ve Standart Model ötesi yeni parçacıkların aranması
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), Proje Bütçesi : ₺ 420.000,00, 1 Temmuz 2014, 26 Aralık 2017
|
Konu
CERN deki LHC hızlandırıcısında yer alan CMS deneyinde yenileme çalışmaları ve SM ötesi süpersimetrik parçacıkların aranması
|
LHC-CMS Deneyinde Faz II Yenileme Çalışmaları ve Standart Model Ötesi Yeni Parçacıkların Aranması
Proje Tipi : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), Proje Bütçesi : ₺ 420.000,00, 26 Haziran 2014, 26 Aralık 2017
|
Konu
LHC-CMS deneyindeki ikinci aşama (faz II) yenileme çalışmalarına ve kalibrasyonuna katkıda bulunmak, standart model ötesi yeni fizik yasalarına yol açacak olan yeni parçacıkların saptamak hedefi ile çalışmalarda bulunmak, çarpışmalarda toplanan verileri analiz etmek.
|
Play for children with disabilities LUDI cost Action 1309
1 Ocak 2014, 27 Nisan 2018
|
Konu
Bu COST aksiyonunda yönetim kurulu üyesi MC member olarak görev alıyorum Çalışma alanımız Tools and technologies for the play of children with disabilities isimli 2 iş paketidir Engelli çocuklar için bilgisayar ve robot destekli oyun uygulamaları konusunda çalışmalarımız sürmektedir
|
Robot işaret dili öğretmeni BAP 37 355
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 48.181,00, 22 Mayıs 2013, 8 Nisan 2014
|
Konu
İnsansı robot destekli Türk İşaret dili eğitimi konusunda çalışılmıştır
|
Robot İşaret Dili Eğitmeni
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 223.448,00, 1 Mart 2012, 1 Mart 2015
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
Robot İşaret Dili Öğretmeni
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 223.448,00, 1 Mart 2012, 1 Mart 2015
|
Konu
İnsansı robot destekli interaktif etkileşim oyunları kullanılarak özellikle işitme engelli çocuklara Türk İşaret Dili eğitimi verilmesi konusunda çalışılmaktadır
|
Robot İşaret Dili Öğretmeni
Proje Tipi : TÜBİTAK PROJESİ, Proje Bütçesi : ₺ 223.448,00, 1 Mart 2012, 1 Mart 2015
|
Konu
Proje ile ilgili açıklama girilmemiştir.
|
İşitme Engelliler İçin Robot İşaret Dili Öğretmeni BAP 29 448
Proje Tipi : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Proje Bütçesi : ₺ 46.000,00, 7 Şubat 2011, 3 Nisan 2012
|
Konu
Nao insansı robotlar kullanılarak interaktif Türk İşaret Dili eğitimi verilmesi konusunda çalışılmıştır
|
Robotcub
Proje Tipi : Avrupa Birliği, Proje Bütçesi : € 451.280,00
|
Konu
Çocuk boyutunda bir insansı robotun fiziksel bilişsel ve sosyal becerilerinin donanımsal ve yazılımsal olarak dizayn ve imalatı
|