Türk müziği kayıtları için tasnif sistemi önerisi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2008
DERYA ÖZLEM ULUOCAK
|
Türk müziği kayıtları için tasnif sistemi önerisi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2008
DERYA ÖZLEM ULUOCAK
|
"Harun Reşid'in Gözdesi" (Denanir) filmi örneğinde Türk ve Arap müziği etkileşimi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2017
ORKUN ZAFER ÖZGELEN
|
Türk müziği konservatuarlarında çalgı eğitim ortaöğretim bölümü 4 telli kemençe eğitimine yönelik makamsal etüt önerileri
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haliç Üniversitesi, 2017
PINAR ÇAKI
|
Türk müziği eğitim kurumlarında makam odaklı keman başlangıç eğitimi üzerine bir metot önerisi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
YELİZ KÖŞKER
|
KONSTANTİNOS ALEKSANDRU PSAHOS'UN MUSİKİ TAKVİMİ'NDEN ASYA LİRİ'NE: GEÇ DÖNEM RUMCA-KARAMANLICA YAYINLARDA OSMANLI-TÜRK MAKAM MÜZİĞİ VE TEORİ YAZIMI
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2024
EYLÜL DOĞAN
|
Türk müziği enstrümanlarının öznitelik vektörlerinin çıkarılması ve yapay sinir ağları kullanılarak sınıflandırılması
Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2017
MEHMET HAŞİM AÇANAL
|
Cumhuriyet Dönemi sonrası Türk müziği kontrabas icracıları
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haliç Üniversitesi, 2014
VOLKAN HÜRSEVER
|
Türk müziği enstrümanlarının tınısal özelliklerinin incelenmesi ve bu çerçevede mikrofonlama tekniği
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2011
HAKAN MAZLUM
|
Türkiyedeki konservatuvarlarda Türk halk müziği ses eğitimi - yorumlama - repertuvar ile ilgili derslerin incelenmesine yönelik bir çalışma
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2021
HAZAL ŞIK
|
Geleneğin Yeniden İcadı ve Türk Müziği’xxnde Bir Modernist :Hüseyin Saadettin Arel
1. Uluslararası Türk Müziği Sempozyumu ve Hüseyin Saadettin Arel, 12 Aralık 2017, s. 158-178
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Osmanlı Türk Müziği Kimliğinin Oluşmasını Destekleyen Alt Yapı İstanbul ve Saray
7. Uluslararası Türk Kültürü Kongresi, Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu - Atatürk Kültür Merkezi, ANKARA/TÜRKİYE, 5 Ekim 2009
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,SARI AYHAN
|
Nevruz Kavramı ve Türk Makam Müziği nde Nevruz Makamı
21. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu Bildiri Kitabı, Üsküp/MAKEDONYA, 7 Mayıs 2016, s. 193-204
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
TÜRK MAKAM MÜZİĞİ’NDE MAKAM VE SEYİR KOMPOZİSYONU
Ege 6. Uluslararası sosyal bilimler ve Ege 6. Uluslararası uygulamalı bilimler kongresi, izmir/TÜRKİYE, 10 Eylül 2022, s. 660-668
ÖZGELEN ORKUN ZAFER, GÜVENÇOĞLU ŞERİFE
|
Türk Halk Müziği Repertuarı nda Bulunan İstanbul Konulu Türkülerin Analitik Olarak İncelenmesi
7. Uluslararası Türk Kültürü Kongresi, KONYA/TÜRKİYE, 5 Ekim 2009
EKE METİN
|
Türk Müziği nin Avrupa Ülkeleri Müziğine Etkileri
6.Uluslararası Türk Kültürü Kongresi, ANKARA/TÜRKİYE, Vol. 5, 21 Kasım 2005, s. 2195-2204
EKE METİN
|
Türk Müziği Usûl Gösterimi İçin Bir Öneri
Ege Universitesi Devlet Turk Musikisi Konservatuvari Dergisi, No. 19, Aralık 2021, s. 26-41, ISSN: 2651-4818
BAŞTEPE KAAN, KARAHASANOĞLU SONGÜL
|
Türk Halk Müziği Değişim Sürecine Bir Örnek Muş
TC Kültür ve Turizm Bakanlığı VII. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi, 3 Haziran 2007
KARAHASANOĞLU SONGÜL
|
”Niçin Türk Musikisine Taraftarım?” Hüseyin Sadettin Arel
Uluslararası Hüseyin Saadettin Arel ve Türk Müziği Sempozyumu, 13 Aralık 2017, s. 451-457
KONAN SERHAN DİLHAN
|
Türk Müziğinde Kullanılan Notalama SistemleriNOT Bu çalışma daha önce Yeni Türkiye Yayınları tarafından basılmış TÜRKLER de yayınlanmış olup yayıncı tarafından bu özel sayıya eklenmiştir
Yeni Türkiye, No. 57, 2014, s. 755-773, ISSN: 1300-4174
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|