Tarih Yazımı ve Metodoloji: Türk Müziği Tarih Yazımı Üzerine Yeniden Düşünmek Türk Müziği Tarih -Cilt 1-
İzmir/TÜRKİYE, 2023, s. 19-54, Kültür ve Turizm Bakanlığı Ktüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Symbiosis of Musical Knowledge in Written Sources: How Do We Read Greek Musical Texts Written for Maqam Music Theory and Repertoire in Nineteenth-Century Istanbul
21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society, Atina/YUNANİSTAN, 22 Ağustos 2022, s. 298-299
DOĞAN EYLÜL
|
RUM ORTODOKS KİLİSE NOTASYONU İLE YAZILMIŞ OSMANLI TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNE DAİR YENİ BİR EDİSYON KRİTİK YAKLAŞIMI
International Music and Sciences Symposium Proceedings, İstanbul/TÜRKİYE, 17 Nisan 2019
DOĞAN EYLÜL,ÖRENÇ AKYOL MERVE
|
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı 1773’TEN 2023’E İTÜ TARİHİ 1944-2023 DÖNEMİ FAKÜLTELER, ENSTİTÜLER VE YÜKSEKOKULLAR İLE İTÜ’NÜN DÖNÜŞÜMÜ
İstanbul/TÜRKİYE, 2024, s. 1207-1267, İTÜ Yayınevi
ERSOY ÇAK ŞEYMA,ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,YAVUZ SERHAN DİLHAN,DOĞAN EYLÜL,ÇALIŞKAN FARUK
|
Tanburî Laika Karabey’in Hayatı ve Müzikoloji Çalışmaları Cumhuriyetin Yüzüncü Yılında Müziğimizin Yüzleri
Ankara/TÜRKİYE, 2024, s. 59-74, Atatürk Kültür Merkezi Yayını
ERSOY ÇAK ŞEYMA
|
Cumhuriyet Aydını Prof. Ercümend Berker’in Hayatı, Müzikoloji Yazıları ve Türk Müziğinin Kurumsallaşmasındaki Rolü Cumhuriyetin Yüzüncü Yılında Müziğimizin Yüzleri
Ankara/TÜRKİYE, 2024, s. 119-132, Atatürk Kültür Merkezi Yayını
ERSOY ÇAK ŞEYMA
|
Geleneksel Türk Müziği Çalgıları Traditional Musical Instruments Of Turkish Music
İstanbul/TÜRKİYE, 2002, Ulus Müzik Sanayi ve Ticaret A. Ş.
ŞENEL SÜLEYMAN
|
Türk Halk Müziği İcrasında Viyolonsel
Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı Dergisi, Vol. 12, No. 44, Ocak 2006, s. 32-33, ISSN: 1303-4146
ÖZTÜRK CENK
|
XVIII. Yüzyıl Klasik Türk Makam Müziği Üzerine Bir İnceleme
III. Uluslararası Ahlat Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 9 Aralık 2023
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|
III Selim Dönemi nde Geliştirilen İki Farklı Müzik Nota lama Sistemi Abdülbaki Nasır Dede nin Ebced ve Hamparsum Limonciyan ın Khaz Nota lama Sistemleri Üzerine Karşılaştırmalı İnceleme
Yeni Türkiye, No. 57, Nisan 2014, s. 774-783, ISSN: 1300-4174
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|
Tanzimat Dönemi nde Müzik Dönem Padişahları ve Müzik AnlayışlarıNOT Bu çalışma daha önce Yeni Türkiye Yayınları tarafından basılmış OSMANLI da yayınlanmış olup yayıncı tarafından bu özel sayıya eklenmiştir
Yeni Türkiye, No. 57, 2014, s. 555-565, ISSN: 1300-4174
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|
Türk Müziği ve Tarihi Müzik Paleografyası Kapsamında Hamparsum Nota Defterleri ve Notasına Genel Bakış
IV. İstanbul Müzik Öğretmenleri Sempozyumu, Kadıköy Halk Eğitim Merkezi, 9 Eylül 2008
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|
The Musical Notation of Hamparsum Limonciyan as Introduced to Turkish Music ib the First Quarter of the Nineteenth Century Abstract
10th Anniversary Mediterranean Studies Congress, 30 Mayıs 2007
KARAMAHMUTOĞLU GÜLAY
|
“Ten tene”den “Düm-Tek”e: 9.-16. Yüzyıllar Arası UsulKavramı
netaART Birinci Ulusal Türk Müziği Sempozyumu, 2 Mayıs 2019
KONAN SERHAN DİLHAN
|
Arşivci Yönüyle Ali Rifat Çağatay ve Kişisel Tarihinin Satır Araları ALİ RİFAT ÇAĞATAY’IN ARŞİVİ II: MAKALELER
2020, s. 7-16, İstanbul Teknik Üniversitesi Osmanlı-Türk Müziği Araştırma Grubu
KONAN SERHAN DİLHAN,TAŞDELEN DUYGU,KARADUMAN İRFAN,ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE,DOĞRUSÖZ DİŞİAÇIK NİLGÜN
|
Baştaki En Eskiler: Roma Emperyal Döneminden İki Armoni Kılavuzu Türk Müziği Cilt:I
İzmir/TÜRKİYE, 2023, s. 153-211, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü Yayınları
BAYSAL OZAN
|
“Revisiting the Cyclical Depictions of Usûl”
Analytical Approaches to World Music – AAWM Special Topics Symposium 2023: Theoretical, Analytical, and Cognitive Approaches to Rhythm & Meter in World Musics, New York/AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2 Haziran 2023
BAYSAL OZAN
|
The Analysis of Microtones in Ottoman Turkish Maqam Music and Creating a Repertoire on Adjustable Microtonal Guitar
4th International Conference on Analytical Approaches to World Music, New York, New York/AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 8 Haziran 2016
ÇOĞULU TOLGAHAN
|
On Türk Müziği Makamının Seyirlerinde Kullanılan Bazı Çeşnilerdeki Kanun Mandal Değerlerinin Ölçümü
Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, No. 23, Aralık 2022, s. 7-22, ISSN: 2619-9688
HALİLİ SERKAN MESUT, ÇOĞULU TOLGAHAN
|
Cumhuriyet Dönemi Klasik Türk Müziği Kadın İcracılarından Safiye Ayla'nın ‘Menekşelendi Sular, Sular Menekşelendi’ Eserinin İcra Özellikleri Açısından İncelenmesi
Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, No. 23, Aralık 2022, s. 82-102, ISSN: 2619-9688
SÖNMEZ GÜLŞAH
|