Günümüzde ses kayıt teknikleri ve Türk müziği kayıtlarında kullanılan yöntemler
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2008
DENİZ OFLAZ
|
15-18 yaş grubu lise öğrencileri ile Yeşilçam sinemasında kullanılan Türk Sanat Müziği repertuarından oluşan bir müzikal'in sahneye konması
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haliç Üniversitesi, 2015
CENK YÜKSEL
|
1930-2000 yılları arasında bestelenen 180 Türk müziği çocuk şarkısının makam usul konu bestekar ve ses aralıkları açısından incelenmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haliç Üniversitesi, 2014
EZGİ YÜRÜMEZ
|
Çevrimiçi müzik dinleme hizmetlerinin ortaya çıkışı ve Türk halk müziği prodüksiyonuna etkisi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Okan Üniversitesi, 2021
HÜSEYİN YÜCEBAĞ
|
Türk müziği eğitim kurumlarında makam odaklı keman başlangıç eğitimi üzerine bir metot önerisi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
YELİZ KÖŞKER
|
Türk müziği kayıtları için tasnif sistemi önerisi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2008
DERYA ÖZLEM ULUOCAK
|
Klasik Türk müziği vokal icrasında başlangıç seviyesi için repertuvar eğitim metodu çalışması
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2023
BERKE MEYMAN
|
Klasik Hint müziği türlerinden khyal ile Türk müziği türlerinden gazelin karşılaştırmalı incelemesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2020
CANAN SYRELL GÜNÇER
|
Ermeni Kilisesi müziğinin Türk müziği nazari sistemine göre makamsallığı (Avak Şapat [Büyük Hafta]'nın incelemesi Pazar-Perşembe-Cuma-Cumartesi-Paskalya ayin ilahileri)
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haliç Üniversitesi, 2014
LEVON ÖZKOMANOVA
|
Türk müziği kayıtları için tasnif sistemi önerisi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2008
DERYA ÖZLEM ULUOCAK
|
Osmanlı Türk Müziği Kimliğinin Oluşmasını Destekleyen Alt Yapı İstanbul ve Saray
7. Uluslararası Türk Kültürü Kongresi, Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu - Atatürk Kültür Merkezi, ANKARA/TÜRKİYE, 5 Ekim 2009
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,SARI AYHAN
|
Geleneğin Yeniden İcadı ve Türk Müziği’xxnde Bir Modernist :Hüseyin Saadettin Arel
1. Uluslararası Türk Müziği Sempozyumu ve Hüseyin Saadettin Arel, 12 Aralık 2017, s. 158-178
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Türk Müziği nin Avrupa Ülkeleri Müziğine Etkileri
6.Uluslararası Türk Kültürü Kongresi, ANKARA/TÜRKİYE, Vol. 5, 21 Kasım 2005, s. 2195-2204
EKE METİN
|
Türk Halk Müziği Değişim Sürecine Bir Örnek Muş
TC Kültür ve Turizm Bakanlığı VII. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi, 3 Haziran 2007
KARAHASANOĞLU SONGÜL
|
Türk Halk Müziği Repertuarı nda Bulunan İstanbul Konulu Türkülerin Analitik Olarak İncelenmesi
7. Uluslararası Türk Kültürü Kongresi, KONYA/TÜRKİYE, 5 Ekim 2009
EKE METİN
|
TÜRK MAKAM MÜZİĞİ’NDE MAKAM VE SEYİR KOMPOZİSYONU
Ege 6. Uluslararası sosyal bilimler ve Ege 6. Uluslararası uygulamalı bilimler kongresi, izmir/TÜRKİYE, 10 Eylül 2022, s. 660-668
ÖZGELEN ORKUN ZAFER, GÜVENÇOĞLU ŞERİFE
|
Türk Müziğinde Kullanılan Notalama SistemleriNOT Bu çalışma daha önce Yeni Türkiye Yayınları tarafından basılmış TÜRKLER de yayınlanmış olup yayıncı tarafından bu özel sayıya eklenmiştir
Yeni Türkiye, No. 57, 2014, s. 755-773, ISSN: 1300-4174
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|
”Niçin Türk Musikisine Taraftarım?” Hüseyin Sadettin Arel
Uluslararası Hüseyin Saadettin Arel ve Türk Müziği Sempozyumu, 13 Aralık 2017, s. 451-457
KONAN SERHAN DİLHAN
|
Nevruz Kavramı ve Türk Makam Müziği nde Nevruz Makamı
21. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu Bildiri Kitabı, Üsküp/MAKEDONYA, 7 Mayıs 2016, s. 193-204
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Türk Müziği Usûl Gösterimi İçin Bir Öneri
Ege Universitesi Devlet Turk Musikisi Konservatuvari Dergisi, No. 19, Aralık 2021, s. 26-41, ISSN: 2651-4818
BAŞTEPE KAAN, KARAHASANOĞLU SONGÜL
|