Türk makam müziği'nde Taksim ve çalışma yöntemi olarak şarkı formunun kullanımı
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
NEVA GÜNAYDIN
|
Türk makam müziği çalgılarından tanbur'un müzik prodüksiyonu için kayıt yöntem ve teknikleri
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2012
SERTAÇ KAKI
|
Türk makam müziğinde farklı dinleyici grupları ve hesaplamalı modellerden elde edilen melodik gruplama sınırlarının karşılaştırmalı incelemesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2016
ZEYNEP FUNDA YAZICI
|
Edirne çevresi halk ezgilerinin makam, ritm ve tip incelemesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2012
HAKAN KUMRU
|
Osmanlı-Türk makam müziği ögelerinin günümüz Türk bestecilerince kullanımı
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
VOLKAN TOPAKOĞLU
|
Türk makam müziği çocuk şarkıları üzerine bir inceleme
Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2018
TANIL CAN TAYLAN
|
1930-2000 yılları arasında bestelenen 180 Türk müziği çocuk şarkısının makam usul konu bestekar ve ses aralıkları açısından incelenmesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haliç Üniversitesi, 2014
EZGİ YÜRÜMEZ
|
Uzatma Teorilerinin Makam Musikisine Uygulanabilirliği Döngüsel bir Analiz Modeli
İTÜ TMDK Porte Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, İstanbul/TÜRKİYE, No. 8, Eylül 2013, s. 155-168, ISSN: 2146-2453
BAYSAL OZAN,BEŞİROĞLU ŞEFİKA ŞEHVAR
|
Circular Representations A Cyclical Analysis Model for Makam Music
II. International Congress: Representation in Music and Musical Representation. İTÜ İstanbul, İstanbul/TÜRKİYE, 19 Ekim 2010, s. 318-323
BAYSAL OZAN
|
Abdülkâdir Merâgi’nin Form ve Makam Teorisi ile Eserlerinin Karşılaştırmalı Analizi
4. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 19 Ekim 2018
KARADENİZ GÜNEY ŞİRİN,ALTINEL ÇOBAN NEŞE YEŞİM
|
On Beşinci Yüzyıldan On Dokuzuncu Yüzyıla Yazılı Kaynaklarda Bestenigâr MakamıBestenigâr Makam in Written Sources From the Fifteenth Century the Nineteenth Century
Uluslararası Cumhuriyet Sanat Günleri, 18 Nisan 2017
KARADENİZ GÜNEY ŞİRİN
|
Abdülkâdir Merâgi’nin Form ve Makam Teorisi ile Eserlerinin Karşılaştırmalı Analizi
4. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 19 Ekim 2018
KARADENİZ GÜNEY ŞİRİN,ALTINEL ÇOBAN NEŞE YEŞİM
|
Türk Makam Müziği Eğitiminde Teeorik-Pratik Yöntem Arayışları
Music and Sciene International Symposium, İSTANBUL/TÜRKİYE, 17 Nisan 2019, s. 251-262
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Nevruz Kavramı ve Türk Makam Müziği nde Nevruz Makamı
21. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu Bildiri Kitabı, Üsküp/MAKEDONYA, 7 Mayıs 2016, s. 193-204
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
1000 YILLIK BİR GELENEĞİN BUGÜNKÜ TECELLİYATI:TÜRK MAKAM MÜZİĞİ EĞİTİM SİSTEMİ ÜZERİNE
ULUSLARARASI MÜZİKTE STRQTEJİK YAKLAŞIMLAR SEMPOZYUMU, 9 Mayıs 2018, s. 169-180
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
Türk Makam Müziğinde Viyolonselin Kazandığı Geleneksel ve Folklorik İfadeler Uluslararası Müzikte Temsil Müziksel Temsil Sempozyumu II
Porte Akademik, Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, Sayı 7, Kemençe Özel Sayısı, Ağustos 2013., İstanbul/TÜRKİYE, No. 2, 1 Ağustos 2011, s. 448-450, ISSN: 2146-2453
ÖZGEN ÖZTÜRK YELDA
|
Sistemci Okul ve Anadolu Edvarlarından Günümüze Makam Müziğinde Ezoterik ve Rasyonel Düşünce
X. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, kütahya/TÜRKİYE, 25 Nisan 2019, s. 143-143
ÖZGELEN ORKUN ZAFER
|
Türk Makam Müziği nde Çalgı Metodolojisi Meşk Geleneği ve Metod
MÜZİKTE METODOLOJİVEMÜZİKLE İLETİŞİM ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, 11 Mayıs 2016, s. 99-108
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
BİR BAYRAM VE BİR MAKAM: NEVRÛZ
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol. 12, No. 68, Aralık 2019, s. 105-114, ISSN: 1307-9581
ÇOLAKOĞLU SARI GÖZDE
|
İHVAN-I SAFA’NIN MÜZİK RİSALESİNDE MAKAM TERİMİ VAR MIDIR? ELEŞTİREL MÜZİKOLOJİ
Yegah Musiki, Vol. 2, No. 2, Aralık 2019, s. 69-94, ISSN: 2636-8838
USLU RECEP
|