HAKKINDA
Bilişsel sistemler/robotlar için otomatik çıkarsama, planlama ve yapay öğrenme, oyunlarda yapay zeka, iş birlikçi/rekabetçi ortamlarda çoklu robot takım stratejileri alanlarında çalışan Doç. Dr. Sanem Sarıel, İTÜ Yapay Zeka ve Robotik Laboratuvarı’nın kurucusu ve koordinatörüdür.
2002’de Siemens Türkiye Mükemmeliyet Ödülü’ne, 2018’de ise Triodor Yazılım Şirketi ile yaptığı çalışmayla TÜBİTAK, TTGV ve TÜSİAD tarafından verilen 13. Teknoloji Ödülleri’nde “En İyi Ürün” ödülüne layık görüldü. 2017 ve 2019 yıllarında Tübitak tarafından proje performans ödülüne layık görüldü.
Akademik Kariyeri:
Lisansını İTÜ Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği, yüksek lisans ve doktorasını İTÜ Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinde tamamlayan Dr. Sarıel 2007 yılından bu yana İTÜ Bilgisayar Mühendisliği bölümünde görev almakta ve Yapay Zeka konularında lisans ve yüksek lisans derslerini vermektedir.
Doktorasını yaparken 2004-2006 yılları arasında Amerika’daki Georgia Institute of Technology’de ABD NSF Projesinde araştırmacı olarak çalıştı. 2008 yılında University of South Florida, 2011 yılında ise University of Pennsylvania’da misafir araştırmacı olarak görev yaptı. Dr. Sarıel’ın akademik görevleri arasında İTÜ Oyun ve Etkileşim Teknolojileri Yüksek Lisans Programı’nın koordinatörlüğü bulunuyor.
En geniş kapsamlı ve prestijli robot yarışmaları organizasyonu olan RoboCup organizasyonunun Yürütme Kurulu üyesi olarak görev yaptı. Bunun yanında Türkiye çapında organize edilen Türkiye Robotbilim Konferansı (ToRK)’nın kurucu ve danışman akademisyenlerinden biridir.
Projeleri:
Dr. Sarıel, doktora çalışmasında iş birlikçi ortamlarda çalışan robot takımları için dağıtılmış görev paylaşımı için esnek bir mimarinin geliştirilmesini sağlamıştır. Bu mimari birçok farklı uygulama alanında etkin olarak kullanılabilmiştir.
Dr. Sarıel öğrencileri ile beraber RoboCup 3B simülasyon ligi yarışmaları için robot takım stratejileri, planlama ve öğrenme konularda projeler yürütmüş ve liglere katılmıştır.
Son dönemdeki akademik çalışmalarını bilişsel robotların yaşam boyu öğrenme yöntemlerine yoğunlaştırmıştır. Bu konularda iki TÜBİTAK projesinin yürütücülüğünü tamamlamıştır. Bu projelerde farklı robot sistemlerinde kullanılabilecek açık kaynaklı bir robot görü ve ortam modelleme sistemi geliştirilerek genel kullanıma açılmıştır. Yeni Tübitak projesi insansı robotların gündelik işleri güvenli olarak yürütebilmesi için gerekli olan derin pekiştirmeli öğrenme yöntemlerini de içeren yapay öğrenme yöntemlerinin geliştirilmesi üzerinedir. Bunların yanında Bilim